• 5
  • 6
2022-10-24, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elenberg
52 000;-

Du vet att det är 70% skatt på det i Sverige va?

Så 15 000, inte 52.
Sluta ljuga.
Citera
2022-10-24, 07:44
Medlem
Kul att du verkar glädjas åt din kompis framgångar iaf.

Det var som att kroppen frös till is när du hörde lönen va, stor klump i magen?
Han måste såklart hitta på den lögnaren, aldrig att han tjänar mer än DIG!
Du kände bara "Nej nej nej... Det kan väl inte vara så att MIN VÄN som jobbar i fucking matbutik kommer tjäna mer än mig".

Var inte ledsen för att nån tjänar lite mer än dig, du är inte mindre värd för det. En slav som tjänar 50k är inte lyckligare än en slav som tjänar 30k.

50k+ för en högt uppsatt chef är väl långt ifrån orimligt??
Senast redigerad av Sprutnik 2022-10-24 kl. 07:54.
Citera
2022-10-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Sluta ljuga.
A juste, det är MYCKET fucking mer än det. Ovanpå denna skatten slukar ni svenskar muslimkuk på daglig basis. Gratulationer svensk!
Citera
2022-10-24, 10:50
Medlem
Vem0ths avatar
Dagligvaruhandeln skapade nya titlar runt 2005 då tidigare avdelningsansvarig uppdelades till säljchef(avdelning), avdelningschef och avdelningsansvarig.

Som säljchef kan du få riktigt tung lön till kostnad av en dålig säkerhet, om din avdelning går dåligt är du den som ryker först. Avdelningschef är lönen samma som tidigare avdelningsansvarig(ca 32-40k innan skatt) men som avdelningsansvarig idag så får du en standardlön(27-32k innan skatt jämförbart med en säljare som jobbar kvällar och varannan helg dock du jobbar bara dagtid och kanske var fjärde helg.
Citera
2022-10-24, 11:04
Medlem
Aldrig under mina 20+ år i handeln haft en kollega med den lönen, möjligtvis butikschefen om man räknar med bonusar.
Runt 30-32 i månaden är väl standard för en relativt erfaren färsk-ansvarig.
Citera
2022-10-24, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elenberg
A juste, det är MYCKET fucking mer än det. Ovanpå denna skatten slukar ni svenskar muslimkuk på daglig basis. Gratulationer svensk!

Vad gör du på dagarna då?
Citera
2022-10-24, 19:13
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag betalar bara ca 2000 kr/månad för en OK tvåa (bostadsrätt). Ärvde pengar på 90-talet och kunde köpa den utan lån.

De som nyanställs nu på vaktmästeriet får ca 22000 kr, så jag är en riktig höginkomsttagare!

Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det kanske är en vanlig lön i din bransch - men många yrkesgrupper har inte Stockholmstillägg.

Jag inser att jag haft fel och bara gått på sånt jag hört vilket givetvis inkluderar skrytnissar. Tack för infon!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in