2022-10-24, 10:53
Medlem
Jag fick lite mer info idag från en som har redskap (mediala) att kolla upp saker och ting:

* det är minst en person varav är en ung man i bilen med Tove. Andra personen kan vara ytterligare ung man (men inte 100% säker)
* en av dessa personer har lite mörkare hår (brunt -mörk blond) än den andra
* de körde i motsats riktning än där där Tove bor/skulle
* de var bekanta med varandra alla tre
* hon mördades och lämnades på ett övergivet ställe
Citera
2022-10-24, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Oklart. Som allt annat.

Ljudet och dunsarna behöver dock inte bero på ett mord. Huset beskrivs som mycket lyhört. Kan tänka mig att 2-3 halvfulla tjejer kan låta en del. Speciellt i ett lyhört hus mitt i natten.

Jag hade själv en granne ovanför mig för över 15 år sedan. Det lät som att han möblerade om lägenheten när han kom hem från helgens festande var och varannan helg.

Du har rätt, de kan ha ramlat in halvfulla och fört oväsen och dansat, inte alls säkert TT var kvar, utan hon cyklade hemåt när de gick till Donken, då har nåt hänt under cykelturen
Citera
2022-10-24, 10:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacoP
Denna artikel i Vetlanda-Posten kan möjligen vara intressant i sammanhanget.
Tyvärr bakom betalvägg.
https://www.vetlandaposten.se/2020-10-22/maja-kom-in-i-utmattningsdepression-komback-har-blivit-min-raddning

Lägg ut den intressanta delen av artikeln i ett litet citat eller spoiler, då!!

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata
Folk är rätt snåla av sig i den här lilla hålan och ska helst pruta på de lilla minsta även om priset är lågt .

Ahh, ok, ja jag glömde bort att smålänningar har rykte om sig att vara snåla, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata
Detta har jag trott från början då jag skrivit de i tidigare i tråden . Att TT måste har möte sin förövare efter hon lämnat jj’s lgh . När jag kolla på bilden med cykeln och måste jag hålla med dig . Känns som någon haft bråttom med att sätta dit låset .

Fast jag tror TT kan ha blivit attackerad av MGM:s på cykeln innan lägenheten, och att det bara behöver vara TT:s mobil som varit i MGM:s lägenhet. MGM:s kan ju ha legat i bakhåll när TT lämnar restaurang "Nöjet".....

Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Kan den inte extraknäcka lite som pensionär då?

Jag håller helt med.

Kvinnan i Timrå hittades med hund, kan inte den komma ner till Vetlanda några dagar.....

Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Snyggt! Vad är det du markerat ut?

Det är MGM:s lägenhetsadress i förhållande till JJ:s pappas hyrda förrådsadress i förhållande till McD.

Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Var väl inte så längesen de sökte efter den försvunne mannen på Gotland med just en likhund?

Det var en "skeletthund", hund som sniffar upp mänskliga skelett.
Citera
2022-10-24, 10:55
Medlem
lindblomsgröns avatar
Albin pojkvännen har en bror Oskar på hans fb finns en bild på en silvrig BMV (kunde inte ladda bild) 5 augusti 2020 skriver han att han lagt ut den på blocket BMV 325i regnummer BLA 550

Transportstyrelsen
2*)Registreringsnummer
BLA550

Fabrikat
BMW 325I

Handelsbeteckning
Uppgift saknas.

Fordonsstatus
Avställd (2022-06-12)

Färg
Ljusgrå

Fordonsår
2006

Fordonet tillverkat
2006-04

Fordonsslag
Personbil

(8*)Besiktigas senast
2022-11-30

Upplysningar
Fordonet stulet
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-10-24 kl. 11:05.
Citera
2022-10-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om TT hade glömt mobilen i TTs lgh, gått i den riktning som cykeln står, tagit sitt liv/blivit överfallen, då borde rimligen mobilen finnas kvar i lgh? Och av det jag läst hittills, känns det inte som rimligt.

Så är det.

Samtidigt vet vi ju inte; polisen kanske hittade hennes mobil i lägenheten. Men konstigt isf om inte JJ hade hittat den före.
Citera
2022-10-24, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Du menar nog Albin pojkvännen det här är JJ bror
Yes menade pojkvännen.
Ska knipa käft i fortsättningen och läsa tydligt för att komma ikapp
Citera
2022-10-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Lägg ut den intressanta delen av artikeln i ett litet citat eller spoiler, då!!

Ahh, ok, ja jag glömde bort att smålänningar har rykte om sig att vara snåla, ja.

Fast jag tror TT kan ha blivit attackerad av MGM:s på cykeln innan lägenheten, och att det bara behöver vara TT:s mobil som varit i MGM:s lägenhet. MGM:s kan ju ha legat i bakhåll när TT lämnar restaurang "Nöjet".....

Jag håller helt med.

Kvinnan i Timrå hittades med hund, kan inte den komma ner till Vetlanda några dagar.....

Det är MGM:s lägenhetsadress i förhållande till JJ:s pappas hyrda förrådsadress i förhållande till McD.

Det var en "skeletthund", hund som sniffar upp mänskliga skelett.

Eh ja, och det är väl det som är aktuellt?
Citera
2022-10-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
fel....
Han flyttade till sin nuvarande lägenhet för 12 veckor sedan (den 30 juli 2022). Här bor han ensam, åtminstone finns inga fler personer i hushållet som är äldre än 15 år.
innan dess i linköping, å innan dess i tranås.

Nej han skall ha flyttat 1:a Augusti 2021 enligt Ratsit och MrKoll.
Citera
2022-10-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Det kan du kanske fundera över!!

Du jämför lösta fall där partnern visat sig vara GM med ett olöst fall
Blir lite svårt att diskutera om du inte förstår att den jämförelsen inte säger nånting alls.

En rimlig jämförelse hade varit att jämföra pojkvänners beteende (aktivt deltagande i sökandet vs icke aktivt deltagande i sökandet) i fall där partnern är dömd eller polisiärt ansedd som GM.
Citera
2022-10-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Skulle någon av mina familjemedlemmar försvinna skulle jag engagera mig maximalt i sökandet. Det tror jag är normalt. Inte ett tecken på skuld.

Med överdriven exponering menar jag typ att forcerat gråta ut i media som Mats Alm, åla på marken som nån slags insatsstyrka osv.
Det är det som är red flags.
Citera
2022-10-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej han skall ha flyttat 1:a Augusti 2021 enligt Ratsit och MrKoll.
är detta fel person då ? Mkt märkligt är precis i detta nu inne på mr koll.. kopierade och klistrade in faktan jag fick upp.. ratsit säger att adressändringen skedde (Adressändring: 2022-07-30)
mr koll uppger 12 veckor... kollar vi samma person ?
Citera
2022-10-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Eh ja, och det är väl det som är aktuellt?

Nu utgick jag ifrån att en skeletthund även hittar färskare lik, där kan jag ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in