2022-10-23, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Dom har haft hundar vid JJ lght samt på andra platser. Vad det varit för hundar vet jag inte.
Ok, tack. Det kanske är någon som vet här inne. Kan ha varit drog hundar eller spårhundar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Alla med en gnutta sunt förnuft inser att hon är död, det gör polisen också. Det är bara några tomtar här som inte fattat det än..

Ja det är väl högst troligt, men så brukar man ju inte tänka som anhörig? Då är väl hoppet om att hitta henne vid liv det sista som överger en. Därav att jag tycker det var märkligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Haha, inte fan vet väl jag. Men kan nog garantera dig att det inte handlar om något lebb-drama. Även om din sjuka hjärna gärna skulle vilja det.

Det bottnar nog i någonting mellanmjölkigt tjafs där två stycken jäntor med några underliggande mentala sinnesdiagnoser gått över humana gränser för att ha ihjäl en annan människa.
Nej hon blev inbjuden eftersom dom var i deras hem klockan tre på natten. Hon hade aldrig gått dit om hon hade ett stort bråk innan. Dom har hittat mobiler och grannarna har hört dunsar ingen har vittnat om någon stor fest eller dylikt.
Citera
2022-10-23, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Om det inte är en trådsanning då så kan du väl bekräfta att det ska ha skett? Har exet själv berättat eller?
Läs tillbaka i tråden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Om det nu är en tredje person som har hjälpt till så vill tjejerna uppenbarligen inte tjalla om vem det är…

Tänkte på om dom släpps… hur alla i Vetlanda kommer reagera. De kanske inte kan gå ut mer.

Funderar också på om det är anledning till att ännu inte släppts. Att man är oroliga för hur de ska tas emot av lokalbefolkningen och att man är rädda för att någon ska ta saken i egna händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Om min fru försvann så skulle jag ju ge mig ut direkt och letat … speciellt om hon ringt och sagt att det är 5 minuter cykelväg hem … då skulle jag ta bilen och ge mig ut … ..

Ren spekulation … men känner T:s pojkvän till JJ så skulle det faktiskt kunna vara dem som möts upp vid Donken för han vill prata med JJ om vart T tagit vägen redan då …

Ja så hade nog de flesta gjort. Letat efter personen i fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Precis, historian om att dom gick till lägenheten kommer endast från MGM och det gjordes när MGM fick höra att T var anmäld försvunnen.
Eftersom MGM var så snabb med att berätta sin historia för vännerna så tyder det ju på att T har befunnit sig i lägenheten och att MGM måste komma med en förklaring till varför T var där.
Så fler måste vetat att T varit hos J.
Redan tidigt visste J att man kommer kunna placera T till hennes lägenhet på ett eller annat vis och ville då sprida sin egen historia.

Att dom gick dit för att reda ut tjafset/bråket som påstås tror jag inte på.
Något annat ligger säkert bakom.

Intressant att få veta från vilken tidpunkt dom kan placera T's mobil i lägenheten.

Det som sägs 1:49 samtalet är att allt är bra och att hon inte säger ngt som pojkvännen reagerar på, polisen säger även ” ja men pojkvännen undrar om hon är på väg hem”.

Jag antar hon då säger vart hon ska. Det är ju mest naturligt. Går att se på efterlyst senaste avsnitt ca 5:40 in
Citera
2022-10-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Knappast? De sitter ju häktade på sannolika skäl för människorov fortfarande. Finns nog saker som tyder på det då.
Han svamlar. JJ själv berättar att de var osams på Nöjet och skulle gå till JJs lägenheten för att reda ut det. Att BO sedan försvinner och grannar hör 'höga dunsar' samma kväll säger allt.

Konflikten får nog anses som motiv och det finns en jävla massa indicier. Ingen kropp än dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Instämmer, är mycket tveksam till att de häktade är de som är skyldiga, här handlar det nog mer om någon som tidigare varit våldsbenägen och denna gången gick det för långt av någon anledning.

Jag tror med de var någon tredje person i bilden.
Finns ingen chans att dessa två fraktar kroppen själva och gömmer den så bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Knappast? De sitter ju häktade på sannolika skäl för människorov fortfarande. Finns nog saker som tyder på det då.

Det gör det säkert men det känns fortfarande konstigt alltihop. inget är skrivet i Sten än sålänge så man måste få bolla tankar. Oavsett så har jag svårt att förstå hur två unga tjejer mördat en annan mitt i natten utan klara motiv och sen lyckats transportera en hel människa från stan nånstans där dom varit till nått ställe ingen än sålänge hittar utan att lämna spår efter sig. Uppenbarligen har inga stora mängder blod hittats i varken lägenhet eller bil för dom är endast häktade för människorov och inget annat.
Citera
2022-10-23, 15:55
Medlem
Foolsgames avatar
Nä tycker det är nåt skumt med den där bartendern ☹️
Citera
2022-10-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det krävs ingen teknisk bevisning för att bli häktad på sannolika skäl för människorov. Hade man hittat blodspår hade MGM blivit häktade för misstänkt mord.

Jämför med Amela i Grästorp där en man satt häktad på sannolika skäl i flera månader för att han var närmast Amela innan hon dog men släpptes när kroppen hade hittats.

Varför för mord? Blodspår är inget som säger att det begåtts ett mord. Då krävs nog extrema mängder i så fall. Eller att man har en död kropp. Personen är borta och något gör att polisen häktar dessa två på sannolika skäl misstänkta för människorov. Då finns det nog mer än att de var de som sist träffade henne.. måste ju inte betyda att de gjort något men finns antagligen något vi inte vet som tyder på att de är inblandade i varje fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in