Citat:
Ursprungligen postat av
johann78
Det är nog ganska få här som är intresserade av hur just du eller jag hade gjort i det läget. Det vi kan konstatera är att vi alla agerar olika och att pojkvännens agerande inte i det stora hela är misstänkt enbart på det faktum att han inte är ute och letar.
Jag håller helt och hållet med dig.
För det första vet man aldrig hur man reagerar inför något så hemskt som det här. Vi är alla olika.
En del måste ut och göra allt själva, medan andra inte klarar av att bära tanken på att let och kanske hitta kroppen av någon som är död.
Jag kan bara själv tänka att det måste vara fruktansvärt (!!) att se någon man älskar ( t ex sitt barn eller partner) i ett hemskt skick.
Jag har själv valt bort att se min bästa vän avliden. Jag kände att jag inte klarade av det, det kändes för hemskt. Jag känner även idag att det var ett bra beslut. Jag tror inte att jag skulle klara av att hitta någon jag själv hållit av vid ett sök av MPS, särskilt som man vet att alla insatser görs som är möjliga.
Annat kanske det skulle vara om man var i samma situation som Mattias mamma, där man aldrig får ett svar om vad som har hänt ens älskade barn. Då kan andra krafter ta vid.