2022-10-23, 21:54
Medlem
Är det inte lite anmärkningsvärt att foton på Afrikanskan som har pixlats är i svartvitt och har vitpixlats så att det ska vara omöjligt att just tyda att en av mördarna(?) är svart. Sett det förut, om och om igen..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LllEpp/uppgifter-misstankt-kvinna-i-brak-med-forsvunna-tove

https://sv.metapedia.org/wiki/Vitpixling
Citera
2022-10-23, 21:55
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Hur vet du att det är pappans cykel?
Jag hittar det inte nu, har för mig att jag har läst att pappan har sagt att det var hans cykel. Jag hoppas jag inte har inbillat mig det. Jag tar tillbaka påståendet om jag inte hittar det, eller om någon inte kan backa upp mig.
Citera
2022-10-23, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
Teori:

TT säger något dumt om JJ på Nöjet, JJ drar sig undan och kontaktar M (då hon blir arg/ledsen). TT blir ångerfull och börjar leta efter JJ på Nöjet. Frågar L i baren om han sett henne(JJ).
[Kl00]

TT hittar sen både JJ & M och beger sig till JJ:s lgh för att lösa bråket. (Under sökandet efter JJ kontaktar TT sin pojkvän och säger att hon börjat bråka med JJ) [Kl01]

TT glömmer att höra av sig till hennes pojkvän. Tjejerna är i JJ:s lgh och bråket lugnar ner sig. [Kl02]

TT börjar röra sig hemåt och kommer på att höra av sig till pojkvännen. Ringer och säger att hon är påväg hem. [Kl 02:30]

JJ & M lämnar en kort stund efter och beger sig till MCD. (Borde fångats på ÖV-bilder när dem är på MCD) [Kl??]

Dagen därpå hör TT:s pojkvän av sig till JJ
(verkar mest troligt). Att han inte hört något från TT och JJ säger att hon inte heller hört något från TT. Men bråket har löst sig.

Pojkvännen kontaktar polisen

De sista som har varit med TT är JJ & M och sett henne vid liv.

Därför tror jag att JJ & M är häktade.

Motivet är bråket på Nöjet och att dem har sett TT vid liv senast.

((Vad bråket handlar om är ju något man kan spekulera om.

Dunsarna från lgh behöver jag ett klockslag på…skulle ju kunna vara när dem kommer till lgh vid 01:50 och vid 02:15 så lämnar TT. Vid 02:45 kanske JJ & M lämnar lgh ))

Åsikter??

Klockslaget för dunsarna var efter 3
Citera
2022-10-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Enligt Aftonbladet har någon av de misstänkta sagt till toves pojkvän att de bråkat.

Jo de hade bråkat på stället dom var på. Därefter skulle de två mgm och T blivit sams, gått hem till JJ för att tala ut. Eller kanske skulle M och J snarare hämnas och sätta T på plats?
Grannar säger sig hört dunsar i lägenheten och spring i trappan.

Det bästa vore naturligtvis om T gett de båda eller den ena på käften. Sprungit därifrån och tagit sin cykel och trampat iväg. Fått lift och befinner sig nu i L-köping i lugn och ro. Men där är vi inte. Tyvärr
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-23 kl. 21:59.
Citera
2022-10-23, 21:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det kan finnas försvarssår på GM.

Ja, men det visar inte att T är mördad eller ens miste livet i samband med att gm fick sår.
Citera
2022-10-23, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gräset
Cykeln lånade hon av sin pappa. Sägs på Efterlyst.
Ok, och hennes far bor på Vintergatan 16A?

Då ska den ju tillbaks dit och inte stå utanför Gränsgatan 16, vilket bara är några hundra meter från Storgatan 71, där JJ bor.

De lämnar Nöjet för att gå till JJ's lägenhet och av någon konstig anledning väljer att gå vägen förbi Gränsgatan 16 och ställer cykeln där. Jag får det inte att gå ihop.

Däremot känns det mer rimligt att cykeln har hamnat där efter det att något hänt Tove i JJ's lägenhet. Man har slarvigt forslat bort den för att den inte ska kopplas till JJ's trappuppgång.

Förmodligen har man i panik flyttat på cykeln för att pojkvännen inte ska komma dit och leta och se att den står kvar.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jo de hade bråkat på stället dom var på. Därefter skulle de två mgm och T blivit sams, gått hem till JJ för att tala ut. Eller kanske skulle M och J snarare hämnas och sätta T på plats. Grannar säger sig hört dunsar i lägenheten och spring i trappan.

Det bästa vore naturligtvis om T gett de båda eller den ena på käften. Sprungit därifrån och tagit sin cykel och trampat iväg. Fått lift och befinner sig nu i L-köping i lugn och ro. Men där är vi inte.

Springet i trappan kan eventuellt bero på att de två mgm hämtade något i ett källarförråd som behövdes för att ta hand om en kropp.
Citera
Medlem
Eponumoss avatar
Apropå konstiga ljud från lägenheten.

Enligt flera av Aftonbladets uppgiftslämnare ska grannar i huset ha reagerat på konstiga ljud från lägenheten under natten. Ljuden beskrivs som ”dunsar”. Det ska också ha hörts spring i trapphuset.

Tove ska ha ringt sin pojkvän vid 2:30 och sagt att hon är på väg hem.

Har dunsar och spring ha hörts efter att Tove ringt pojkvännen? Annars är ju dessa redundanta.
Citera
2022-10-23, 21:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vad får en tjej att gå ut på krogen själv? Hon letar efter en tjej, verkar orolig. Har hon hört rykten att hennes pojkvän har ihop det med henne, är det sånt hon vill få fatt henne för och fråga henne om, inte att hon är orolig för tjejen utan allmänt orolig, som känslomässigt orolig, hjärtesorg eller förbannad arg ledsen? Är det därför hon inte drar hem till sig utan ändå hellre vill umgås med det sällskap hon inte brukar umgås med pga tidigare konflikt, hellre det än att vara ensam med funderingar kring hennes kärleksliv?

Nej, jag tror inte ett dugg på svartsjuka. Jag är övertygad om att detta gäller en gammal konflikt mellan TT och JJ. TT måste ha haft "övertaget" i denna konflikt, JJ kännt sig hotad. Kanske rädd för att bli polisanmäld.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Konstigt han inte ville hjälpa till att leta efter henne heller? För han tycker det är obehagligt? Aja jag fattar inte riktigt. Jag hade då varit ute och letat om det vore min flickvän som försvunnit. Men alla är vi olika där uppenbarligen.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Dom flesta pojkvänner hjälper åtminstone till och söker, även om dom är GM eller oskyldiga. Han är ett extremt undantag. Som inte hjälper till alls, för att det är obehagligt? Det gör det hela lite märkligt.

Jag tror inte att de får vara med och leta numera/längre bl.a. pga Boden-fallet och några till. Och att de kan förstöra bevis, DNA-bevis om de slänger sig över sin döda flickvän som precis hittas.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessijo
En snabb tanke som slog mig......
Försvinnandet i Ljungby MB han har en tvillingbror
Försvinnandet i Vetlanda TT hon har en tvillingsyster
Tror inte det finns något samband men är en konstig likhet för dem båda har försvunnit utan att återfinnas.
Vad skumt..
Citera
Medlem
Det som förbryllar mig mest är att det är två väldigt unga och ostraffade tjejer som är misstänkta. Hur i helvete har dom lyckats att trolla bort kroppen? Uppenbarligen är detta inget planerat mord/människorov. Tänk er själva. Hur rationell är man i sitt tänkande kl 2-3 på natten, mest troligt lite halvt full dessutom. Det måste finnas en eller två gärningsmän till i denna otroligt tragiska händelse.
Citera
2022-10-23, 22:01
Medlem
PÅ VILKEN ADRESS ÅTERFANNS CYKELN? skriver stort pga uppmärksamhet. Vill söka igenom huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in