2022-10-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Allt. Du har lyckats missa alla våldtäktsfall som blivit en snackis sista 2 åren tydligen, du förnekar falska anklagelser för att du sticker huvudet i sanden och LÅTSAS inte se dom. Så äckligt jävla oärligt att man bara kan hoppas på karma för dig, det är sådana som du kaninkokerskorna skall falskanmäla om det finns någon komisk rättvisa.

Att missa nåt är inte att ljuga, missfoster. Sitter inte och läser aftonbladet 24h om dygnet så givetvis hänger jag inte med i varenda fall som sker.

Bad däremot om FUP så att jag kan sätta mig in i fallet. Då börjar du cp:a.
Citera
2022-10-23, 16:43
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och hur vet du att det inte fanns några bevis mot dina två polare? Lägg upp deras FUP:ar, så får jag se.

Nej, jag är då verkligen inte undergiven i sänghalmen. Tro mig på mitt ord.

För att jag läste och har sett allt och vet vilka alla personer inblandade är. Det var något som hon påstod hände för 9 år sen så det fanns givetvis varken vittnen eller någon som helst teknisk bevisning utan det var som vanligt att han dömdes på hörsägen. Som alla andra fall i Sverige tror ni att det finns vittnen och videobevis som regel i svenska domstolar är ni igen så jävla naiva att det är löjligt.

Det handlar inte om tro utan frågar du undergivet kvinnor om lov så är du undergiven. Det är bara logik.
Citera
2022-10-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jag har inte sagt att du ska läsa hennes tweets men där finns undelaget till att jag betraktar henne som woke, sosse och feministfitta.

Och? Jag hade tidigare aldrig hört talas om henne.
Och hon är inte särskilt feministisk i vissa frågor. Helt klart. Eller så är det just vad hon är. Som bryr sig om både kvinnors och mäns rätt till integritet.
Citera
2022-10-23, 16:48
Medlem
Citat:
För att jag läste och har sett allt och vet vilka alla personer inblandade är. Det var något som hon påstod hände för 9 år sen så det fanns givetvis varken vittnen eller någon som helst teknisk bevisning utan det var som vanligt att han dömdes på hörsägen. Som alla andra fall i Sverige tror ni att det finns vittnen och videobevis som regel i svenska domstolar är ni igen så jävla naiva att det är löjligt.

Det handlar inte om tro utan frågar du undergivet kvinnor om lov så är du undergiven. Det är bara logik.

Lägg upp FUP:arna då. Annars är det du skriver också bara: hörsägen.

Jag har aldrig frågat en kvinna/man undergivet. Jag har sagt hur jag vill ha det. Och de har med glädje gjort det jag sagt till dem att jag vill att de ska göra. Svårare än så är det inte.
Citera
2022-10-23, 16:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Vad fan! Önskar du att en medbroder att bli falskt anmäld för våldtäkt? Tvi, JordenIsPlatt.

Givetvis vet enhalvboj, precis som alla andra att vissa empatistörda knepiga människor falskt tillvitar andra för brott. Men läs nu vad enhalvboj skriver om. Läs om, läs rätt. Och önska för fan inte en medbroder att bli utsatt för hemska brott! Ok?!

Att den äckliga feministfittan ens låtsas vara man är så jävla vidrigt. Du är uppenbarligen så jävla blind att det är löjligt om du inte förstår vad hon håller på med och vad hennes agenda är, du kan inte på riktigt tro på någon som är på flashback 24/7 att den lyckats missa alla trådar om våldtäkter samtidigt som hon bara maler på om våldtäkter här i feminism? Kommer ni från samma sällskap eller? Skärp dig och sluta låtsas du med. Det är ingen som köper skitsnacket och lögnerna och den selektiva blindheten hos feminister längre.
Citera
2022-10-23, 16:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Bad däremot om FUP så att jag kan sätta mig in i fallet. Då börjar du cp:a.

Citat:
Lägg upp FUP:arna då. Annars är det du skriver också bara: hörsägen.

Samma sällskap. Märk väl tråden.
Citera
2022-10-23, 16:59
Medlem
Citat:
Och? Jag hade tidigare aldrig hört talas om henne.
Och hon är inte särskilt feministisk i vissa frågor. Helt klart. Eller så är det just vad hon är. Som bryr sig om både kvinnors och mäns rätt till integritet.

Det visar bara hur oinsatt du är, hon är en av de mest tongivande juristerna vi har i Sverige idag.
Citera
2022-10-23, 17:12
Medlem
Citat:
Att den äckliga feministfittan ens låtsas vara man är så jävla vidrigt. Du är uppenbarligen så jävla blind att det är löjligt om du inte förstår vad hon håller på med och vad hennes agenda är, du kan inte på riktigt tro på någon som är på flashback 24/7 att den lyckats missa alla trådar om våldtäkter samtidigt som hon bara maler på om våldtäkter här i feminism? Kommer ni från samma sällskap eller? Skärp dig och sluta låtsas du med. Det är ingen som köper skitsnacket och lögnerna och den selektiva blindheten hos feminister längre.

Som sagt: alla vet att det finns empatistörda människor som falskt tillvitar andra. Och alla vet att det finns empatistörda människor som våldtar andra. Detta är inga hemligheter. Och jag vet ingen som är "selektivt blind" för detta. Jag vet rent av en kvinna som kom undan med falsk tillvitelse och hennes partner åkte dit på hennes lögner. Att jag vet att det är falsk tillvitelse, är för att jag är extremt insatt i fallet, men tyvärr "jävig" så jag kunde inte användas som vittne mot hennes lögner. Det rörde dock inte våldtäkt, utan misshandel. Jag vet två fall av våldtäkter som inte ens blivit prövade i domstol, för att offren inte ville anmäla. Den ena förövaren i det ena fallet har dock erkänt brottet och skrutit om det. SÅ där vet vi alla som känner offret att hennes version stämmer. Förövarens version var tom. ännu värre. Han verkade se det som något coolt att ha våldfört sig brutalt och grovt på sin dåvarande flickvän.

Därtill finns det domar, både på solklara fall av våldtäkt och solklara fall av falsk tillvitelse.

Men nu handlar detta varken om solklara fall av våldtäkt eller solklara fall av falsk tillvitelse. Utan snarare handlar detta om fall där det finns större tveksamheter. Där offret upplever sig ha blivit våldtagen och där förövaren inte upplever sig ha förgripit sig på någon. Oftast leder dessa fall till friande dom. Men finns där bevis för att oaktsam våldtäkt eller rentav våldtäkt ägt rum, så blir det en fällande dom. Flera gånger har förövaren då satt dit sig själv, i hur förövaren uttryckt sig i förhör.

I övrigt är det märkligt. Du vet att kvinnor kan våldta? Och att män kan bli våldtagna? Jag har givetvis läst även domar där offret är en man och förövaren är en kvinna. Även där krävs det bevis.

Men nu är jag riktigt intresserad av att läsa de domar du har tagit del av, som rör dina två polare. kan du lägga upp domarna, eller helst FUP:arna och domarna? Du kan mörkmarkera namnen och annat som kan härleda informationen till personerna det gäller, för att hålla din anonymitet intakt.

Jag vet inte om jag och enhalvboj hör till samma sällskap. Anonymiteten, du vet. Finns dock vissa gemensamma nämnare rent musikaliskt. Men det säger mig inte någonting. Sättet han skriver på känner jag inte igen. Jag har faktiskt inte skrivit med någon här som jag kan tänka mig är någon jag känner privat... Ni alla känns främmande för mig. Så jag tror inte jag känner någon av er privat. Var det svar nog på din fråga?
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-23 kl. 17:15.
Citera
2022-10-23, 17:18
Medlem
Citat:

Att vi båda vill se FUP:ar är inte så konstigt. Bevis och fakta är något flertalet på FB vill ha. Så ja: jag och enhalvboj tillhör samma sällskap: FB-sällskapet som vill se fakta och bevis.
Citera
2022-10-23, 17:23
Medlem
Citat:

Det är ju trevligare att ha underlag än att inte ha det. Du drog upp detta som ett exempel på en falskanmälan, då frågar man såklart efter förundersökningsprotokollet så att man kan ta reda på vad polisen ansåg om saken.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-23 kl. 17:26.
Citera
2022-10-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det visar bara hur oinsatt du är, hon är en av de mest tongivande juristerna vi har i Sverige idag.

Eller hur ointresserad jag är av jurister. Jag är mer selektivt och nördigt intresserad av domar och av FUP:ar, än vad jag är av de som jobbar med dessa frågor och deras personliga åsikter på twitter. Hey! Jag är inte ens medlem på twitter, FaceBook, Instagram osv. Jag finner sådant totalt ointressant. Sakfrågan som dom och FUP är dock högintressanta i mitt tycke och smak. Men jag förstår att du, stumpan, är mer intresserad av vad juristerna har på sig/äter och har för åsikter. Än om själva sakfrågan brottet de utreder.
Citera
2022-10-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det är ju trevligare att ha underlag än att inte ha det. Du drog upp detta som ett exempel på en falskanmälan, då frågar man såklart efter anmälan.

Hej "samma sällskaps-polare"!
Ja, självklart gör man det, om man har något innanför pannbenet. Finns där en dom/FUP, så vill man ju gärna läsa dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in