2022-10-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Men är du helt efterbliven? Jo det gör man visst. Jag kan säga att jag har nog knappt aldrig varit ute i Vetlanda en enda gång utan att sedan gå vidare på efterfest/efterhäng och då var jag endå ute varenda helg. Det är rätt standard i Vetlanda. Och med tanke på stadens storlek så är det inte alls ovanligt att man hamnar på ställen där alla inte drar jämt. Det är två kvinnor häktade ja; men du har ingen aning om dem var fler som gick dit till en början tex.
Eller att en/flera dykt upp efter att kvinnorna befann sig i lägenheten.
Jag har känslan av att fler är inblandade.
Citera
2022-10-23, 15:55
Medlem
Goldenlinks avatar
Båda tjejerna förnekar brott och har fått strikta restriktioner i häktet.

Det går att läsa en uppdateringen på artikeln från SVT här nedan:

https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/misstankta-kvinnorna-begars-haktade-for-manniskorovet-i-vetlanda
Citera
2022-10-23, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Om det nu är en tredje person som har hjälpt till så vill tjejerna uppenbarligen inte tjalla om vem det är…

Tänkte på om dom släpps… hur alla i Vetlanda kommer reagera. De kanske inte kan gå ut mer.
MH kan ju ha gått hem, det kan hända att jj vet mer än MH. Om en tredje person är med så verkar det vara efter 3. Kanske på mcd kanske jjs pappa.
Senast redigerad av uractualmom 2022-10-23 kl. 16:04.
Citera
2022-10-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Nej hon blev inbjuden eftersom dom var i deras hem klockan tre på natten. Hon hade aldrig gått dit om hon hade ett stort bråk innan. Dom har hittat mobiler och grannarna har hört dunsar ingen har vittnat om någon stor fest eller dylikt.

Så... Enda logiska förklaringen till att dom hamnade i samma lägenhet runt klockan 3 på natten är för att dom skulle älska med varandra?

Dom bråkade mest troligen under kvällens gång, Tove blev inbjuden/ditlurad i tron på att få tala ut eller någonting dylikt men det hela resulterade att dom bragte henne om livet.

Du får dock gärna ha dina sjuka sexualiserande fantasier. Men behåll dom till dig själv, tack.
Citera
2022-10-23, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
Båda tjejerna förnekar brott och har fått strikta restriktioner i häktet.

Det går att läsa en uppdateringen på artikeln från SVT här nedan:

https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/misstankta-kvinnorna-begars-haktade-for-manniskorovet-i-vetlanda

Framkommer inget nytt även att artikeln är uppdaterad.
Citera
2022-10-23, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
I efterlyst sa polisen att man väntade på ”tömning” av TT:s telefon. Hoppas de har en grym expert som lägger ner tid på det då.

Var precis säger de det och precis vad säger de? Jag trodde at vi var överens här om att de inte hade hennes telefon.
Citera
2022-10-23, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Han förklarar ingenting. Han menar att de misstänkta gärningsmännen och fallet är så ovanliga att det inte går att dra några slutsatser på statistik och han lämnar därför alternativ öppna.

Polisen måste ha en hel del information som inte har släppts till allmänheten. Frågan är om GW hålls informerad om allt eller om han bara har samma information som vi.
Citera
2022-10-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Polisen måste ha en hel del information som inte har släppts till allmänheten. Frågan är om GW hålls informerad om allt eller om han bara har samma information som vi.
Tror du på allvar att polisen informerar GW eller skojar du?
Citera
2022-10-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Var precis säger de det och precis vad säger de? Jag trodde at vi var överens här om att de inte hade hennes telefon.

Ca 6:31 - ”det vi väntar på nu är en tömning av hennes telefon …”
Men fler får gärna lyssna vad som sägs så jag inte tolkar fel.

Jag tror att det är därifrån som VP tror att dom har hennes telefon. Vilket sen ändras då.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-23 kl. 16:06.
Citera
2022-10-23, 16:01
Medlem
Jag har fastnat lite i detta med att de finns teknisk bevisning att i alla fall telefonen skulle befunnit sig i lgh.

Vad jag tror så är både FB och Instagram förleget i denna ålder… får/kan polisen ha använt sig av andra appar?
Om man ta exempelvis zenly så kan jag gå in i appen och se att min son just nu är på gymmet, jag ser hur många minuter han vart där samt jag kan se att han innan dess varit hemma under 17 timmar. Att han dessförinnan var hos en vän i 3 timmar.

Om vi som sitter här nu är lite äldre och kanske inte har koll på ungdomens sociala medier… kan inte detta vara möjligt att den tekniska bevisningen skulle kunna vara detta?
Citera
2022-10-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ca 6:31 - ”det vi väntar på nu är en tömning av hennes telefon …”
Om så är fallet lär det förmodligen vara hennes telefon de hittat i JJs lägenhet.
Citera
2022-10-23, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Nu skrev du kanske rätt. Det va inte detta du skrev innan.
Suck.
Kommentaren var ett svar på att hon skulle ga knäckts av polisen.
Hon har ju erfarenhet redan av att utfrågas om mordbrand.
Det här är isåfall andra gången hon sitter I förhör angående grovt brott, det kan ju förklara varför hon inte är så lättknäckt,
Nu lägger jag ner denna ovidkommamde detalj. Vi vet inte hur lättknäckt hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in