2022-10-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det gör de absolut inte. Det vanliga är att de går på ben eller armar .. lite beroende på situation.
Nej nacke på amstaff och hals..
Citera
2022-10-24, 12:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollen00
Nej nacke på amstaff och hals..
Det är nog säkert riktigt - men jag besvarade detta:

men hundar oavsett ras attackerar väl alltid mot halsområdet som en djup inbyggd funktion hos djuret.
Citera
2022-10-24, 12:29
Medlem
Den inställningen kanske även den nu döda kvinnan som blev ihjälbiten hade...?! 😐
Citera
2022-10-24, 12:31
Medlem
b00b00s avatar
"Uppdatering 12:23:

Hunden uppges av okänd anledning ha gått till angrepp mot mannen i en bostad. Kvinnan har gått utomhus med hunden och har då blivit attackerad av hunden, varefter hon avlidit. Den avlidna kvinnan är i 60-årsåldern.

Ytterligare en person, som inte har skadats, har funnits på adressen.
Under förmiddagen har förhör hållits med vittnen. Den skadade mannen kommer att förhöras under dagen.

Fastigheten har varit avspärrad för teknisk undersökning, men avspärrningen är nu hävd.
Dödsfallet betraktas som en olycka, det finns ingen misstanke om brott då det var kvinnan själv som ägde hunden.

Vad gäller den man som skadades så pågår en förundersökning om vållande till kroppsskada, men eftersom kvinnan avled så finns ingen misstänkt i ärendet.

Den avlivade hunden är av rasen amstaff."

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/oktober/23/23-oktober-2125-djur-robertsfors/

Kan ju vara så att hon skulle "tillrättavisa" hunden på utsidan med att ge den stryk efter att den redan var uppjagad.
Senast redigerad av b00b00 2022-10-24 kl. 12:36.
Citera
2022-10-24, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OllieOllieOxenFree
Oj. Mamman är ganska liten (för en schäfer) och det är min hund med. Konstigt.

Jag träffade Selma bara en gång i förbigående, men jag minns henne som ganska kraftig. Det måste ha varit ett fruktansvärt hundbråk.
1.65-1.68 lite rund. . Nä hennes schäfer är ovanlig stor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVobiscum
Nej, schäfern är anhållen för medhjälp till mord. Amstaffen avlivad.

Anhållen för medhjälp till mord? 😂 den är väl omhändertagen. 😅

Jag har för övrigt svårt att se att en schäfer skulle döda sin egen ägare. En okänd angripare, ja! Men inte sin ägare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Gissar hejvilt nu på att det är pitbullen som dödat kvinnan och schäfern är den hunden som blev omhändertagen?

Men hur många renrasiga pitbulls finns i Sverige egentligen? Massa kamphunds-blandraser som kallas pitbulls.
Det finns 782 registrerade, renrasiga pitbulls i Sverige.
Citera
2022-10-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
"Uppdatering 12:23:

Hunden uppges av okänd anledning ha gått till angrepp mot mannen i en bostad. Kvinnan har gått utomhus med hunden och har då blivit attackerad av hunden, varefter hon avlidit. Den avlidna kvinnan är i 60-årsåldern.

Ytterligare en person, som inte har skadats, har funnits på adressen.
Under förmiddagen har förhör hållits med vittnen. Den skadade mannen kommer att förhöras under dagen.

Fastigheten har varit avspärrad för teknisk undersökning, men avspärrningen är nu hävd.
Dödsfallet betraktas som en olycka, det finns ingen misstanke om brott då det var kvinnan själv som ägde hunden.

Vad gäller den man som skadades så pågår en förundersökning om vållande till kroppsskada, men eftersom kvinnan avled så finns ingen misstänkt i ärendet.

Den avlivade hunden är av rasen amstaff."

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/oktober/23/23-oktober-2125-djur-robertsfors/

Hunden var både inomhus med mannen och ute på promenad med kvinnan menar du?! En speciell hund det där som kan vara på två ställen samtidigt... 😎
Citera
2022-10-24, 12:37
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blekingebon
Hunden var både inomhus med mannen och ute på promenad med kvinnan menar du?! En speciell hund det där som kan vara två ställen samtidigt... 😎

Läs de första meningarna. Långsamt.
Citera
2022-10-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OllieOllieOxenFree
Hmm, måste vara den.
Ser dock ut som att hunden ”torro” är avliden utifrån dotterns instagram. Så är nog inte den schäfern som varit inblandad i detta fallet.
Citera
2022-10-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blekingebon
Hunden var både inomhus med mannen och ute på promenad med kvinnan menar du?! En speciell hund det där som kan vara på två ställen samtidigt... 😎
Hunden kanske bett mannen ... Så tog hon ut hunden lugna han... Slutade med hunden gick på henne ?
Citera
2022-10-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Läs de första meningarna. Långsamt.

Ja, jag läser att hunden av okänd anledning gick till attack mot mannen i bostaden. Jag läser också att kvinnan var ute och gick med hunden när den attackerade henne. Den var alltså både inomhus och utomhus med två olika personer. Kanske menar att hunden först gick till anfall mot mannen i bostaden, så därför tog kvinnan ut hunden på en promenad där den senare också attackerade kvinnan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in