2022-10-24, 12:30
Medlem
[quote=miamania|82152292]JJ ger mig verkligen psychovibbar, kan tänka mig att hon har MT helt under kontroll och har instruerat henne noga vad hon ska säga eller inte säga i förhör. Troligtvis håller hon sig till manus eftersom hon vet att det är hennes enda chans, annars kommer JJ att skylla allt på henne. Hon har ju redan sett till att skaffa sig alibi genom att träffa någon på McDonalds, högst beräknande skulle jag tro.
Min teori är att T ringde till pojkvännen och sa att hon var på väg hem för att hon var rädd och ville signalera att hon var i fara. Kanske förstod inte pojkvännen detta i stunden? Strax efter samtalet kan bråket ha urartat och exempelvis stryper JJ T och MT håller fast (känner sig därför delaktig och håller käft) Efter utfört dåd springer Jj iväg till Donken och drar upp planer för hur de ska göra sig av med kroppen. Maja får i uppdrag att flytta på cykeln. Sedan är frågan hur de lyckats göra sig av med kroppen utan att den hittats. Kanske kan ta tid om ingen pratar.
Ni som har svårt att tro att “unga tjejer” skulle kunna vara kapabla till något liknande kan gärna ta en titt på den här listan:
https://thecrimewire.com/true-crime/Ten-Notorious-Female-Teen-Killers[/QUOTE

Ja jag håller med dej bara för att dom är unga så är dom inte dumma o kan mycket väl gjort detta väldigt beräknande.
Citera
2022-10-24, 12:31
Medlem
Någon som kollat hur lång tid det tar att gå från JJ till McDonalds?
Har dom festat har jag svårt att se att man tar bilen i fyllan om man nyss begått ett brott...
Någon har sagt att det regnade och blåste den natten, vill man gå då eller blir man hämtad??
Citera
2022-10-24, 12:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det är nog ganska få här som är intresserade av hur just du eller jag hade gjort i det läget. Det vi kan konstatera är att vi alla agerar olika och att pojkvännens agerande inte i det stora hela är misstänkt enbart på det faktum att han inte är ute och letar.

Jag håller helt och hållet med dig.

För det första vet man aldrig hur man reagerar inför något så hemskt som det här. Vi är alla olika.
En del måste ut och göra allt själva, medan andra inte klarar av att bära tanken på att let och kanske hitta kroppen av någon som är död.

Jag kan bara själv tänka att det måste vara fruktansvärt (!!) att se någon man älskar ( t ex sitt barn eller partner) i ett hemskt skick.

Jag har själv valt bort att se min bästa vän avliden. Jag kände att jag inte klarade av det, det kändes för hemskt. Jag känner även idag att det var ett bra beslut. Jag tror inte att jag skulle klara av att hitta någon jag själv hållit av vid ett sök av MPS, särskilt som man vet att alla insatser görs som är möjliga.

Annat kanske det skulle vara om man var i samma situation som Mattias mamma, där man aldrig får ett svar om vad som har hänt ens älskade barn. Då kan andra krafter ta vid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror ganska snart att flickorna kommer att släppas. Det verkar inte komma fram mer om dem och de erkänner inte. Man kan bara säga att T har varit i JJ:s lägenhet. De har diskuterat något. Hon har meddelat pojkvännen att hon är där och att hon är på väg hem (troligen till pappan).
Någon granne har uppgett att de har hört dunsar och spring i trapphuset, men det behöver inte vara relaterat till något brott. Sedan verkar tjejerna ha lämnat lägenheten någon gång efter 3. JJ och kanske MH gick till donken, medans Tog cykeln därifrån. 03:50 har man pejlat sista signalen från T:s mobil vid Biltema.
Jag tror att man måste börja söka alternativa teorier. Vad hände med T efter att hon hade lämnat JJ:s lägenhet. Det är där fokus måste ligga fortsättningsvis.

Du kan ha rätt men jag släpper än så länge inte mina misstankar som jag har åt ett visst håll.
Senast redigerad av Andsved 2022-10-24 kl. 12:35. Anledning: Felstavat
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Ja dom kommer släppas, o vipps är det.ett Cold case
Eller leder polisen (ofrivilligt) till kroppen. Inte första gången det händer.
Citera
2022-10-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Har dom festat har jag svårt att se att man tar bilen i fyllan om man nyss begått ett brott...
Någon har sagt att det regnade och blåste den natten, vill man gå då eller blir man hämtad??
Det vimlar ju inte av polisbilar i Vetlanda denna tid på natten liksom
Citera
2022-10-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Mycket bra exempel på det jag hade i åtanke. En annan gång för några år sen hade en karl fallit i vattnet i Stockholm på fyllan. Tog också tid innan kroppen hittades. Nu säger jag verkligen inte att något liknande inträffat i Vetlanda...
Nej, alltså, det finns inte så många sådana här ställen att råka försvinna på i Vetlanda mellan JJs lägenhet och pojkvännen, eller pappan. Och de ställen som finns utgår jag från att man har sökt igenom ordentligt. Både MP och polisen har bra och erfaret folk med god kännedom om tidigare försvinnanden.
Citera
2022-10-24, 12:36
Medlem
Citat:

Det är mer än 2km till McDonalds från JJs lägenhet, närmare 2,5. Går man raskt tar det väl 25 minuter.

Och vädret var snarare vanligt oktoberväder, kunde varit bättre men kunde också varit sämre.
Citera
2022-10-24, 12:37
Medlem
Citat:

Att gå från JJ till mc donalds tar en stund, kanske 25-30 min beroende på hur snabbt man går.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-10-24 kl. 12:40.
Citera
2022-10-24, 12:38
Medlem
Så väninnan hade bråkat med T de gick hem till henne för att ”tala ut” grannar har hört rejäla dunsar när de ”talade ut” väninnan hade sagt till T’s pojkvän att hon och Tove bråkat men att de blev sams sen.
Det låter absolut som hon haft ihjäl Tove i mina öron.
Citera
2022-10-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ca en kvart från Nöjet enligt google maps. Nästan det dubbla från JJs lägenhet. Vilket också verkar stämma med uppgifter här i tråden. Det bör ha varit en del rörelse längs med dessa vägar denna tid på natten då det är "det" stället som alla tar vägen efter att uteställen stänger.
Citera
2022-10-24, 12:40
Medlem
JSelwyns avatar
Nu har jag inte hängt med från början men om dessa två häktade kvinnorna ej har begått något brott sen tidigare, så hur troligt är det att dom lyckas "gömma" en kropp så här pass länge/väl på sitt första "försök"? Inte helt omöjligt att kvinnorna har fått hjälp. Har dom körkort? Har dock inte läst om att någon bil skulle ha setts just i närheten.

Läste också någonstans att grannarna skulle ha hört dunnstar under natten.Om hon har dött i lägenheten så måste hon väl ha transporterats iväg strax därefter för att inte lämna liklukt?

Som sagt, tveksam till i det här läget om tjejerna är ensamt ansvariga för Tove's försvinnande. Eller så har hon gått ner sig någonstans men iom den stora sökinsatsen så tycker man att hon borde ha hittats. Det som ev. talar emot är cykel som finns kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in