2022-10-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
är detta fel person då ? Mkt märkligt är precis i detta nu inne på mr koll.. kopierade och klistrade in faktan jag fick upp.. ratsit säger att adressändringen skedde (Adressändring: 2022-07-30)
mr koll uppger 12 veckor... kollar vi samma person ?

Står det Gränsgatan 16 B som adress?
Citera
2022-10-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
är detta fel person då ? Mkt märkligt är precis i detta nu inne på mr koll.. kopierade och klistrade in faktan jag fick upp.. ratsit säger att adressändringen skedde (Adressändring: 2022-07-30)
mr koll uppger 12 veckor... kollar vi samma person ?
Får upp samma som dig på Er*ik Stenqvi*st. 12 veckor sen han flyttade till den adressen.
Citera
2022-10-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Albin pojkvännen har en bror Oskar på hans fb finns en bild på en silvrig BMV (kunde inte ladda bild) 5 augusti 2020 skriver han att han lagt ut den på blocket BMV 325i regnummer BLA 550

Transportstyrelsen
2*)Registreringsnummer
BLA550

Fabrikat
BMW 325I

Handelsbeteckning
Uppgift saknas.

Fordonsstatus
Avställd (2022-06-12)

Färg
Ljusgrå

Fordonsår
2006

Fordonet tillverkat
2006-04

Fordonsslag
Personbil

(8*)Besiktigas senast
2022-11-30

Upplysningar
Fordonet stulet
Stulen från vem?
Citera
2022-10-24, 11:09
Medlem
I sammanfattningen finns följande.
Runt 02:30: Ringer Tove pojkvännen och berättar att hon är på väg hem.

Nu kanske någon redan har skrivit detta, men det kan inte vara så "enkelt" att det är en av de två MGM som ringer pojkvännen och pojkvännen helt enkelt inte hört på telefon att det inte är Tove som ringer, och att hon redan där är borta någonstans?
Citera
2022-10-24, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Får upp samma som dig på Er*ik Stenqvi*st. 12 veckor sen han flyttade till den adressen.

Det är den andra 20-åringen på den adressen. Den jag kollade var en som har samma namn som en känd Astrid-Lindgren-figur.
Citera
2022-10-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Står det Gränsgatan 16 B som adress?
på 16B finns ingen E.S
Citera
2022-10-24, 11:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Så är det.

Samtidigt vet vi ju inte; polisen kanske hittade hennes mobil i lägenheten. Men konstigt isf om inte JJ hade hittat den före.

OM mobilen låg kvar, och det i ö inte syntes några spår i lgh av bråk/uppstädning; då har jag svårt att förstå att man misstänker de här två tjejerna så hårt.

Det ska isf vara något som de säger, som visar på att någon/båda ljuger.

Cykeln ser inte ut att ha förts till det ställe där de hittades av några typ "fulla ungdomar", utan kanske lite för tydligt uttänkt uppställd precis där det tidigare har hänt otreviga saker. Passa väl precis, eftersom det skulle vara den väg TT skulle ta omhon var på väg hem.
Kruxet är väl det att cykeln är prydligt låst, vilket inte skulle överensstämma med varken överfall eller självmord tänker man...
Citera
2022-10-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
ah.. och det är korrekt.. den andra personen i tråden letar i fel trappupg.
Citera
2022-10-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
OM mobilen låg kvar, och det i ö inte syntes några spår i lgh av bråk/uppstädning; då har jag svårt att förstå att man misstänker de här två tjejerna så hårt.

Det ska isf vara något som de säger, som visar på att någon/båda ljuger.

Cykeln ser inte ut att ha förts till det ställe där de hittades av några typ "fulla ungdomar", utan kanske lite för tydligt uttänkt uppställd precis där det tidigare har hänt otreviga saker. Passa väl precis, eftersom det skulle vara den väg TT skulle ta omhon var på väg hem.
Kruxet är väl det att cykeln är prydligt låst, vilket inte skulle överensstämma med varken överfall eller självmord tänker man...

Cykeln var nog låst av TT tidigare, den går ju bära när den är låst så
Citera
2022-10-24, 11:16
Medlem
BayouXs avatar
Missing People pausar nu sin sökinsats i väntan på mer information.
– Som det är nu har vi ingenting att gå efter:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQQl1L/forsvunna-tove-21-missing-people-pausar-sokinsats
Citera
2022-10-24, 11:17
Medlem
EggBoxJuans avatar
Ofattbart för mig att de inte lyckats knäcka så unga tjejer under förhör.
Behöver polisen i Vetlanda hjälp utifrån?
Citera
2022-10-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Ofattbart för mig att de inte lyckats knäcka så unga tjejer under förhör.
Behöver polisen i Vetlanda hjälp utifrån?

Det ska vara proffs som håller i utredningen gen enligt GW, grova brott från Jönköping
Väldigt märkligt, kan dessa två verkligen gjort detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in