2022-10-23, 17:14
Medlem
KomTillGullmarss avatar
VS och Marino var kusiner, men VS har ingenting med detta att göra och har snart gjort sin volta han fick för bland annat händelserna i Mantorp. Den behövde han och det tror jag han så här i efterhand inser också, men när man väl är på väg utför går det fort som fan. Ger han fan i allt som heter narkotika kommer han aldrig utgöra en fara för någon i framtiden.

Den andra personen, Tobias S, som avled i samma veva i en överdos om jag inte minns helt galet, har så vitt jag vet inget släktskap med någon av de inblandade. Han saknade även inblandning, mer än hörd som vittne, i dödsmisshandeln av Borg i Boxholm.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2022-10-23 kl. 17:16.
Citera
2022-10-23, 17:29
Inte förvånad att det händer i Bx, byn är fylld med så jävla många pundare så att inte ens svartskallarna flyttar dit, bara misslyckade människor som bosätter sig där.
Senast redigerad av vattenskotern 2022-10-23 kl. 17:33.
Citera
2022-10-23, 17:32
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/kri...gen-pa-marken/

Artikel från november 2020 om Z*nna och hennes pappa.
Citera
2022-10-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Nu slipper Jesper den huvudvärken. Han är ute snart, han satt på Norrtälje sist vi hade kontakt. Fyra år effektivt får en att tänka, så jag tror inte Jesper gjort något då han är rätt ärlig (både på gott och ont). Han uttryckte aldrig hämndbegär i den kontakt vi haft medan han suttit, och som jag känner honom hade han gjort klart och tydligt att så var fallet utan omsvep om han ämnade "prata" med Marino. Men att han inte var särskilt glad i honom kan vemsomhelst som läst FUP räkna ut. Varken Jesper eller Marino är/var dumma i huvudet. Men Jesper ifrågasätter inte sina handlingar han är på väg att begå när det väl "klickar". Marino har inget "klick" som gör honom besinningslös, men han var inte dummare än att förstå vilka som hade det och vilka han därför skulle söka "skydd" hos i syfte att själv kunna bekräfta sig själv.

Min långa beskrivning av honom kan säkert tyckas vara irrelevant men jag hävdar att den beskriver exakt varför det som nu har skett också skedde (såvida jag inte gissar helt fel, i sådana fall backar jag på allt). Jesper fick först 16 sedan 6 år för dödsmisshandeln i Boxholm som Marino mycket riktigt både dokumenterade och delvis golade Jesper för när han insåg att han kunde åka för medhjälp till mord (som ju var det Jesper dömdes för i tingsrätten).

En del av mig förstår honom eftersom han ju faktiskt inte hade någon del i Borgs död utifrån den bevisning som finns i FUP. En annan del av mig understryker bara det jag beskrev i mitt initiala inlägg: det kommer gå åt helvete för folk som mer eller mindre golar någon för det brott han dokumenterat med bild, skjuter över allt på medgärningsmannen vid kompletterande förhör efter att åtal väckts och FUP offentliggjorts och han förstår att han riskerar att åka för medhjälp till mord, för att därefter växla mellan stolt som en tupp såsom "den som var med vid mordet" och självömkande stackare såsom "oskyldigt stämplad som mördare".

Drar han "jag var med vid mordet"-kortet inför fel person, är det inte ovanligt att det slutar precis så här.

Han skaffade ju sig en ny "mentor" efter Jesper. Han verkade som en äldre version av Marino, det vill säga osäker på sig själv men blivit så pass gammal att han fattar det inte går att göra så mycket åt det och såg åt vilket håll det gick för Marino. Han kanske inte utgjorde det bästa exemplet men verkade iallafall försöka styra honom in på rätt bana. Om han läser detta är han välkommen att kontakta mig, "stockholmaren" som träffade han och Marino på ett av stans uteställen för något år sedan.

Skänker en tanke åt honom också. Han förespråkade vettiga resonemang men föregick till och från som ett rätt uselt exempel så att säga. Det går inte att sälja in "vänd andra kinden till" om man själv inte är villig att göra det rakt framför Marino vid minsta lilla inbillade provokation. Påstår inte ens att han har någon som helst skuld i vad som skett, utan understryker mer att första bästa ledargestalt dög för Marino att följa. Men ledarskap är givetvis mer än kloka ord. Handlingar talar ett tydligare språk än diverse förnuftiga muntliga mantran som går stick i stäv med handlingarna personen står för några minuter senare.

Ja vet vem du menar och det han försökte få Mar*ino att förstå va att man inte kunde va ute på krogarna i samband med/efter rättegången och sa till Mar*ino att han måste förstå att man inte kan gå runt i Tranås/Boxholm å va kaxig över att man "varit med och dödat Borg" eller gå runt och säga saker som att "De va rätt åt han" osv.
Den äldre "mentorn" va ju en av dom bästa som Mar*ino kanske har haft enligt mig! Han försökte ju faktiskt få Mar*ino att förstå vad allt han höll på med egentligen innebar!!! och Eftersom "mentorn" själv varit med i "de gamla gängen" som härjade runt i Tranås/Boxholm förr så visste ju "mentorn" hur han skulle hjälpa Mar*ino!! vilket han verkligen försökte med även att han själv satt hemma med sin sovande son på kvällarna å försökte hjälpa Mar*ino hem ifrån via telefon! MEN Mar*ino lyssnade ju faktiskt aldrig på honom tyvärr!!! Istället använde Mar*ino "mentorn" som skydd och kunde hota med att skulle någon någonsin ge sig på Mar*ino så skulle minsann "mentorn" komma att kontakta än! Så istället för att lyssna på "mentorn" och faktiskt lära sig nånting, så blev de bara att han använde honom som en Bodyguard som skulle skydda honom vad han än gjort/gjorde!!
Ja hoppas att denne man ("Mentorn") tar de här bra trotts allt och att han själv förstår att vad han än hade gjort så hade de inte hjälpt!!! Mar*ino hade förr eller senare råkat ut för de här pga sitt beteende.
Citera
2022-10-23, 17:44
Moderator
KomissarieBecks avatar
Nu vet vi ju inte om det var något bråk eller liknande som ligger bakom gårdagens dödsfall.
Det finns säkert mängder av brottsrubriceringar framöver beroende på vad utredningen visar.
Mord,dråp,misshandel och helt säkert oavsett utgången självförsvar om det nu är våld inblandat.
Om utredningen påvisar att det var en planerad hämnd så blir det genast värre för de båda MGM.
För Z kan det nog luta åt 4-6 år och grabben kan definitivt riskera livstid

Nu är ju detta såklart spekulation eftersom verklig insikt på vad som faktiskt har hänt saknas!
Citera
2022-10-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
VS och Marino var kusiner, men VS har ingenting med detta att göra och har snart gjort sin volta han fick för bland annat händelserna i Mantorp. Den behövde han och det tror jag han så här i efterhand inser också, men när man väl är på väg utför går det fort som fan. Ger han fan i allt som heter narkotika kommer han aldrig utgöra en fara för någon i framtiden.

Den andra personen, Tobias S, som avled i samma veva i en överdos om jag inte minns helt galet, har så vitt jag vet inget släktskap med någon av de inblandade. Han saknade även inblandning, mer än hörd som vittne, i dödsmisshandeln av Borg i Boxholm.

Ja tänkte väl de!! Visste typ att dom va kusiner men när andra här i tråden skrev att dom inte va de så blev ja ändå osäker på om ja kanske hade fel i de!!!
Jaaa V.S va ju ett bra tag sen han åkte in?
Håller med!! han behövde nog få lite mer tid!
Bara han håller sig borta från Opiaterna ocn Benzo:n när han kommer ut så kommer de gå bra för honom!!
Citera
2022-10-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Inte förvånad att det händer i Bx, byn är fylld med så jävla många pundare så att inte ens svartskallarna flyttar dit, bara misslyckade människor som bosätter sig där.

Alla pundare där är väl döda snart👏
Citera
2022-10-23, 17:57
Medlem
Bara kolla vad ZK skrivit 30/1 tyvärr ser det ut att besannas.

Osäker om jag bryter mot någon regel så väljer att inte lägga ut texten men det borde göras för att få en inblick i hennes tankar.

Mycket tragisk händelse! 😢😢😢😢
Citera
2022-10-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nu vet vi ju inte om det var något bråk eller liknande som ligger bakom gårdagens dödsfall.
Det finns säkert mängder av brottsrubriceringar framöver beroende på vad utredningen visar.
Mord,dråp,misshandel och helt säkert oavsett utgången självförsvar om det nu är våld inblandat.
Om utredningen påvisar att det var en planerad hämnd så blir det genast värre för de båda MGM.
För Z kan det nog luta åt 4-6 år och grabben kan definitivt riskera livstid

Nu är ju detta såklart spekulation eftersom verklig insikt på vad som faktiskt har hänt saknas!

Z och M.R va ju ett par för många årsen.. Men när mordet på hennes Pappa hände så började hon verkligen hata å avsky M.R så sjukt mycket!!!! Å De sjuka är att flera i byn har sätt Z köra runt/umgås på/med Mar*ino de senaste månaderna!
Vilket för många här / nästan alla som bor här som känner till vad som hänt osv, har tyckt varit helt ofattbart!!
För när domen mot J.F och M.R kom så va hennes största problem och de hon verkligen va arg:ast på va att M.R nästan kom undan helt och hon tyckte de skulle bli helt sjukt att behöva stöta på honom på byn osv!
"ja vet inte va ja kommer ta mig till när ja ser han!" kunde hon uttrycka sig när hon va ledsen och arg. och de kan man ju MYCKET väl förstå hur jobbigt de måste ha varit osv. Verkligen!! Boxholm är ju så litet att man typ vet att man kommer stöta på varandra!
MEN att då ett tag senare börja umgås med honom är verkligen helt jävla ofattbart enligt mig!!
Hennes pappa betydde verkligen väldigt mycket för henne !!!
Hon har även haft flertalet "live:s" i olika Facebook grupper osv där hon suttit å berättat hur jobbigt hon tycker de va att M.R fick va fri och inte frihetsberövades ....
Ja undrar verkligen vad de var som fick henne att börja ens prata med M.R igen efter allt de där!!!!!! å vad hon har tänkt när hon har umgåtts med honom???
Man undrar ju nästan om hon hade planerat in någon slags hämnd och att de va därför hon ville umgås med honom igen!

Spekulerar som sagt bara!!!
Men faktum kvarstår att hon började umgås med en av två som va med när hennes pappa mördades!!
Citera
2022-10-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.lilla.kloka.
Du skrev ju att "BO pucklat på en av de misstänkta innan han påträffades avliden". (exakt citerat)

Då blir Min tolkning av de är att BO pucklat på nån av de misstänkta (z el. C) innan han påträffades avliden..

Men då tolkar ja de fel då ?
Påkallades polisen till platsen av den anledningen som du skrev eller inte?

Jag skrev precis vad jag skulle, jag ser inte det går tolka på många andra sätt än det är skrivit.
Citera
2022-10-23, 18:10
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.lilla.kloka.
Ja vet vem du menar och det han försökte få Mar*ino att förstå va att man inte kunde va ute på krogarna i samband med/efter rättegången och sa till Mar*ino att han måste förstå att man inte kan gå runt i Tranås/Boxholm å va kaxig över att man "varit med och dödat Borg" eller gå runt och säga saker som att "De va rätt åt han" osv.
Den äldre "mentorn" va ju en av dom bästa som Mar*ino kanske har haft enligt mig! Han försökte ju faktiskt få Mar*ino att förstå vad allt han höll på med egentligen innebar!!! och Eftersom "mentorn" själv varit med i "de gamla gängen" som härjade runt i Tranås/Boxholm förr så visste ju "mentorn" hur han skulle hjälpa Mar*ino!! vilket han verkligen försökte med även att han själv satt hemma med sin sovande son på kvällarna å försökte hjälpa Mar*ino hem ifrån via telefon! MEN Mar*ino lyssnade ju faktiskt aldrig på honom tyvärr!!! Istället använde Mar*ino "mentorn" som skydd och kunde hota med att skulle någon någonsin ge sig på Mar*ino så skulle minsann "mentorn" komma att kontakta än! Så istället för att lyssna på "mentorn" och faktiskt lära sig nånting, så blev de bara att han använde honom som en Bodyguard som skulle skydda honom vad han än gjort/gjorde!!
Ja hoppas att denne man ("Mentorn") tar de här bra trotts allt och att han själv förstår att vad han än hade gjort så hade de inte hjälpt!!! Mar*ino hade förr eller senare råkat ut för de här pga sitt beteende.
Mitt första och enda intryck är att han inför Marino skulle visa sig stark och tyckte "jag skulle passa mig för jag visste inte vem han var". Det kanske inte är att föregå med gott exempel inför nån man skall försöka få att tagga ner lite på tuppfäktningen, men i övrigt har jag inget ont av honom och vet knappt vem fan han är. Det jag sett honom uttrycka till Marino på sociala medier och dylikt har dock varit enbart stöttande och i uppenbart syfte att få honom att fortsätta på "rätt väg" när hans uppdateringar väl indikerade att han just var på väg åt rätt håll.

Som sagt, inget ont om honom, jag tycker bara inte bra om honom eftersom han hotade mig på gamla meriter i syfte att flexa muskler inför Marino verkade det som. Det är kanske inte det bästa sättet att styra in en osäker kille som imponeras av sin "mentor". Och som sagt, jag understryker än en gång att jag med det sagt inte skuldbelägger honom på något sätt. Jag menade mer bara att jag observerade en dubbelt så gammal Marino ungefär, som fattade att det Marino höll på med inte alls höll i längden. Men någon av dem eller båda hade i alla fall vid vårt möte behovet av att just flexa muskler i syfte att markera. Att jag därför som sagt inte tycker bra om karln hör inte hemma egentligen, men liksom Marino föreföll han vara någon som ville ha en fot i två världar där båda världarna kräver att du står med båda fötterna i den ena eller den andra.

Det är svårt att förespråka nån form av laglydigt liv utan onödiga konflikter när man i nästa mening vill ha med mig ut för att göra upp. Särskilt eftersom jag inte ens visste jag skulle träffa någon annan än Marino. Jag undrade mest varför i helvete han ens var där när det var Marino jag skulle träffa och lade skulden på Marino som gjort bort sig genom att ta med sig nån gammal kroppsbyggare när mötet mellan mig och Marino gällde något som inte alls rörde en konflikt. Jag ifrågasatte varför han markerade mot mig när det var han som ringt mig för att göra honom en tjänst, varpå jag gick ner för att träffa honom.

Det var uppenbart en poäng någon av dem ville göra. Om det var Marino eller "mentorn" är oklart, jag sket dessutom i vilket där och då och bad båda att fara åt helvete. Marino bad därefter om ursäkt och "mentorn" har jag inte stött på därefter. Men som sagt, jag önskar framföra kondoleanser till honom också för det verkade som att han brydde sig genuint kring hur det gick för Marino och jag gissar detta påverkar honom starkt just nu. Han skall ha cred för att han försökte göra något gott för någon han såg var rejält på gled och hamnade i all möjlig skit på grund av sitt bekräftelsebehov.

Med det sagt har jag inte alls stött på Marino ute på stan på minst ett halvår. Han verkade hålla sig för sig själv och prioritera partner och sin familj vilket jag tolkade som ett sundhetstecken. Men än en gång fungerar det inte att åberopa "jag var med och klippte Borg"-personligheten de stunder man tror det skall imponera på sällskapet man står inför. Inte om man gör det inför den person som har täckning för det som sägs och görs ståendes på egna fötter.
Citera
2022-10-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Bara kolla vad ZK skrivit 30/1 tyvärr ser det ut att besannas.

Osäker om jag bryter mot någon regel så väljer att inte lägga ut texten men det borde göras för att få en inblick i hennes tankar.

Mycket tragisk händelse! 😢😢😢😢

aaaah, hon har lagt ut flera liknande skrivelser osv. Nästan varje inlägg hon har lagt ut sen hennes pappa gick bort har handlat om hennes pappa! :-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in