2022-10-24, 10:27
Medlem
Den som sett inslaget på SVT ser att det är ute på landsbygden där det ser ut att vara glest mellan husen alltså inte i inne tätbebygd by. Det framkommer att det varit problem tidigare med hundarna (låter vara osagt om det gäller båda hundarna) men att det blivit bättre, då ställer jag frågan om det kan röra sig om omplacerad hund som inte är helt ovanligt i dagens samhälle där varenda skithund ska räddas från sin tidigare vistelse hos någon "wt" som inte klarat av hunden?

Eller är det som vi befarar några olämpliga som haft hundarna?

Någon lär veta vilket par det rör sig om eller har inte Robertsfors kommun internet.

Mannen 50-årsåldern avlidna ägarinnan bör vara i 40-50-årsåldern?

Edit ser att Kålaboda nämts och en kvinna i 30-årsåldern reporten stod efter en grusväg så det låter rimligt när man tittat på platsen med dess sidovägar.
Senast redigerad av Psykbryt76 2022-10-24 kl. 10:37.
Citera
2022-10-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson79
Var i rislandet i robertsfors kommun.
hon hetter Selma och dom är visst polacker

Polska hundar?
Citera
2022-10-24, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGubban
Har du namn?
Selma heter hon från Baltikum.. hon är 50 år har schäfer och amstaff.. amstaff kan hon ej ha ute pga den aggresiv , schäfer är stor som fan ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
Fast det är vanligt att hundar hoppar på den som blir slagen eller attackerad.
Därför viktigaste anledningen att träna sin hund i skydd om man vill att hunden ska kunna bedöma ”rätt” i vem som ska attackeras.

Det kan jag tänka mig. Men det jag menar är att man inte ska utsätta en hund för ett hetsigt familjegräl, där kanske till och med våld förekommer, överhuvudtaget.

Kanske har paret pimplat och tjafsat en stor del av dagen. Bara det skapar en enorm stress hos många hundar.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den avlivade hunden skall vara "en typ" Amstaff - enligt TV4

Fast framgick det att det verkligen var amstaffen som utfört attacken?

Kamphundar är ju framavlade att vara snälla mot människor medans schäfern har mer vaktinstinkt.

Det skulle ju kunna vara så att schäfern stod för attacken men var lugn när polis kom till plats men att amstaffen då var mer stressad och blev skjuten. En hel del poliser har ju samma fördomar mot den rasen som många som skriver i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Varför är det så? Är de billiga att köpa eller varför just Amstaff?

Amstaff är extremt kärvänliga mot människor och en verkligt fin familjehund. Att många skriver så mycket negativt beror nog på en kombination av okunskap och det för flashback så vanliga fenomenet att man tar varje chans att sparka på det man anser vara lägre samhällsklasser, som tidigare varit den största ägargruppen. Sen bor man kanske själv i en liten inavlad håla och har helt missat att rasen numera blivit populär hos människor som är avsevärt mer framgångsrika och välartade än dom själva. Det kryllar av staffar i alla former numera i tex sthlms innerstad.

https://m.youtube.com/watch?v=hP5It0aF6vE

Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Den som sett inslaget på SVT ser att det är ute på landsbygden där det ser ut att vara glest mellan husen alltså inte i inne tätbebygd by. Det framkommer att det varit problem tidigare med hundarna (låter vara osagt om det gäller båda hundarna) men att det blivit bättre, då ställer jag frågan om det kan röra sig om omplacerad hund som inte är helt ovanligt i dagens samhälle där varenda skithund ska räddas från sin tidigare vistelse hos någon "wt" som inte klarat av hunden?

Eller är det som vi befarar några olämpliga som haft hundarna?

Någon lär veta vilket par det rör sig om eller har inte Robertsfors kommun internet.

Mannen 50-årsåldern avlidna ägarinnan bör vara i 40-50-årsåldern?

Tittar man på Blockets annonser om omplaceringar talar dom emot det du skriver.

Det verkar snarare röra sig om många akademiker som vill omplacera traditionella familjehundar som dom skaffade när dom jobbade hemifrån under Corona men inte längre har intresse av nu när dom jobbar mer på kontoren.

Men du kan ju ha en poäng, att det rör sig om en omplacering, för nio av tio söker ett hem på landet till sin älskade vän (som dom inte längre värderar så högt.)

Att paret i så fall är WT kan nog stämma. Akademiker engagerar sig nog inte i lika stor grad i att ta hand om redan födda hundar utan är nog mer benägna att välja en "fin" hund med gott anseende och den bästa stamtavlan etc.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-10-24 kl. 10:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Polska hundar?
Nej men dom som hadde hundarna var polacker
Citera
2022-10-24, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollen00
Hon från kålaboda är korkad..som fan !!! Hennes hundar kan inte du gå ens nära ... Dom attackerar allt. Hon har noll koll på sina hundar sämsta ägare ..hon har blivit biten av sin hund flera gånger...

Är de hon jag tänker så bet den hunden nån så hon har väl inte nåra hundar kvar?
Citera
2022-10-24, 10:30
Medlem
Citat:
Selma heter hon från Baltikum.. hon är 50 år har schäfer och amstaff.. amstaff kan hon ej ha ute pga den aggresiv , schäfer är stor som fan ...
Visst bor hon i Rislandet?
Citera
2022-10-24, 10:32
Medlem
Citat:
Visst bor hon i Rislandet?
Brevid mig....... Slutet av sjön...
Citera
2022-10-24, 10:32
Medlem
Citat:
Var i rislandet i robertsfors kommun.
hon hetter Selma och dom är visst polacker

Vet du efternamnet ?
Citera
2022-10-24, 10:33
Medlem
Citat:
Brevid mig....... Slutet av sjön...
okej..
galet iallafall
Citera
Medlem
Citat:
Nej men dom som hade hundarna var polacker

Jag förstod det. Men det skulle inte vara förvånande om de importerar hundar från Polen och där avel i Polen är som att tillverka tickande bomber.
Senast redigerad av suntsiezinak 2022-10-24 kl. 10:37.
Citera
Medlem
Enligt hundexperten Fredrik Steen som intervjuades på radio under morgonen ville inte spekulera i vilken ras av hund det var i detta specifika fallet, utan konstaterade att en hund på ca 30 kilo kan/ klarar av att döda en människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in