2022-10-23, 21:07
Medlem
Det är svårt att hinna genomföra några större förändringar på en månad. Jag gissar på att regeringen Kristersson inte får sitta länge. Definitivt är regeringen borta före jul. Varenda tidning varnar för regeringen. Inte ens högertdningarna skriver något positivt. Det behövs bara en liten gnista nu så blir det kravaller och strejker.
Citera
2022-10-23, 21:08
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det är svårt att hinna genomföra några större förändringar på en månad. Jag gissar på att regeringen Kristersson inte får sitta länge. Definitivt är regeringen borta före jul. Varenda tidning varnar för regeringen. Inte ens högertdningarna skriver något positivt. Det behövs bara en liten gnista nu så blir det kravaller och strejker.

Kravaller o strejker?
Citera
2022-10-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Kravaller o strejker?

Aftonbladet uppviglar. Vänstern vill se blod på våra gator.
Citera
2022-10-23, 21:14
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Aftonbladet uppviglar. Vänstern vill se blod på våra gator.

Vänstern är kriminella och får möta polisen i sånnafall.

Det får dom göra om dom vill. Jag tror dock att merparten av folket skiter i dom speciellt högersidan
som har majoritet. De ser väl det bara som ännu mer angeläget att ta itu med vänsterstyret om det händer.

Föressten vilka ska protestera, mestadels 16 åriga tjejer med blått hår? Det blir mycket nyckelskrammel!

En till hypotetisk korankravall gör det ju bara ännu mer angelägnare och uppenbart att låta SD styra mer eller mindre varenda milimeter av Sverige.
Citera
2022-10-23, 21:16
Medlem
Citat:
Låter vettigt, dock kanske det inte behövs så mycket poliser efter man börjat o skicka alla jävla kriminella sattyg till deras hemländer? Man kan ju bara hoppas att brottslingar blir avskräckta nu från att begå brott, om några år, då de ser själva att det ger effekt.

Man kan bara hoppas o se vid det här laget, fjantar Kristersson runt som man bara kan förvänta sig så blir det väl förhoppningsvis så att SD får stödet som regeringsparti efter nästa val.

Vi får hoppas att Kristersson inte kör den stilen.
Inget fel i att hoppas. Men man ska nog förbereda sig på det värsta snarare än bästa utfallet. Jag tycker inte mina prognoser är ogrundade/ idiotiska.
Citera
2022-10-23, 21:21
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Inget fel i att hoppas. Men man ska nog förbereda sig på det värsta snarare än bästa utfallet. Jag tycker inte mina prognoser är ogrundade/ idiotiska.

Ja, det är så jag försökt tänka också. Det är en M-ledd regering på SD politik med stöd av L.

Vi får se om det håller ens p.g.a. liberalerna.

Sen ska ju Ulf köra SD stilen för att migrationen ens ska ha nån effekt, alltså rensa bort aktivisterna från myndigheterna.
Kommer han göra det? Förmodligen inte, men vem vet.

Kriminaliteten är viktigast och han kanske inte möter på samma motstånd där, men vem vet som sagt.
Citera
2022-10-23, 21:50
Medlem
Citat:
Tyvärr min tanke också, liberalerna är minst sagt oförutsägbara och maktkåta.

Mycket tyder på att de (eller tilläckligt många av dem) gör en Annie Lööf snart och vi får en ny sosseregering.
Citera
2022-10-23, 22:12
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Mycket tyder på att de (eller tilläckligt många av dem) gör en Annie Lööf snart och vi får en ny sosseregering.

Mycket tyder på? Vad innebär det?
Citera
2022-10-23, 22:14
Medlem
Citat:
Mycket tyder på? Vad innebär det?

En del L-ssossar har väl i princip "stämt" sin partiledare och det ojas åt alla möjliga håll.
Citera
2022-10-23, 22:17
Medlem
Citat:
Vänstern är kriminella och får möta polisen i sånnafall.

Det får dom göra om dom vill. Jag tror dock att merparten av folket skiter i dom speciellt högersidan
som har majoritet. De ser väl det bara som ännu mer angeläget att ta itu med vänsterstyret om det händer.

Föressten vilka ska protestera, mestadels 16 åriga tjejer med blått hår? Det blir mycket nyckelskrammel!

En till hypotetisk korankravall gör det ju bara ännu mer angelägnare och uppenbart att låta SD styra mer eller mindre varenda milimeter av Sverige.

LO?
Citera
2022-10-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Genomföra? Frågan är väl snarare hur mycket Kristerssons regering hinner förstöra.

Alla ändringar som man vill göra är rena förbättringar än sörjan innan fixade.
Citera
2022-10-23, 22:32
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
En del L-ssossar har väl i princip "stämt" sin partiledare och det ojas åt alla möjliga håll.

Fast de sista liberalerna enades väl tillslut, sen får vi se hur länge nöjet håller för den lilla råttan
som är energiminister nu. Hon fick väl antagligen bara den positionen för att inte spräcka samarbetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in