2022-10-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det kan ju vara så att av de två häktade är det bara en av dem som vet vad som faktiskt hände och den andre är helt ovetande och oskyldig. Den som är den rätta MGM kan ha ett psyke som gör att hon tiger som muren. Vi har tidigare haft häktade mördare, dock män, som slagit ihjäl kvinnor och totalt nekat och spelat oskyldiga under en längre tid i häkte.

Det som talar emot att något annat har hänt under cykelturen är att det rör sig om 3-5 minuter som det "andra" ska ha inträffat. Det är ett ganska snävt tidsfönster ändå och dessutom om man färdas med cykel. Jämför med kvinnor som genar via en park promenerandes osv. Att cykeln dessutom återfanns låst, precis som den bör när man parkerar den, talar emot att någon överfallsvåldtäkt eller motsvarande skulle ha hänt på vägen. De två alternativa vägarna från JJs lägenhet och till pojkvännen är dessutom upplysta gator, en ena rentav lite större, samt genom villa- och bostadsområde.

Jag har också funderat i dom banorna, då jag ser det som ganska osannolikt att båda tjejerna bär lika skuld till ev mord. Den minst drivande borde därför börjat prata för länge sen.

Förhören sattes igång omg då det handlar om människorov och förhoppning om att hitta henne vid liv. Mycket möjligt att en av dom släpps vid nästa häktningsförhandling.
Citera
2022-10-24, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Alla både tjejer och killar i Israel får en obligatorisk militärutbildning, den är stenhård och knäcker de flesta, många tar efter det en långresa där dom super hjärnan ren, träffat åtskilliga på mina backpacker resor i min ungdom.
När jag bodde där var det obligatoriskt 4 år för alla killar som fyllt 18, 2 år för tjejer. Funderade också på det där att pappan varit soldat men inget mer framkom så jag antog att det menades den obligatoriska värnplikten, men det är ju totalt oväsentligt.
Citera
2022-10-24, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nu tycker jag vi lugnar ner oss lite, förrådet på Upplandavägen 18 är inte i närheten av JJs lägenhet. Det tillhör för övrigt Vetlanda kommun, exakt hur det är organiserat vet jag inte men det det går under Gatuavdelningen. Emåförbundet där JJs pappa jobbar delar kontor med Njudung Energi på Upplandavägen 16, jag kan inte utesluta att även de använder förrådet men det är då som en extern organisation och de hyr in sig där.
Föörrådet ligger en minut från mcd
Bra mycket närmare än de områden de redan letat
https://www.eniro.se/ilan+leshem+vetlanda/13645288/person
Citera
2022-10-24, 14:46
Bannlyst
Är det ingen som vet mer vad bråket mellan JJ och TT handlade om, som gjorde att de bröt kontakten för några år sedan? Tror detta ligger bakom alltihop, att JJ planerat klippa TT under lång tid när väl tillfälle ges, och nu lyckades hon lura med sig TT till bostaden. Ringa efter hjälp i saken låg redan i startgroparna sedan länge. Att JJ är pyroman visar att hon är kapabel till mycket.
Citera
2022-10-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Föörrådet ligger en minut från mcd
Bra mycket närmare än de områden de redan letat
https://www.eniro.se/ilan+leshem+vetlanda/13645288/person

Men vad har förrådet med saken att göra? Det tillhör inte JJs pappa, det är kommunens.
Citera
Medlem
Kan man tänka sig att TT drogats i JJ lägenhet o att hon raglat ut senare på natten för att cykla hem?
Citera
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Grannarna säger att de hörde rejäla dunsar, inga vanliga ljud, vid 03-tiden. Jag kan ju bara utgå från mig själv iofs, men hör jag något sånt vid den tiden så får det mig att reagera och vara extra vaksam.

Jag är ingen skvallergubbe som står bakom gardinerna för minsta lilla, men såna ljud mitt i natten gör att jag definitivt tror att något allvarligt kan ha hänt. Jag är van vid alla möjliga sorters ljud från grannarna i det hyreshus jag bor, men är det något som sticker ut och dessutom sent på natten så är jag nog inte ensam om att reagera.

Det hus jag får fram om jag googlar på JJ's adress är inte något standardhyreshus, det är ett mindre hus med några fåtal lägenheter och en inhägnad tomt, om jag nu fått fram rätt hus. I ett sånt hus lär dessa kraftiga dunsar väcka uppmärksamhet. Då bör man också lägga märke till om någon springer i trappen efteråt.

Backar det sedan upp en bil på baksidan av huset, bara någon timme efteråt så känns det ju ganska naturligt att även detta skulle uppmärksammas av grannar. Motorljudet förstärks dessutom på en sån tomt och speciellt på natten.

Folk sover ju på nätterna, det ska till verkligen höga störningsljud för att folk ska går ur sängen och stirra i dörrhålet eller vid fönster.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Var är sammanfattningen till varför man tror tjejerna är iblandade? Och varför man tror en kan vara psykisk sjuk? Svartsjuka misstanke? Varför kan det inte vara hennes pojkvän. Flashback skitdåligt på att sammanfatta
Men altså, det står på första sidan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Har redan kollat den där adressen. Bor flera bandyspelare där, och sen 8 veckor även en handbollsspelare (dam, A*** H*****) som trol spelat i samma lag som MH. Tog över lgh från en bandyspelare(LS) som nu flyttat. Denna tjej (AH) är vän med MH på facebook. Men ingen av de boende där finns förekommande på Lexbase.

Det verkar i alla fall inte vara någon direkt slump att cykeln har hamnat utanför den adressen. Så vem är det som har flyttat cykeln dit och varför?

En möjlighet kan vara att det är MH som har cyklat dit med den för att träffa sin väninna.
Citera
2022-10-24, 14:48
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har också funderat i dom banorna, då jag ser det som ganska osannolikt att båda tjejerna bär lika skuld till ev mord. Den minst drivande borde därför börjat prata för länge sen.

Förhören sattes igång omg då det handlar om människorov och förhoppning om att hitta henne vid liv. Mycket möjligt att en av dom släpps vid nästa häktningsförhandling.

Exakt. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om endast en av dem omhäktas.
Citera
2022-10-24, 14:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Det här med eventuellt motiv känns oklart. Är de två tjejerna alltså skäligen misstänkta? Det baseras i så fall sannolikt på de faktorer som tidigare nämnts i tråden: cykeln, telefonen, sista vittnen. Motivet, däremot — varför skulle man tillsammans med vänner planera ett mord på någon man är "ovän" med?

Som jag ser det är det antingen en av tjejerna som agerat ensam, personlighetsstörning i bakgrunden, eller en av dem som slagit ihjäl/strypt Tove i berått mod. Annars måste det ju nästan ligga annat bakom... Låga odds på pengar, när en person ska röjas ur vägen.
Citera
2022-10-24, 14:49
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om vi utgår från att dom två nu häktade haft ihjäl henne i lägenheten, så har dom tillgång till en lägenhet som dom kan låsa och planera nästa steg i fred. Två gm borde klara att bära/dra en 65 kg kropp 20-30 meter till en bil. Jag kan inte direkt komma på nån anledning till att ta risken att blanda in en tredje person, om det nu inte är en nära släkting som man har 100% förtroende för.

Bära en död kropp är inte enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in