2022-10-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Inte om man stryper personen och att dennes sprattlande orsakar dunsarna, exempelvis
Eller om människan sonika blivit drogad eller av misstag tagit överdos, då hörs nog bara dunkar om personen flyttas?
Kan det vara detta som stressat ut M från hemmet till McD för att få tag i någon som är mer bevandrad i överdoser? Lämnat T och M kvar, och M kanske fått panik när T direkt avlidit eller verkligen varit okontaktbar och får för sig att flytta på kroppen på egen hand?
Hur var det med pappans kyrka, är det den som är tvärs över gatan?
Hon borde känna till stället väl?
Kanske tycker hon det är bättre att leda/baxa dit T i väntan på att J kommer tillbaka med råd om hur göra med eventuell överdos?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Spår av blod borde ha upptäckts i lägenheten då, kan jag tycka, och att polisens kommunikation då sett annorlunda ut, samt sökinsatserna
Varför blod, om hon blivit strypt finns inget blod tillexempel
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Givet tidigare diskussion här i tråden så är det McD som gäller. Det är mer centralt och det stället "alla" drar till när uteställen stänger. Max ska enligt uppgifter här i tråden mest vara ganska öde ute i ett industriområde där A-traktor-folket hänger. Samt att Max har sämre nattöppettider.
Nej, rimligen är det just McD som avses, men det finns mycket oklarheter kring det med.

Tack för förklaring! Då verkar ju mcd helt klart rimligare.
Citera
2022-10-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Varför blod, om hon blivit strypt finns inget blod tillexempel

Tänkte på att en hel kropp är svår att få ned i en resväska. Men en stor resväska, fullt möjligt. Nån här i tråden som har erfarenhet? 🤣
Citera
2022-10-23, 23:34
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Var det inte så att de höll sig undan pga att de vistades illegalt i landet?

Vet faktiskt inte. Undrade bara vart han tog vägen. Tyckte ändå att det kunde ha varit intressant att veta om han bor kvar i Vetlanda, isåfall är det inte omöjligt att han kunde ha varit inblandad.
Citera
2022-10-23, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
De har tydligen sagt att T cyklade hem kl 3 samtidigt som de båda TVÅ åkte till Mc Donalds.

https://sverigesradio.se/artikel/misstankta-kvinnan-vi-lamnade-nattklubben-tillsammans

Dessutom har en av kvinnorna själv pratat med pojkvännen och berättat om bråket.

Nu fattar man vad det är som gör att de sitter. Telefonen var kvar i lägenheten fast alla hade "gått därifrån".
Japp. Det är den tekniska undersökningen som polisen har, som bundit T i JJs lägenhet. Det har varit mycket svammel i den här tråden, men detta är just anledningen att mgm sitter häktade, och ingen annan.
Citera
2022-10-23, 23:35
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Som boende i Vetlanda och boende på samma bostadsområde vet jag att TTs pojkvän bor i en lgh på gatan upp mitt Mcd, i de gula reviterade husen, området T*ppmurkl*n.
Polisen var inte där en vecka före händelsen men de var där natten till måndagen och ringde på.
De var även där i tisdags och knackade på hos grannar för att få hjälp med att öppna till källaren.
MP har även gått över hela bostadsområdet och skogen.
Det lyser dygnet runt hemma hos TTs pojkvän, men han har inte synts till så troligtvis bor han hemma hos sin mamma just nu.

Har träffat på både TT o hennes kille flertalet ggr nör de vart ute o gått till ex bilen lr de vart ute med en hund som det har ibland, båda två har alltid hälsat men verkat något tillbakna, tittar gärna åt annat håll o liknande.
De har hörts högljudda bråk flertal ggr fårn deras lgh av de som bor i samma trapp.
Men förövrigt inga konstigheter. Bråka gör väl alla par då o då

Då kanske det ligger något i det jag hörde av en bekants kollega . Kollegan hade samma vecka som TT försvunnit frågat hur TT mådde . Hon hade sagt att hon mått bra och att hon skulle flytta ihop med killen. Jag fråga sällan hur mina kolleger mår och mina kolleger gör desamma mot mig . Om jag skulle fråga skulle det vara ifall någon har anförtrott sig till mig , då kan jag stämma av . Så att när bekantas kollega fråga TT kan ju vara för att kollegan känner till bråken ?
Citera
2022-10-23, 23:36
Medlem
Citat:
Jag är helt inne på detta scenarier du beskriver i början. När man då dumpar kroppen så tänker jag att man gör det i anslutning till en plats man känner igen. Att åka till en heöt ny plats känns inte "tryggt" då man inte vet vad som finns där . Den/de som dumpar kroppen gör nog det i närheten av kända trakter.Alternativt panikartat vid en parkeringsficka längs med vägen, 20 meter in i skogen. Funderade även på ditt sista scenarier, att något drogrelaterat har hänt (misstag eller medvetet av de andra) de kör mot akuten i eksjö men hinner inte fram i tid. Den känns kanske mer långsökt då det vore bättre att ringa efter ambulans. Men kanske av rädsla att bli påkommen med egna droger, lämna TT påbakuten och åka därifrån. Men vad säger att TT skulle hålla på med droger? Mer de andra då som kan gjort något medvetet i så fall.

Man får ha i åtanke att de inte är särskilt gamla de här tjejerna. På nåt sätt har de kaosat och härjat denna lördagkväll. En uppgörelse inomhus eller utomhus ska jag låta vara osagt.
Men en leder/släpar låst cykeln åt ett håll och den andre kör iväg med livlös TT är ett scenario om det hänt i lgh?

Och har det hänt utomhus så finns inte så mycket att gå på än.
Citera
2022-10-23, 23:36
Medlem
Citat:
De har tydligen sagt att T cyklade hem kl 3 samtidigt som de båda TVÅ åkte till Mc Donalds.

https://sverigesradio.se/artikel/misstankta-kvinnan-vi-lamnade-nattklubben-tillsammans

Dessutom har en av kvinnorna själv pratat med pojkvännen och berättat om bråket.

Nu fattar man vad det är som gör att de sitter. Telefonen var kvar i lägenheten fast alla hade "gått därifrån".

Ja precis och sista uppkopplingen av Ts telefon sker där 03:50 på morgonen.
Citera
2022-10-23, 23:37
Avslutad
Citat:
Tänkte på att en hel kropp är svår att få ned i en resväska. Men en stor resväska, fullt möjligt. Nån här i tråden som har erfarenhet? 🤣
en 12 åring i paris, En gammal kvinna i england förra veckan, en vuxen kar i Florida för inte så länge sen (instuvad i resväskan av sin egen fru som var betydligt mindre än honom) , "kattmördaren" på netflix. Det går tydligen skitbra att vika ner en kropp i en resväska.
Citera
Medlem
Jag tror inte längre flickorna är skyldiga. Jag tror verkligen att T lämnade deras lägenhet och skulle cykla hem till pappan. Vad som sedan händer med henne på vägen står skrivet i stjärnorna.
Kan möjligen vara pojkvännen som mötte henne. Någon eller något kan ha stoppat henne.
Spaningarna borde koncentreras till området kring pizzeria arena. Någon har redan sett två män gå på järnvägen och leta efter någonting med ficklampor i mörkret. Järnvägen löper längs med Gränsgatan där cykeln hittades.
Citera
Medlem
Citat:

Man undrar ju verkligen hur polisen VET att telefonen var i lägenheten efter den tidpunkt MGM uppgett att TT lämnat lägenheten. Vad skulle det kunna vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in