2022-10-23, 14:39
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Lite som hon i Eksjö som skulle ta tåget dagen efter ä, ångrade sig i Nässjö, åkte hem igen, och köpte ett rep o hängde sig.

Tänkte också på henne när jag lyssnade på GW.

Det tar ca halvtimme att promenera raka vägen från Gränsgatan till rondellen nära Biltema om hon har gjort det. Någon i tråden sa att hennes snap-karta visade sista position just där och kl 3:50.

Men om hon ville göra det varför tog hon inte cykeln då? En bit i alla fall.
Citera
2022-10-23, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Min sambo var där också. Dock efter 22.00. Och då var det väldigt mycket folk. Personen som skrev annat är förmodligen äldre, då inte många under 30 går ut innan 22.00 här i stan, snarare framåt 22.30-23.00. Innan dess förfester man.
Såg din Sambo BO eller mgm?
Hur många jobbade i baren?
Finns det fler än en bar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Ja, jag erkänner. Jag är gammal

Haha allt är ju relativt. Jag är själv yngre än 30, men är aldrig ute längre, men när jag var det så var det ju så det var. Var aldrig något ”folk” ute innan 22-23 tiden, denna kvällen var det ju lite folk ute innan dess pga evenemang, men inte i den åldersgruppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag tror att det var en trådsanning. Alltså polisen har inte varit hos honom en vecka innan, eller någon annan gång.
En i tråden med uppsikt på pojkvännens lägenhet säger att polisen va där natten till måndag. Vem har rätt?
Citera
2022-10-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon kanske var ute tillsammans med den unga tjejen som T frågar efter flera gånger. Varför är det annars så viktigt att få tag på henne. Kan den unga tjejen haft en konflikt med dom häktade tro. Kan dom häktade t.o.m bett T att söka upp henne?

Tjejen Tove frågar efter är troligtvis någon av de två misstänka tjejerna.
Citera
2022-10-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tänkte också på henne när jag lyssnade på GW.

Det tar ca halvtimme att promenera raka vägen från Gränsgatan till rondellen nära Biltema om hon har gjort det. Någon i tråden sa att hennes snap-karta visade sista position just där och kl 3:50.

Men om hon ville göra det varför tog hon inte cykeln då? En bit i alla fall.

Väldigt bra fråga, minns jag inte fel så satt hon i Eksjö under ett träd med snaran runt halsen bakom Dollarstore i Eksjö, eller skogsbrynet typ. Kan vara samma här.
Citera
2022-10-23, 14:42
Medlem
Citat:
Såg din Sambo BO eller mgm?
Hur många jobbade i baren?
Finns det fler än en bar?

Min sambo såg både JJ och TT, dock inte tillsammans, så han vet inget mer än så.
Vet inte hur många som jobbade i baren, men är ut åtminstone 4-5 pers.
Ja det finns 2 barer, en vid bowlingbanorna/entrén och en nere i den nyare delen vid dansgolvet och shufflerboarden.
Citera
2022-10-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Haha allt är ju relativt. Jag är själv yngre än 30, men är aldrig ute längre, men när jag var det så var det ju så det var. Var aldrig något ”folk” ute innan 22-23 tiden, denna kvällen var det ju lite folk ute innan dess pga evenemang, men inte i den åldersgruppen.

Jag är 30, definerar mig som 67, så jag fattar

Innan nöjet så va de hotellet från 22 iallafall, eller bar och bengal(är). Men tiderna förändras
Citera
Medlem
Citat:
Läs tråden

Jag har läst varenda inlägg.
Och skrivit trådens sammanfattningar.

Svara på min fråga; du skrev att MGM häktades pga teknisk bevisning.
Det är ett felaktigt påstående. För det är inget domstol och åklagare går ut med. Sekretess!

Kan likaväl vara indiciekedja.

Eller som GW sa; telefonsamtalen till pojkvännen om att hon skulle till LL och vittnesuppgifterna från krogen om bråk i tjejernas sällskap
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-23 kl. 14:46.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Tjejen Tove frågar efter är troligtvis någon av de två misstänka tjejerna.
Varför?
Dom var ju där också.
Då kunde hon ju gått direkt till mgm och pratat
Citera
2022-10-23, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
En i tråden med uppsikt på pojkvännens lägenhet säger att polisen va där natten till måndag. Vem har rätt?
Den tråden fortsatte inte, det kan ha varit ett troll.
Trådsanning tills vidare
Citera
2022-10-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Den tekniska bevisningen som jag har förstått det är en mast vid Biltemarondellen i Vetlanda som ska ha fångat upp en signal från Ts telefon. Denna mast fångar upp signaler i en radie av 30 km. Det är alltså mycket svårt att få ut en exakt position.

Uppgiften om 30 km kommer nog från nån skribent som skrev om 34,9 km och menade då antagligen GSM och hur man tekniskt begränsar räckvidden på signalen.
GSM är ju det lite äldre systemet och inte nödvändigtvis den generation som betjänar nejden runt masten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in