Citat:
Ursprungligen postat av
Domas
Igen läser du inte, befogenheterna kommer ju nu som poliserna har skrivit om och velat ha i åratal.
Samt att jag antar att de betalar polisutbildningen och höjer lönerna, tills dess ska ordningsvakter
tillfälligt hyras in för att hjälpa med den mesta akuta tryggheten.
Som sagt läs avtalet om kriminalitet i avtalet.
Du frågar om tidsprognoser. Nu är avtalet skrivet. Betyder det att lagarna är fixade? Nu alltså. Eller ska det göras först? Vad kan det ta? En månad? Ett år?
Ska sedan kvalificerade ungdomar få förtroende för polisen som arbetsgivare? Eller kan man ignorera tiden det tar också? 1-5 år.
Sedan kommer utbildningen, du nämnde 3,5 år utan uppehåll och omtentor.
Efter det så är man helt färsk i yrket. Hur lång tid tar det innan man är en vettig, pålitlig, lönsam polis som bidrar till brottsbekämpning?
3-6 år kanske.
Sammantaget mellan 8,6 och 15,6 år. Enbart mha överslagsräkningen ovan då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Domas
Då Jomshof snackar om är väl inte kriminalitet, eller inte migrationen heller antar jag. Får man rätt lagar och rätt folk som kan implementera dom i myndigheterna, (läs SD-regering) så kommer det gå mycket snabbare än 50 år. Vad mer kan han mena tar 50 år ut över det?
Stödet i civilsamhället antar jag. Bland opolitiska myndighetsutövare och bland väljare.
Lär du folk i 10-årsåldern att invandring är oproblematiskt så tar det ca 50 år innan den kullen pensionerats.