2022-10-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvochbrod
I Aftonbladet står det

Enligt uppgifter till Aftonbladet kommer minst en av de anhållna kvinnorna att genomgå en personutredning. En personutredning genomförs av Kriminalvården och syftar till att bedöma vilken typ av påföljd som skulle vara lämplig om personen skulle dömas för brottet.

Varför gör man en personutredning så här ’tidigt’ (innan offer är hittat osv)? Är det vanligt att man gör det?

Mycket ovanligt.
Citera
2022-10-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Ni som tjatar om att Ts mobil hittats i JJs lägenhet. Tror ni inte media hade gått ut med det?
Det är polisen som sköter utredningen, inte media.

Låt inte din kärlek för JJ få dig att tro annat.
Citera
2022-10-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Det är polisen som sköter utredningen, inte media.

Låt inte din kärlek för JJ få dig att tro annat.

Vetlandsposten skrev att mobilen hittats hos JJ men fick pudla rätt snabbt om jag minns rätt.

Jag är skeptisk till att två tonårstjejer fortsätter neka en vecka in efter försvinnandet och att inte ett enda spår av T har hittats ännu. Det är inga kriminella masterminds vi har att göra med.
Citera
2022-10-23, 16:28
Medlem
Jofs avatar
Citat:
I Aftonbladet står det

Enligt uppgifter till Aftonbladet kommer minst en av de anhållna kvinnorna att genomgå en personutredning. En personutredning genomförs av Kriminalvården och syftar till att bedöma vilken typ av påföljd som skulle vara lämplig om personen skulle dömas för brottet.

Varför gör man en personutredning så här ’tidigt’ (innan offer är hittat osv)? Är det vanligt att man gör det?
Ja, vanligt. Bara uppgifter om personen. Ingen psyk bedömningen.
Citera
2022-10-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Precis, historian om att dom gick till lägenheten kommer endast från MGM och det gjordes när MGM fick höra att T var anmäld försvunnen.
Eftersom MGM var så snabb med att berätta sin historia för vännerna så tyder det ju på att T har befunnit sig i lägenheten och att MGM måste komma med en förklaring till varför T var där.
Så fler måste vetat att T varit hos J.
Redan tidigt visste J att man kommer kunna placera T till hennes lägenhet på ett eller annat vis och ville då sprida sin egen historia.

Att dom gick dit för att reda ut tjafset/bråket som påstås tror jag inte på.
Något annat ligger säkert bakom.

Intressant att få veta från vilken tidpunkt dom kan placera T's mobil i lägenheten.

Tänker du att de kom till lägenheten senare än de sagt?
Citera
2022-10-23, 16:30
Medlem
Citat:
Båda påståenden är trådsanningar. JJ har mig veterligen inte blivit dömd för mordbrand. Var kommer detta påstående ifrån?

Ingen som har påstått att hon ör dömd för mordbrand heller.

Läs sammanfattningen på sida 1 inlägg 1
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Mycket ovanligt.

Hon kanske spelar sinnessjuk under förhören och överdriver alla psykiska besvär hon möjligtvis dras med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Gruppchef för grova brott sa det i efterlyst. Jag antog att det var via hennes mobildata som man eventuellt kommer åt via mobiloperatör. Minns hur en grym tjej (expert) redovisade hur hon gick igenom mobildata när Annie hittades död i sitt badkar.

Jag som du har också trott att telefonen är borta men vad vet vi.

Jag har tidigare gått skallgång och då har vi fått veta att vi även ska hålla utkik efter telefon/hörlurar.

Jag skrev igår att jag tror polisen har Ts mobil. Jag kom dock till slutsatsen av helt andra anledningar. Troligtvis är det information som endast utredarna och någon tekniker vet om för att det inte ska läcka.

Men en fråga jag ställde då var, har polisen sagt att dom inte har mobilen? Eller är det bara MP som inte vet att polisen har den? (Om dom nu har den)
Citera
2022-10-23, 16:31
Medlem
Citat:
I Aftonbladet står det

Mer regel än undantag.
Citera
2022-10-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Har ni läst vad GW anser om fallet? Står att han tycker det är ett märkligt fall och att självmord inte är uteslutet

GW säger att han tror att brott ligger bakom.

Men att man inte kan utesluta att hon håller sig undan frivilligt, eller självmord.
Citera
2022-10-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Om det inte är en trådsanning då så kan du väl bekräfta att det ska ha skett? Har exet själv berättat eller?

JJ ska ha erkänt branden för en senare pojkvän.
Obekräftat inlägg skall tilläggas.
Citera
2022-10-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Var precis säger de det och precis vad säger de? Jag trodde at vi var överens här om att de inte hade hennes telefon.

Varför skulle de inte ha hennes telefon? Har de inte fått tag i den är ju det misstänkt bara det. Antingen borde hon ha den på sig eller att den är lätt att hitta. Klart de bör gå igenom den om hon är misstänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in