2022-10-24, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotherMu
Jag har skrivit väldigt liknande teori igår. Han visste ju exakt vart och när efter telefonsamtalet, och dunsarna som hörts skulle kunnat vara han som bankade på JJs dörr för att komma in. Den konstigt ställda cykeln kan ha placerats så hastigt pga att T ville låsa pappas cykel men samtidigt hade bråttom....

T var nog ovan låsa cyklar och låste på detta sätt, om J såg när hon låste vid henne visste hon ju cykeln gick att flytta
Citera
2022-10-24, 05:48
Medlem
JacoPs avatar
Denna artikel i Vetlanda-Posten kan möjligen vara intressant i sammanhanget.
Tyvärr bakom betalvägg.
https://www.vetlandaposten.se/2020-10-22/maja-kom-in-i-utmattningsdepression-komback-har-blivit-min-raddning
Citera
2022-10-24, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nej vi vet inte.
Hon är i Vetlanda bara över veckan, skulle tillbaka till skolan på Måndagen i Linköping har jag förstått det som.
Han benämns som pojkvän enligt mamman till ”pojkvännen” varför bor hon inte hos honom då hon är i stan, istället bor hon med sin pappa?
Hon har väll setts leda cykeln med J och M, J bodde bortåt där T bodde med pappan, denna pojkvän ringer henne 01:50 och hon låter inte orolig eller något konstigt hon låter honom veta att hon är på väg hem. Varför hörs dom sen en gång till, där hon än en gång säger sig vara på väg hem?
Njae vet inte, låter inte klockrent direkt. Varför tillbringar dom inte kvällen ihop nu när dom äntligen är i samma stad?

Det är konstigt, och varför gå ut på krogen själv och inte vara tillsammans, dock skriver en del hon har studieuppehåll och jobbar på en skola
Citera
2022-10-24, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacoP
Denna artikel i Vetlanda-Posten kan möjligen vara intressant i sammanhanget.
Tyvärr bakom betalvägg.
https://www.vetlandaposten.se/2020-10-22/maja-kom-in-i-utmattningsdepression-komback-har-blivit-min-raddning

Detta styrker mina misstankar om att hon har nån sorts npf. Utmattningsdepression är vanlig bland denna grupp.
Citera
2022-10-24, 06:15
Medlem
Har polisen uttalat sig om vem det är JJ påstår sig ha mött upp runt 03.00? Sammanfaller ju med tidpunkten då JJ påstod sig ha åkt till McDonalds. Varför har denna person inte gett sig till känna/blivit intagen till förhör av polisen? Det borde ju vara det första man gör när JJ anhålls - att man tar reda på vem hon har träffat i nära anslutning till försvinnandet av T.

Får inte ihop något av det här. Det känns märkligt. Hur kan hon ha gjort sig av med T utan några spår? Är det en tredje person inblandad som polisen har span på? Tycker överlag att polisen har varit mer fåordig än vanligt vid liknande brott, kan det ha något att göra med att man har en tredje person under uppsyn?

Eller är denna person som JJ ska ha mött sent på natten en uppdiktad historia?
Citera
2022-10-24, 06:16
Medlem
Nu slänger jag ut en liten fundering bara!
Jag läste att pojkvännen hade varit med när Missing people planerade och gjorde upp i vilka områden de skulle söka men han deltog inte.
Kan det vara så att han bevakade så att de inte letade i rätt område?
Bara en hypotetisk fråga som kan vara helt befängd.
Vad tycker ni härinne om det?
Citera
2022-10-24, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jag läste att pojkvännen hade varit med när Missing people planerade och gjorde upp i vilka områden de skulle söka men han deltog inte.

Eller så är det kanske inte så jäkla roligt att som pojkvän söka efter sin flickvän och hitta henne död. Så tänker jag.
Citera
2022-10-24, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Dum fråga, men vad hoppas du att video eller kvitton från McD ska kunna visa?

Väldigt mycket skulle jag säga men följande;

1. Har de ens varit på McDonalds?
2. Vilken tid har de beställt? Hur passar tiden i relation till vad de själva uppgett?
3. Vilken tid kan man anta att det är rimligt de skulle hemma igen efter McDonalds? Om inte inom rimlig tid, varför? Vad gjorde de efter besöket?
5. Kontakta elbolag, vilka tidsrapporter användes elen under natten hos kompisen?

Typ så?
Citera
2022-10-24, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför är det så tyst i tråden från folk som bor i Vetlanda och umgås i samma kretsar som BO och MGM? Väldigt märkligt

Ja väldigt märkligt då dessutom de gäller unga människor i 20 årsåldern, typ 3 utstötta tjejer utan vänner och en pojkvän som enstöring typ.
De som sticker ut är att dom gått på krogen.
Citera
2022-10-24, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Väldigt mycket skulle jag säga men följande;

1. Har de ens varit på McDonalds?
2. Vilken tid har de beställt? Hur passar tiden i relation till vad de själva uppgett?
3. Vilken tid kan man anta att det är rimligt de skulle hemma igen efter McDonalds? Om inte inom rimlig tid, varför? Vad gjorde de efter besöket?
5. Kontakta elbolag, vilka tidsrapporter användes elen under natten hos kompisen?

Typ så?

Som du säger borde det vara lätt att avfärda eller bekräfta om hon verkligen varit på McDonalds. Antar att man pejlat båda misstänktes mobiltelefoner och kunnat se hur båda rört sig under natten. Håller det som troligt att MGM historia är motstridig medan telefonen visar något annat och därav hämtningen
Citera
2022-10-24, 06:37
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Tror nog mer att han var rädd att hitta henne död
Citera
2022-10-24, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
VET vi att hon ringde 02.30? I så fall levde hon ju då.
KAN det ha varit sms? I så fall kan ju vem som helst ha skickat det från hennes mobil.

Eller ringde någon av mgm och pojkvännen som är med på alt, då kan han ju visa polisen att han ringde henne 01:49 och T ringde honom 02:30?
Han lämnar sedan sin mobil hemma och åker för att hjälpa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in