2022-10-24, 01:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hur ligger Upplandavägen 18 till i förhållande till JJ:s adress, Storgatan 71?
Nära
Citera
2022-10-24, 01:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok- det gäller att vi kan skilja agnarna från vetet så att säga..
för det är lätt tro på det man vill tro.
Uppenbart är att det finns några som medvetet o avsiktligt sprider osanningar..
Du har säkert rätt att T och hennes telefon fanns i Johannas bostad,
enligt media så har Johanna lämnat
information att T var på besök de löste en konflikt..¨när T gick därifrån verkar hon ha haft telefonen med sig- finns inga uppgifter om att telefonen legat kvar i Johannas bostad efter att T gått.
Har du källa på motsatsen så får du allt plocka fram det från trovärdig källa ..inte från vilt fabulerande skribenter i tråden.
Första sidan har en sammanfattning
Citera
2022-10-24, 01:34
Avslutad
Citat:
5 minuter med bil
Citera
2022-10-24, 01:34
Medlem
Jag får inte ihop faktumet att två tonåriga tjejer ska ha lyckats gömma undan en kropp på egen hand utan att det märks. Polis har sökt med både värmekamera och hund utomhus. Dessutom har de troligen sökt igenom MGM lägenheter och närliggande förråd. Inte ett enda spår har hittats av T. Det är ju inga förhärdade brottslingar vi har att göra med direkt
Citera
2022-10-24, 01:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
5 minuter med bil
Och kanske två minuter från mcd
Citera
2022-10-24, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Polisen har teknisk bevisning på att telefonen har varit i lägenheten. Det kan vara en bild som skickades inifrån lägenheten men mest troligt genom SnapChats Live Location.

Masten som är i närheten av Biltema är den sista som telefonen kopplar upp mot.
En Location Update-lista är ett utdrag från en mobiloperatör på ett
mobiltelefonnummers uppkopplingar mot en basstation även när telefontrafik inte sker.
Sedan kan mobiloperatören se på vilket sätt telefonen stängdes av/tappade uppkoppling.

Jag tror att både telefonen och Tove finns i området kring den sista uppkopplingen mot masten.

Emelie i Tollarp hittades avliden i vattnet efter 11 dagar inte långt från hemmet. Dock var det inte lika aktiva sökningar som i det här fallet.

Man har sökt i de flesta sjöar i området med omnejd. Använt både dykare och värmekamera. Hade hon funnits i vattnet hade hon hittats.
Citera
2022-10-24, 01:38
Medlem
capires avatar
Citat:
Varför skulle hon inte ha kunnat lämna JJ och skaffat ny familj?

Kan kan hon väl. Troligt? Nej, vi tror inte hon skyndar sig skaffa fyra barn och bosätter sig i Danmark.
Citera
2022-10-24, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
cykeln är låst och hittad på konstigt ställe 200m från av JJs lägenhet.

Polisen har garanterat pressat JJ och M vilka kläder dom hade på sig under lördagen, och vart dom nu finns.
Redan här tror jag det finns motstridiga uppgifter ifrån det häktade.

Sen min gissning angående varför JJ syns runt Macdonalds vid 3 tiden att hon är där för att införskaffa droger(lugnande).

Jag har en tanke om varför låset sitter så konstigt på cykeln.
Att den var fastlåst utanför JJ.

Att T har låst cykeln i någonting utanför JJ när de kommit dit, men att det är först efter 'brottet' och att de mest akuta åtgärderna fixats som man inser att T:s cykel sitter fastlåst utanför! -Inte bra! Cykeln måste bort!

Man har tydligen inte haft tillgång till nyckeln för att låsa upp det (T inte längre där), men man har fått loss låset ifrån vad den nu satt fast i.

Någon kanske kan kolla vad den i så fall kan ha varit fastlåst i där?

tex en mindre lampstolpe eller dylikt man med visst besvär faktiskt kan lyfta loss låset och cykel ifrån för att kunna gå iväg med cykeln.

Kanske har den suttit i något som lätt går att bryta sönder, men som syns på plats?

Efter detta kånkas cykeln eller körs med bil till där den hittades och bara dumpas. Den hade ju dessutom hittats slängd och en tant hade rest den som jag fattade det.
Citera
2022-10-24, 01:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Nära
Nu ska du få se, hoppas det funkar. jag har gjort en karta!

https://imgur.com/a/WQNgxNd
Citera
2022-10-24, 01:40
Medlem
Någon här som vet ifall Biltema-rondellen leder mot Nye? Är det samma riktning? Har inte tillgång till karta just nu. JJs pappa bor i Nye och det var tidigare tal om att man sett blåljus åka mot den riktningen tidigare idag
Citera
2022-10-24, 01:41
Medlem
Citat:
Sluta trolla nu, i en annan tråd bodde du i Norrland, typ Kiruna! Gå och lägg dig!
ha-nä där -bara jakt.
ta det lugnt nu- och plocka fram vilka de där två rövarna är- de som rånade du vet
Citera
2022-10-24, 01:41
Avslutad
Citat:
Här
det gråa strecket är jjs lägenhet, till förrådet
https://imgur.com/a/WQNgxNd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in