2022-10-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jag har hört mig för om denna kvinna i kålaboda, hon bor ej kvar där längre och hennes hund/hundar har iaf bitit 2 personer och en hann vända med cykeln då dom kom mot och ta sig i säkerhet. Dom med häst kunde inte rida/köra förbi där heller då hundarna kom och jagade dessa.
Men denna kvinna ska vara runt 40 år och tror hundarna avlivades/togs om hand innan hon bröt strömmen och flyttade i vintras, lär inte återvända då allt vatten/avlopp/värmesystem frös sönder.
Hon är ursprungligen från Skellefteå trakten sa den jag pratade med.

Okej ja hoppas dom inte lyckas skaffa fler djur då hon och han inte klara av de. Men tro han flyttade där i från före hon flyttade om inte jag är helt fel ute?
Citera
2022-10-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OllieOllieOxenFree
Jag tror (till min förskräckelse) att schäfern är (var?) pappa till min schäfer. Vet du om han hette Toro?

Dottern har en schäfer på bild på sin instagram ”Torro”
Citera
2022-10-24, 12:02
Medlem
Någon trigger måste ha utlöst hos hunden som gick till bett. (Väljer ej att använda attack). Det kan likaväl ha varit i självförsvar som hunden bet.
Det kan ha varit ett bett eller flera det vet vi ju inte men hundar oavsett ras attackerar väl alltid mot halsområdet som en djup inbyggd funktion hos djuret.
En myt vi kan slå hål på direkt är att "kamphundens" käkar kan ej låsa sig dvs ingen hunds käkar kan låsa sig utan hunden väljer att hålla kvar sitt bett.
Citera
2022-10-24, 12:02
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Intressant namn på tal om något helt annat... vart kom hon ifrån tro?

Dessutom bara en reggad hund på ratsit.
Riga står det på hennes Facebook
Citera
2022-10-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OllieOllieOxenFree
Jag tror (till min förskräckelse) att schäfern är (var?) pappa till min schäfer. Vet du om han hette Toro?
Den hunden mkt större än va den på bilden typ 3 storlekar 😆
Citera
2022-10-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Efter att ha sett dotterns instagram, tittat på flygfotot på Hitta.se och läste en del inlägg här, så kan man dra en slutsats. White trash!
Läppförstoringar och en massa bilar på gården och noll koll på sina hundar, då är saken avgjord.
De är inte hennes bilar på gården pojkens och hans vänner.
Citera
2022-10-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Efter att ha sett dotterns instagram, tittat på flygfotot på Hitta.se och läste en del inlägg här, så kan man dra en slutsats. White trash!
Läppförstoringar och en massa bilar på gården och noll koll på sina hundar, då är saken avgjord.

Kan man se hunden som dödade kvinnan på hennes Instagram?
Isåfall länka gärna eller skriv vad man ska söka på.
Citera
2022-10-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kvinnans instagram är nersläckt.
Citera
2022-10-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Du ser ovanför.. finns gammal bild på hunden
Citera
2022-10-24, 12:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostigspik
Någon trigger måste ha utlöst hos hunden som gick till bett. (Väljer ej att använda attack). Det kan likaväl ha varit i självförsvar som hunden bet.
Det kan ha varit ett bett eller flera det vet vi ju inte men hundar oavsett ras attackerar väl alltid mot halsområdet som en djup inbyggd funktion hos djuret.
En myt vi kan slå hål på direkt är att "kamphundens" käkar kan ej låsa sig dvs ingen hunds käkar kan låsa sig utan hunden väljer att hålla kvar sitt bett.
Nej, det gör de absolut inte. Det vanliga är att de går på ben eller armar .. lite beroende på situation.
Citera
2022-10-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollen00
Den hunden mkt större än va den på bilden typ 3 storlekar 😆

Oj. Mamman är ganska liten (för en schäfer) och det är min hund med. Konstigt.

Jag träffade Selma bara en gång i förbigående, men jag minns henne som ganska kraftig. Det måste ha varit ett fruktansvärt hundbråk.
Citera
2022-10-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkar
Dottern har en schäfer på bild på sin instagram ”Torro”

Hmm, måste vara den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto