2022-10-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Det är väl inget konstigt att man ringer till dom som man vet var med henne på kvällen då hon inte kommit hem? Känns som självklart att fråga om hon är kvar, vilken tid gick hon, var hpn själv osv.

Givetvis. Men nu är det mer fakta! Annars mest spekulationer.
Citera
2022-10-23, 19:59
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Att folk besöker donken efter att dom mördat verkar väldigt vanligt. Ett mönster som går igen och man kanske vill lugna nerverna med lite basföda? Nu borde dom snart få ur någon av dom misstänkta vad som hänt då det inte finns nåt tvivel vilka som är skyldiga till försvinnandet. Tror att vi får svaret inom dom närmsta dagarna om dom inte är iskalla och har den kriminella genen. Om inte polisen lyckas med detta är det katastrof.

Dom där tjejerna borde kunna knäckas rätt lätt av Polisen, gör dom inte det så är dom nog oskyldiga. Men jag tror endå att någon av tjejerna snart börjar babbla. Att dom två ska ha dumpat en kropp tror jag däremot inte på. Dessutom verkar ha gömt kroppen så pass bra. Nej det finns det stor chans att dom kan ha ha fått hjälp med.
Citera
2022-10-23, 20:03
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Ja, håller med. Tycker tråden f.ö.talar väldigt lite om pojkvännen. I normala fall är ju en sådan ofta huvudmisstänkt initialt.Många tycks ha bestämt sig för att de häktade är skyldiga.

Har inte läst hela tråden och har kanske missat nåt som gör att så lite spekuleras i hans eventuella inblandning?

Du har inte missat något direkt. Verkar som många i tråden tror att bara för tjejerna är skäligen misstänkta så är det case closed av någon anledning. Det är nog som det ofta brukar vara, flera stycken som känner pojkvännen - som är i tråden och försöker lägga bort fokus från han.
Citera
2022-10-23, 20:03
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Dom där tjejerna borde kunna knäckas rätt lätt av Polisen, gör dom inte det så är dom nog oskyldiga. Men jag tror endå att någon av tjejerna snart börjar babbla. Att dom två ska ha dumpat en kropp tror jag däremot inte på. Dessutom verkar ha gömt kroppen så pass bra. Nej det finns det stor chans att dom kan ha ha fått hjälp med.
Har inte följt tråden till 100% men fått för mig att dom ringde någon mitt i natten? Borde vara någon vän av manligt kön som tog i och lyfte ut Tove. Nästan märkligt att dom inte klämt ut vad som hänt och speciellt när dom är två som borde säga olika saker. Jag är övertygad om att det är rätt personer som sitter där och ska sitta länge sen.
Citera
2022-10-23, 20:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Dom flesta pojkvänner hjälper åtminstone till och söker, även om dom är GM eller oskyldiga. Han är ett extremt undantag. Som inte hjälper till alls, för att det är obehagligt? Det gör det hela lite märkligt.

Styckdräparen K.J. i Boden som mördade V.B. deltog i MPS sök, var också återkommande närvarande vid sökarnas samlingsplats, med reservervation för att jag minns fel.

Han försökte inte nå henne per telefon, det var inte lönt att prova, hon var ju försvunnen. Har för mig att han menade det.

En viss likhet med det aktuella fallet tycker jag.

Aftonbladet;

Citat:
Cath*in berättar att hennes son och Tove brukade umgås med en av de nu häktade flickorna för längesedan, men ingenting i närtid.

– Jag har inte hört talas om något om henne på ett år säkert, säger hon.

T.T. har inte bott i Vetlanda när hon studerade?

Under hösten hade hon studieuppehåll.

Varför slutade de att umgås, och umgicks pojkvännen med någon av mgm när T.T. var i Linköping?
Citera
2022-10-23, 20:04
Medlem
Är inte vibbarna att det bör finnas en tredjepart med i den här storyn då?

Killen i bilen som fanns med på övervakningskameran verkar ju inte kommit ut än. Hade det varit jag hade jag varit VÄLDIGT snabb med att informera om att det är min bil och redovisa vad jag gjort den natten
Citera
2022-10-23, 20:05
Medlem
Alltså det här med att JJ och MH har varit på McD känns ju som att det borde beaktas med största försiktighet, först skriver Aftonbladet att det finns tips om att de har setts där. Nu skriver AB att detta är uppgifter från JJ och MH själva.

Inte nog med det, de skrev också precis att det finns uppgifter att TT synts där?
Citera
2022-10-23, 20:06
Medlem
Citat:
Du har inte missat något direkt. Verkar som många i tråden tror att bara för tjejerna är skäligen misstänkta så är det case closed av någon anledning. Det är nog som det ofta brukar vara, flera stycken som känner pojkvännen - som är i tråden och försöker lägga bort fokus från han.
Agree. Pojkvännen skulle man vilja veta mer om. Hur är han som person?
Citera
2022-10-23, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Och hur ska man kunna cykla på den då har ni tänkt, den går ej att rulla, låset stoppar ju mot framgaffeln isf?
Ber om ursäkt för att jag inte har följt tråden mer än inledningsvis.

Men hur var det med uppgiften om att en av tjejerna hade stämt träff med någon senare samma natt, har det kommit fram vem den personen var?

Om man nu har valt att forsla bort en kropp från lägenheten med bil, så måste ju någon också göra sig av med cykeln. Är Tove död, så bör ju den personen som forslar bort cykeln ha tillgång till cykelnycklarna?
Citera
2022-10-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeemaker1
Är inte vibbarna att det bör finnas en tredjepart med i den här storyn då?

Killen i bilen som fanns med på övervakningskameran verkar ju inte kommit ut än. Hade det varit jag hade jag varit VÄLDIGT snabb med att informera om att det är min bil och redovisa vad jag gjort den natten

Den killen enligt personen själv hämtade upp sin sambo vilket han har meddelat polisen om.
Citera
2022-10-23, 20:13
Medlem
Citat:
Har mer med detta att göra

Citat:
Bekanta till en av de misstänkta kvinnorna bekräftar uppgifterna om bråket för P4 Jönköping. Hon säger att de börjat bråka på restaurang Nöjet och bestämt sig för att prata ut hemma hos henne.

Citat:
Konstiga ljud från lägenheten

Enligt flera av Aftonbladets uppgiftslämnare ska grannar i huset ha reagerat på konstiga ljud från lägenheten under natten. Ljuden beskrivs som ”dunsar”. Det ska också ha hörts spring i trapphuset.

Jävla sammanträffande om de bråkar med henne och hon syns sist i JJs lägenhet och de häktas på SANNOLIKA skäl, men det egentligen är pojkvännen mitt i allt annat.
Citera
2022-10-23, 20:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Om man inte är blind ser man ju att det är samma cykel och människan är blek och rödlätt som T. Har JJ tagit selfie på sig själv på det avståndet eller? Notera att JJ tycks befinna sig i Israel vid tillfället, fotot någon minut innan.

Enligt en instagramfilm i tråden så har JJ haft ljusrött hår ett tag, kanske färgat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in