2022-10-24, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
I många andra fall har ju tvärtom pojkvänner (eller GM som inte är pojkvännen) som varit väldigt aktiva och drivande i sökandet sedan visat sig vara GM.
Det finns sådana fall också ja!! Givetvis.
Men jag är säker på att pojkvännen vet mer än han har sagt.
Citera
2022-10-24, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det känns som att det finns väldigt många uppgifter i omlopp som inte har bekräftats av polisen utan som media har kört på. Det har även påståtts att JJ ska ha mött upp en man mellan 03 och 04. Även detta är obekräftat och lite märkligt om det stämmer för den personen borde ju bli inplockad av polis till förhör alt hört av sig själv och lämnat uppgifter

ja men först o främst.. vem är mannen som dom ska plocka in i så fall ?
den som påstår att JJ mött upp någon, borde ju även kunna förklara vem det är och först o främst JJ..
och det borde dom gjort i de här skedet, alltså frågat ut JJ vem den här mannen är.. .pojkvännen? någon annan?
Citera
2022-10-24, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
vad vet vi om pojkvännen tidigare?
har polisen ens fått ut något ur honom ? förutom att "T skulle ha ringt för o berätta vart hon var på g?".
sitter han bara inne i sin lgh eller är han hos sin mamma för det mesta nu?
jag tror ju som sagt att "partners" blir ju granskade rätt hårt och en av dom första faktiskt. tänkte mer om han var en skum typ, dåliga kretsar osv.

Inte en aning men jag tror att polisen koncentrerar sig på de nu häktade i första svängen...pojkvännen finns ju kvar liksom
Citera
2022-10-24, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Du kan vara något på spåret här! Kan det vara ett triangeldrama där pojkvännen och någon av de misstänkta har haft ett förhållande iom att T pluggar på annan ort och att det har krupit fram något som orsakat svartsjuka!!

ja du är säkert inte ute helt o cyklar håller med dig..
Citera
2022-10-24, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
ja men först o främst.. vem är mannen som dom ska plocka in i så fall ?
den som påstår att JJ mött upp någon, borde ju även kunna förklara vem det är och först o främst JJ..
och det borde dom gjort i de här skedet, alltså frågat ut JJ vem den här mannen är.. .pojkvännen? någon annan?

Ja precis. Känns som att JJ borde ha golat ner den personen. Eller MH om hon vet något.
Citera
2022-10-24, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Ja precis. Känns som att JJ borde ha golat ner den personen. Eller MH om hon vet något.
Eller så är den okända mannen ett villospår!!
Citera
2022-10-24, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Nu slänger jag ut en liten fundering bara!
Jag läste att pojkvännen hade varit med när Missing people planerade och gjorde upp i vilka områden de skulle söka men han deltog inte.
Kan det vara så att han bevakade så att de inte letade i rätt område?
Bara en hypotetisk fråga som kan vara helt befängd.
Vad tycker ni härinne om det?
Inget är omöjligt. Jag tycker det är konstigt att inte fler misstänker pojkvännen. Att folk går i försvar. Jag vill veta allt om honom. Var han jobbar, vilka fritidintressen han har, vänner, vad han gjorde denna kväll mm mm.
Citera
2022-10-24, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Inget är omöjligt. Jag tycker det är konstigt att inte fler misstänker pojkvännen. Att folk går i försvar. Jag vill veta allt om honom. Var han jobbar, vilka fritidintressen han har, vänner, vad han gjorde denna kväll mm mm.
Jadu vi får väl hoppas att polisen har tänkt på detta och jobbar i det tysta med att utreda pojkvännen ordentligt. Vi får hoppas att de har den tanken och utreder i det tysta.
Citera
2022-10-24, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Om nån annan än T flyttat på och låst cykeln i ditt första scenario (dvs. handgemäng) så borde det väl finnas en hel del fingeravtryck.
Allt sker oplanerat och i affekt. Ingen tid att tänka på handskar osv.

Helt klart fingeravtryck då men så kommer kanske bortförklaringen/efterhandskonstruktionen sen att de umgicks ju den kvällen och hjälptes åt leda cykeln och ja lite sånt.

Men generellt så har de som varit inblandade handlat i nån form av stress och alla gånger gjort nåt misstag. Tankarna som snurrar är ju om de här två häktade mäktade med detta företag själva? I teorin ja men lär bli ny plupp i statistiken isf.
Citera
2022-10-24, 07:25
Medlem
En teori slog mig här;

Kan det vara så att pojkvännen är mer inblandad än vi tror.

1. Det har funnits någon svartsjuka inblandad hos hennes vän och pojkvän. T:s två vänner hittar på en grövre historia och berättar det till honom under kvällen och de kommer överens om en plan, detta ”planeringsmöte” inträffar under den tid som hon letar efter dem. Under mötet kommer de överens om att pojkvännen ringer till henne för att veta vart de är och inte väcka misstankar hos polis. Givetvis vet han att de alla tre nu är tillsammans.

Pojkvännen
2. Ringer för stämma av, har det börjat gått mot lägenheten? (Inte för att bry sig utan för att planera sin tid).

3. Ringer för att veta om T nu är hemma hos sin vän. (Nu sätts planen till verklighet)

Samtalet från pojkvännen 02:40 är nu extra intressant, efter kl 03 hörs dunsar från lägenheten.

Jag tror också att den vännen som stannar hemma under ”McDonalds-besöket” också har svarat på vilken tid hennes vän kommer efter McDonalds besöket. Det klockslaget som hennes vän ger till polisen och ger henne vän alibi är troligen exakt samma tid kroppen göms. Detta för att föra bort alla deras misstankar.
Citera
2022-10-24, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Helt klart fingeravtryck då men så kommer kanske bortförklaringen/efterhandskonstruktionen sen att de umgicks ju den kvällen och hjälptes åt leda cykeln och ja lite sånt.

Men generellt så har de som varit inblandade handlat i nån form av stress och alla gånger gjort nåt misstag. Tankarna som snurrar är ju om de här två häktade mäktade med detta företag själva? I teorin ja men lär bli ny plupp i statistiken isf.

Jag tror inte att dessa 2 har skaffat undan en eventuell kropp själva! Jag tror det finns fler inblandade.
Citera
2022-10-24, 07:28
Medlem
Har det kommit fram något nytt om pojkvännen eller har folk gått på trollen och deras villospår?

Någon som vet om MP kommer söka idag och var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in