2022-10-24, 02:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
ok, tack

Någon bör kolla i verkligheten i dagarna också. Det borde ju finnas någonting kring huset att låsa den runt/i.

Någon skrev väl att hon lånade cykeln också? och bör därmed ha varit lite extra noga med att låsa den.
Hoppas att någon som bor i vetlanda kan gå och kolla, och at dom kan kolla förrådet som jjs pappa har
Citera
2022-10-24, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Visst, jag kan ha sett fel men enligt mej så har T ganska grumliga ögonvitor på Missing Peoples bild. På en frisk person ska ögonvitorna vara just vita.

Grumliga vitor kan tyda på leversjukdom (i värsta fall HCV) eller regelbundet missbruk. Knarkade Tove utan att vuxna runt henne anade det?

Situationer under natten gör ett litet speedat intryck. Exempelvis samtalet hemma hos en av kvinnorna där man påstods ha försonats. Även en ungdom som festat under kvällen måste ju vara ganska trött vid kl 2-3-4 på morgonen. Men inte dessa tjejer-dom pratar ut.
Kan det inte bero på fotot, att ögonvitorna inte ser helt vita ut? Färger är ju inte alltid verklighetstrogna på bild. Kaske var det lite mörkt, dålig kontrast...
Citera
2022-10-24, 02:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Varför skulle hon ha hepatit?
Jaha haha nu såg jag! Det kan ju bero på fotot, inget att hänga upp sig på
Citera
2022-10-24, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salty-queen
I ett hundmagasin, har kvar det hemma. Kan ta fram det imorgon om du vill veta mer

Likhunden Sigge är med i Efterlyst, avsnitt 2 denna säsong, för den som är intresserad.
Man kanske skulle kalla in honom och hans ägare Kenneth i detta fall?
Citera
2022-10-24, 03:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Finns någon bland Toves nära eller bekanta som inte längre är misstänkta. Om hon dessutom hade hepatit C så kan det vara ett motiv vid smittspridning och bekräftelse på otrohet. Ev. missbruk som drar in människor I skuld och elände. Spekulationer naturligtvis men det har hänt illdåd på mindre grunder.

Att T skulle knarka tror jag inte på. Mer troligt i så fall är väl JJ som verkar sälja det mesta av små skitgrejer på marketplace för 15 kr, 25 kr.

Hon måste ju ha väldigt dåligt med pengar om 15 spänn är viktigt.....
Citera
2022-10-24, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Att T skulle knarka tror jag inte på. Mer troligt i så fall är väl JJ som verkar sälja det mesta av små skitgrejer på marketplace för 15 kr, 25 kr.

Hon måste ju ha väldigt dåligt med pengar om 15 spänn är viktigt.....

Det är ju intressant, pengar är ju ett motiv om något. Någon som vet om Tove hade mycket pengar eller kontanter på sig?
MGM kanske behövde det för att köpa varor, tex på McD.
Citera
2022-10-24, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag får inte ihop faktumet att två tonåriga tjejer ska ha lyckats gömma undan en kropp på egen hand utan att det märks. Polis har sökt med både värmekamera och hund utomhus. Dessutom har de troligen sökt igenom MGM lägenheter och närliggande förråd. Inte ett enda spår har hittats av T. Det är ju inga förhärdade brottslingar vi har att göra med direkt

Du har helt rätt! Det ligger en hund begraven här!
OM något har hänt med T i en av de misstänktas lägenhet så måste de haft hjälp att flytta kroppen.
Det finns nog en och annan som är typ lite nervös just nu.
Det här kommer lösas det är jag övertygad om.
Senast redigerad av Andsved 2022-10-24 kl. 04:37. Anledning: Felstavat
Citera
2022-10-24, 04:35
Bannlyst
Lever BO?
Citera
2022-10-24, 04:36
Medlem
Har kollat igenom MHs TikTok och får starka autistiska vibbar. Skulle inte förvåna mig om det är pga av det man vill göra en paragraf-7 på tjejerna så tidigt in i utredningen.
Citera
2022-10-24, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonzaloLira
Lever BO?

Eh det vet väl ingen här. Men inget talar för det iallafall.
Citera
2022-10-24, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Visst, jag kan ha sett fel men enligt mej så har T ganska grumliga ögonvitor på Missing Peoples bild. På en frisk person ska ögonvitorna vara just vita.

Grumliga vitor kan tyda på leversjukdom (i värsta fall HCV) eller regelbundet missbruk. Knarkade Tove?”
Är du en läkare/farmaceut?
Att sitta och hitta på lögner om en försvunnen 21-åring pga en bild som är utlagd på MP… Skäms! 🤬
Citera
2022-10-24, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anmark
Håller med, har tittat på ca 30 sidor och ingen nämner pojkvännen som ev GM.
Förmodligen har han ett vattentätt alibi eftersom polisen inte heller nämner honom, men tänk om pojkvännen ville att Tove skulle komma till honom och han blir sur när hon inte gör det och blir svartsjuk och undrar om hon är med någon kille och åker och vaktar utanför lägenheten. När hon kommer ut så erbjuder han skjus i det dåliga vädret men något händer och han lackar ur och olyckan är framme. Sedan kör an iväg med kroppen, kanske med en medhjälpare som sedan gett honom alibi.

Han har varit närvarande vid sökinsatser och tex pyromaner brukar vara vid brandplatsen eller tom delta i släckningsarbetet.
En högst personlig teori

Jag har skrivit väldigt liknande teori igår. Han visste ju exakt vart och när efter telefonsamtalet, och dunsarna som hörts skulle kunnat vara han som bankade på JJs dörr för att komma in. Den konstigt ställda cykeln kan ha placerats så hastigt pga att T ville låsa pappas cykel men samtidigt hade bråttom....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in