2022-10-23, 23:38
Medlem
Celestrons avatar
Detta skulle kunna vara ett planlagt mord.
TT får ett meddelande från JJ att MH mår psykiskt dåligt(självmordstankar?) och genast måste träffas på Nöjet där de säger att de befinner sej (TT läser ju till läkare). Därför åker TT ensam till Nöjet utan pojkvännen men säger att hon snart kommer tillbaka. På Nöjet hittar hon inte MH och talar då med barchefen att hon är orolig för sin kompis. Snart träffar hon JJ och MH och slår sej ner vid deras bord. JJ vill att TT följer med hem till hennes lägenhet alla 3 men TT vill inte. Det blir bråk om det (eller icensatt bråk) och till slut går TT med på det. Efter en stund ringer pojkvännen till TT och undrar var hon håller hus? TT säger då att allt är ok och att de är på väg till JJ. Vid ca 02.30 ringer hon pojkvännen och säger att hon är på väg hem.
Vad som sen händer i lägenheten och utanför är då välplanerat. Den ena tjejen protesterar ju inte och skriker över vad som händer!
Bägge vet vad dom ska göra utan att väcka alltför stor uppmärksamhet i huset.
På morgonen ringer pojkvännen JJ och undrar var TT är. Hon svarar då att de bråkat men att de blivit sams igen.
Sagt av en empatistörd psykopat!
Citera
2022-10-23, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte längre flickorna är skyldiga. Jag tror verkligen att T lämnade deras lägenhet och skulle cykla hem till pappan. Vad som sedan händer med henne på vägen står skrivet i stjärnorna.
Kan möjligen vara pojkvännen som mötte henne. Någon eller något kan ha stoppat henne.
Spaningarna borde koncentreras till området kring pizzeria arena. Någon har redan sett två män gå på järnvägen och leta efter någonting med ficklampor i mörkret. Järnvägen löper längs med Gränsgatan där cykeln hittades.
Och hur förklarar du mobilen i jjs lägenhet efter kl 3
Citera
2022-10-23, 23:39
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja precis och sista uppkopplingen av Ts telefon sker där 03:50 på morgonen.

Då borde ju polisen kunna se var telefonen befann sig. Har inte sett någon uppgift om det.
Citera
2022-10-23, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
en 12 åring i paris, En gammal kvinna i england förra veckan, en vuxen kar i Florida för inte så länge sen (instuvad i resväskan av sin egen fru som var betydligt mindre än honom) , "kattmördaren" på netflix. Det går tydligen skitbra att vika ner en kropp i en resväska.

Det var som fasen! Ja, då finns en sån möjlighet då. Dunsar av både bråk och resväskehantering. Mindre uppmärksamhet att dra en resväska i trapphuset än bära en kropp.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Tänkte på att en hel kropp är svår att få ned i en resväska. Men en stor resväska, fullt möjligt. Nån här i tråden som har erfarenhet? 🤣

Jag har testat och kunde trycka ner mig i en resväska. Är ca 160 cm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
De har tydligen sagt att T cyklade hem kl 3 samtidigt som de båda TVÅ åkte till Mc Donalds.

https://sverigesradio.se/artikel/misstankta-kvinnan-vi-lamnade-nattklubben-tillsammans

Dessutom har en av kvinnorna själv pratat med pojkvännen och berättat om bråket.

Nu fattar man vad det är som gör att de sitter. Telefonen var kvar i lägenheten fast alla hade "gått därifrån".

Tja varför inte. Och sen nästa dag är den inte kvar där alls visar det sig om nu TT skulle ha glömt den där… Och inga SMS från JJ (eller MH) till TT att hon glömde mobilen.
Citera
2022-10-23, 23:41
Medlem
TaxenSixtens avatar
Varför ska det göras en personutredning på en av de misstänkta. Är inte åldern riktig?
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Vad heter mamman till JJ mer än Jansson
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Hur många offentliga övervakningskameror finns det i lilla Vetlanda?
Citera
2022-10-23, 23:42
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja precis och sista uppkopplingen av Ts telefon sker där 03:50 på morgonen.

Nä TT kanske bara har glömt mobilen där
Citera
2022-10-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte längre flickorna är skyldiga. Jag tror verkligen att T lämnade deras lägenhet och skulle cykla hem till pappan. Vad som sedan händer med henne på vägen står skrivet i stjärnorna.
Kan möjligen vara pojkvännen som mötte henne. Någon eller något kan ha stoppat henne.
Spaningarna borde koncentreras till området kring pizzeria arena. Någon har redan sett två män gå på järnvägen och leta efter någonting med ficklampor i mörkret. Järnvägen löper längs med Gränsgatan där cykeln hittades.
Det är så centralt där, inte mycket att gömma nånting i om du förstår vad jag menar. MP har garanterat sökt av där också.
Citera
2022-10-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Nä TT kanske bara har glömt mobilen där

Fast sen är den bara försvunnen hux flux?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in