2022-10-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Tror man att FUP finns så borde man bli avstängd på livstid här. Alternativt vänta med att skriva tills man for hår på pungen.

Vet tjejerna något är det mycket konstigt att ingen sagt något på en vecka. Iaf inget som drivit utredningen framåt.
Ja väldigt ovanligt när det gäller unga kvinnor att inte sjunga som fåglar när de är häktade.
Kanske är för att de vet att om dem inte håller sig till sin historia så kan det bli dråp för båda två.
Citera
2022-10-23, 19:55
Medlem
ziggarillens avatar
Att folk besöker donken efter att dom mördat verkar väldigt vanligt. Ett mönster som går igen och man kanske vill lugna nerverna med lite basföda? Nu borde dom snart få ur någon av dom misstänkta vad som hänt då det inte finns nåt tvivel vilka som är skyldiga till försvinnandet. Tror att vi får svaret inom dom närmsta dagarna om dom inte är iskalla och har den kriminella genen. Om inte polisen lyckas med detta är det katastrof.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Det står ju sannolika skäl o sen alternativt skäligen misstänkt. Varför skriver dom de så?

Det intressanta är ju vad som står i beslutet i häktningsprotokollet.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ynott
Jag har suttit och läst den här tråden lite till och från i nåt dygn nu, kan absolut ha missat nåt. Här är iaf min teori: OM tjejerna är skyldiga så tror jag mer på dråp/mord i stundens hetta. Icke överlagt. Sedan panik. Jag tror J är den drivande, säkert manipulativ. M tror jag är ett perfekt offer och en dröm för en psykopat att linda runt sitt finger. M tycker också att J är het. Därför är de ”vänner”. J har säkert inte speciellt många vänner. Däremot verkar M väldigt omtyckt om man spanar in hennes instagram. Tror inte hon är nån värsting, vill bara verka lite cool. Gay, ja, men inte så säker på att varken J eller T skulle vara det. M kommer från ett frireligiöst hem, dricker inte (enl henne själv iaf) och måste ha en rätt accepterande familj, trots kyrkan, då hon verkar kunna va så öppet homosexuell. Verkar ha en rätt skön pappa som hoppade in i nåt tiktok-klipp där han dansar med henne.

Nåväl. Jag fick iaf en stark magkänsla ang den där hästgården. Säg att ett bråk spårar ur och de ”råkar” döda T och sedan snabbt behöver göra sig av med kroppen. Jag tänker att det ligger nära till hands att komma på något på eller runt gården. En gammal dygnstack som kanske bara ligger och förmultnar? Kan inte låta bli att tycka grepen är lite intressant ändå. Man måste iaf ha missat nåt i söken.

Hade lite lika känsla 🥴 tänkte också på att de kan ha lagt henne i närområdet. Brunnar eller sandboxar för vintern mm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Enligt häktningsframställan är MGM häktade som skäligen misstänkta alternativt på sannolika skäl. Brukar det stå så i häktningsframställan om man är häktad för sannolika skäl?

Ja det brukar stå så. Det är alltså en häktningsframställan, en BEGÄRAN om häktning på den går aldrig utläsa vad dom sen häktas på för grunder. Men dom häktas på sannolika sen.
Citera
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Dom flesta pojkvänner hjälper åtminstone till och söker, även om dom är GM eller oskyldiga. Han är ett extremt undantag. Som inte hjälper till alls, för att det är obehagligt? Det gör det hela lite märkligt.
Ja, håller med. Tycker tråden f.ö.talar väldigt lite om pojkvännen. I normala fall är ju en sådan ofta huvudmisstänkt initialt.Många tycks ha bestämt sig för att de häktade är skyldiga.

Har inte läst hela tråden och har kanske missat nåt som gör att så lite spekuleras i hans eventuella inblandning?
Citera
2022-10-23, 19:56
Medlem
zugfahrers avatar
Hittade en ritning över JJ's lägenhet, se bild nedan. Har markerat i rött. Finns ett vindsförråd, pannrum gillestuga och bastu i fastigheten som man får ana att polisen genomsökt. Däremot bor hon på våning två med endast en granne på det våningsplanet. Ingen hiss.

https://ibb.co/cwLnnq6 - Ritningen för nyfikna själar. Hittade fastighetsbeteckning på lantmäriets karta (SLOTTET 7).

För fler ritningar över fastigheten besök https://ritningsarkiv.vetlanda.se/C3WebPublic/DocumentList.aspx och skriv SLOTTET 7.
Senast redigerad av zugfahrer 2022-10-23 kl. 20:06.
Citera
2022-10-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Vad heter hon på TikTok?

m*ja.h*llman
Citera
2022-10-23, 19:57
Medlem
Kan det vara så att advokaterna till båda MGM bett tjejerna att hålla tyst och inte säga något?
Citera
Medlem
Det har varit olika uppgifter en som säger att hon är på höstlov en vecka och en att hon tagit uppehåll från studierna vilket egentligen saksamma. Men studenterna har gjort upprop iallafall. Tv4 säger att dom hade video film men det var på fel person. Det har kommit uppgifter som sedan tagits tillbaka. Samma sak på Tv4 inte har hon rymt.
Senast redigerad av Ricardos 2022-10-23 kl. 19:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Du har inte pluskonton så det går tyvärr inte läsa samma sak på expressen dom har allt på plus.

Alltså vad är ditt problem? Hur vet du vad jag har? Jag har nämligen plus-konto på expressen, så ge mig länken då.
Citera
2022-10-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det intressanta är ju vad som står i beslutet i häktningsprotokollet.

Sorry var för ivrig att läsa 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in