2022-10-23, 20:41
Medlem
Hur stor chans är det att hon kan hittas levande i dagsläget?

Finns det någon statistik på dessa människorov och hur länge man kan klara sig?
Citera
2022-10-23, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kan det vara Pingstkyrkan?

Både JJ och TT jobbar väl som elevassistenter, men på olika skolor?
Har undrat exakt samma. Var dom pingstvänner vid något tillfälle?
Citera
2022-10-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hoppas du vaknar med fler hjärnceller, eller med vett nog att inte skriva massa skit. Hon saknas ju fortfarande ifall du inte har fattat det än. Jag hoppas att hon ska kunna hittas.
Absolut, men just nu 1v senare talar inget för de tyvärr
Citera
2022-10-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Någon nämnde att JJ:s eller MH:s pappa hade en BMW reggad på sig, vad är det för färg på den??

Och JJ:s pappa har traktor......då går det fort att gräva ner en död kropp.......

Ingen skulle väl bry sig på Donken om en pappa kommer och hämtar sin 20-åriga dotter.......vid kl. 3-4 på morgonen.....

Traktorer används för att dra saker med. Ev lasta. Du tänker kanske på en grävmaskin.
Citera
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Nej, pojkvännen talade med JJ på Söndagen och då sade hon det. Hon har sagt samma sak till hennes egna vänner.

Ah tack så mycket för förtydligande!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naazz
Absolut, men just nu 1v senare talar inget för de tyvärr

Folk brukar väl behöva vatten efter 3 dagar så om inte det är så att någon ger henne dryck osv så hittar man nog inte henne levande i dagsläget.
Citera
Medlem
WoddiAllens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoddiAllen
Snabb fråga. Hur kommer det sig att MP valde att söka av området i de södra/sydostliga delarna av Vetlanda vid sin andra sökning? Finns det någonting som tyder på att hon skulle kunna befinna sig där?

- - -

Nu känner jag inte till Vetlanda överhuvudtaget, men kollade på en av kartorna som låg upplagda i sammanfattningen på trådstarten.

Givet att man varit hemma hos JJ på Storgatan under natten så finns det, som jag uppfattat det, två vägar som hyfsat snabbt tar dig ut ur Vetlanda.

Den ena är Storgatan norrut. Och där har man, som jag förstått det, redan genomsökt området omkring Biltema, Hydro Arena och padelcentret.

Det andra vägen är söderut på Storgatan från JJ:s lägenhet, västerut på Torngatan tills man når rondellen där väg 47 och 127 möts. Personligen hade jag sökt i skogsområdet söder om Hällingevägen och norr om väg 127 i trakterna kring Norrasjön.

Citerar mig själv. Någon som vet?

- - -

Nu är detta spekulationer, men som jag ser det så finns det fyra, mer eller mindre, troliga scenarion.

1. Dråp. JJ/MH är rätt GM. Ett bråk har spårat ut och gått alldeles för långt. Inte uppsåtligt alltså. Om detta är fallet så är jag är tämligen säker på att en tredje GM är inblandad i det här. Som jag ser det så finns det inte en chans att JJ och MH skulle lyckas gömma undan en kropp helt på egen hand. Om detta scenario inträffat så är det troligen en pojkvän eller killkompis till JJ, alternativt en familjemedlem till denne, som varit inblandad.

2. JJ/MH är oskyldiga och är inte inblandade i något försvinnande. Uppgifterna om bråk natten mellan lördag till söndag stämmer, men MGM har inte bragt TT om livet. TT lämnade lägenheten på egen hand som tidigare bekräftats, men hon har därefter försvunnit och/eller skadats av tredjepart. Eftersom att hon var ute sent på natten när var var både mörkt och stormigt så finns det en risk att hon kan ha blivit påkörd, eller i värsta fall attackerad, av tredjepart som inte varit inblandad i bråket från första början.

3. TT har begått självmord. Kan finnas tusentals olika anledningar, men troligen någonting som kan kopplas till relationen med JJ/MH och som aktualiserats under natten. Svartsjukedrama, pengar, droger eller liknande faktorer kan vara en utlösande faktor.

4. TT lever fortfarande, men håller sig borta medvetet. Det minst troliga scenariot i min bok.

Vilket som är troligast av ovan scenarion vet jag ej. Men scenario 1 ligger nog närmast till hands givet de personlighetsdrag man fått höra att JJ/MH att innehar. Ett bråk som spårat ut och som lett till dråp. Och om så är fallet, så tror jag att vi letar efter åtminstone en GM till.
Citera
2022-10-23, 20:44
Medlem
Ge mig adress eller namn så kollar ja upp vilken färg de är på BMW
Citera
2022-10-23, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag hakar upp mig på att T ska ha ringt sin pojkvän vid 2:30 på natten och sagt sig vara på väg hem samtidigt som de två misstänkta begav sig till McDonalds. Det är ju lätt att kolla upp om de varit där (kvitton, övervakningskameror, vittnen). Om hon lever 2:30 och de misstänkta strax därefter befinner sig på Donken så kan man ju undra var de gjorde av kroppen under den korta tiden?

Jag har svårt att tro att två så unga tjejer bara sitter och håller käft i förhören om de gjort något. En tjej kan blåneka, men två stycken, nej jag tror inte det. Polisen hade lurat in dem i återvändsgränder och spelat ut dem mot varandra och någon hade erkänt. Det är inte två gängkriminella från förorten vi talar om.

Jag kommer nog upprepa det här tusen gånger. Den ena av tjejerna har redan gått igenom en undersökning av grovt brott, nömligen mordbrand, men det fanns inga bevis.Det är alltså ANDRA gången i sitt liv som hon blir utfrågad om grovt brott. Det i sig själv är anmärkningsvärt.
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Hur stor chans är det att hon kan hittas levande i dagsläget?

Finns det någon statistik på dessa människorov och hur länge man kan klara sig?

mindre än en promille.
Citera
Medlem
IamSosas avatar
Vet inte hur det ser ut rent juridiskt egentligen, men tänkte på förslagen att leta på JJ’s fars hästgård- då behöver de väl en husrannsakan? Och med tanke på att JJ är myndig och står på egen bostad blir det väl svårt att argumentera för att få beviljad husrannsakan för pappans hästgård?
Citera
Medlem
Det står också i media att en granne blivit chockad över att en annan granne i huset blivit misstänk. Jag kollade vilka som bor i huset där JJ bor. Vore ju inte omöjligt att nån skulle ha följt efter TT i mörkret heller… Snokat på de som bor i huset på facebook o insta. Säger inte mer än så. Men som sagt, ingen omöjlighet att nån ung man uppmärksammat henne på väg ut därifrån.
Senast redigerad av Ynott 2022-10-23 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in