2022-10-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Eller hur ointresserad jag är av jurister. Jag är mer selektivt och nördigt intresserad av domar och av FUP:ar, än vad jag är av de som jobbar med dessa frågor och deras personliga åsikter på twitter. Hey! Jag är inte ens medlem på twitter, FaceBook, Instagram osv. Jag finner sådant totalt ointressant. Sakfrågan som dom och FUP är dock högintressanta i mitt tycke och smak. Men jag förstår att du, stumpan, är mer intresserad av vad juristerna har på sig/äter och har för åsikter. Än om själva sakfrågan brottet de utreder.

Om du har lyckats missa generalsekreteraren för advokatsamfundet i 19 år ja då har du inte mycket koll och borde inte yttra dig alls om det.
Citera
2022-10-23, 17:27
Medlem
Citat:
Hej "samma sällskaps-polare"!
Ja, självklart gör man det, om man har något innanför pannbenet. Finns där en dom/FUP, så vill man ju gärna läsa dessa.

Ja, man tycker ju det. Så att man kan avgöra att inte personen falskanklagar någon för att falskanklaga något.
Citera
2022-10-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Om du har lyckats missa generalsekreteraren för advokatsamfundet i 19 år ja då har du inte mycket koll och borde inte yttra dig alls om det.

Varför skulle detta vara relevant när jag läser domar och FUP:ar? Vem som är generalsekreterare för advokatsamfundet?
Citera
2022-10-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja, man tycker ju det. Så att man kan avgöra att inte personen falskanklagar någon för att falskanklaga något.

Exakt. Men det tycks vissa inte förstå.
Citera
2022-10-23, 17:30
Medlem
Citat:
Varför skulle detta vara relevant när jag läser domar och FUP:ar? Vem som är generalsekreterare för advokatsamfundet?

Därför att hon påverkar mer än du förstår när du är så oinsatt.
Citera
2022-10-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj

Kan du översätta detta till svenska?
Citera
2022-10-23, 17:34
Medlem
Citat:
Därför att hon påverkar mer än du förstår när du är så oinsatt.

Påverkar vad? Hon är inte generalsekreterare där längre. Inte sedan 2019. Så vad menar du att hon påverkar?
Citera
2022-10-23, 17:36
Medlem
Citat:

Om Pelle blivit våldtagen av Stina och Pelle anmäler detta. Och Karin påstår att Pelle ljuger om att Pelle har blivit våldtagen. Så har ju Karin falskt anklagat Pelle för falsk tillvitelse. Förstår du bättre nu?
Citera
2022-10-23, 17:39
Medlem
Citat:
Påverkar vad? Hon är inte generalsekreterare där längre. Inte sedan 2019. Så vad menar du att hon påverkar?

Hon har påverkat i 19 år och påverkar säkert fortfarande genom diverse nätverk. T.ex feministnätverket Hilda som sedan vår nuvarande SÄPO-chef rekryterades från. Woke och feminism infiltrerar allt i Sverige.
Citera
2022-10-23, 17:41
Medlem
Citat:

Absolut!

"Ja, man tycker ju det. Så att man kan avgöra att inte personen falskanklagar någon för att falskanklaga något."

Varsågod!
Citera
2022-10-23, 17:42
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Att vi båda vill se FUP:ar är inte så konstigt. Bevis och fakta är något flertalet på FB vill ha. Så ja: jag och enhalvboj tillhör samma sällskap: FB-sällskapet som vill se fakta och bevis.

Läs på om 1.06 så slipper jag anmäla er. Nog med trams från er nu så sluta fiska. Alla ser igenom er. Du kan sluta låtsas.
Citera
2022-10-23, 17:46
Medlem
Citat:
Hon har påverkat i 19 år och påverkar säkert fortfarande genom diverse nätverk. T.ex feministnätverket Hilda som sedan vår nuvarande SÄPO-chef rekryterades från. Woke och feminism infiltrerar allt i Sverige.

Du låter helt vansinnigt paranoid. Om så vore fallet, skulle givetvis 100% av alla våldtäktsanklagelser leda till fällande dom. Inte bara 5%. Och ingen kvinna skulle ha dömts för brottet falsk tillvitelse.
Tänk lite. Hur mycket woke/feminist hon än nu må vara och hur mycket påverkanskraft hon än skulle ha, så har hon iaf. inte påverkat detta. Bevis behövs för fällande dom. Så är det. och i flera fall jag har läst, så är det faktiskt förövaren som har satt dit sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in