2022-10-23, 13:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Svårt att tänka mig att två större snabbmatställen i lilla Vetlanda har nattöppet. Om McDonalds har dygnet-runt-öppet som jag har läst i tråden, så borde väl Max redan vara stängt när folk lämnar festplatsen Nöjet strax efter kl: 01 på natten?
Står att det är öppet dygnet runt (McDonald).
Senast redigerad av okok1 2022-10-23 kl. 13:44.
Citera
2022-10-23, 13:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Partnern eller exet är ju alltid den man tittar på först när motivet är okänt. Har fortfarande inte läst om något motiv som dom häktade skulle ha förutom nåt gammalt gräl.

Nja. Det där är att generalisera. Åt vilket håll man tittar åt först beror på omständigheterna.

Men du har väldigt rätt gällande motivet. Det finns ju exempel på mord som skett utan något egentligt motiv. Eller rättare sagt att mordet, att orsaka en annan människas död, utgör själva motivet.
Citera
2022-10-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Precis, där finns det några sådana fall och nångång ska väl bli den första även här i Sverige. Man kan inte alltid luta sig mot statistiken gällande troliga förövare

Om du tänker på Skylar Neese-fallet i USA så var mordet planerat av MGM. Dessutom var MGM och BO bästa vänner/hade en nära relation. Det finns inget som tyder på att Toves försvinnande var planerat och MGM samt T hade ingen nära kompisrelation, enligt pojkvännens mamma hade en av tjejerna inte setts till i samma umgänge som T på över ett år.

Enligt Leif GW är det alltid så att mord är planerat och att det utförs på någon i nära relation när kvinnor är inblandade. Inget av det stämmer i just detta fall.
Senast redigerad av Assdefender 2022-10-23 kl. 13:46.
Citera
2022-10-23, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Är en av dem misstänkta en svart negress?

Finns det vita negresser?
Citera
2022-10-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Svårt att tänka mig att två större snabbmatställen i lilla Vetlanda har nattöppet. Om McDonalds har dygnet-runt-öppet som jag har läst i tråden, så borde väl Max redan vara stängt när folk lämnar festplatsen Nöjet strax efter kl: 01 på natten?

Jag som är från Vetlanda trodde Max stängde 00 men enligt https://www.max.se/hitta-max/restauranger/vetlanda-/ så stänger dom 03 fredag och lördagar. Men ingenstans nämns MAX.
Citera
2022-10-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det är ju han som sagt att hon ett flertal gånger frågat efter en ung tjej och verkade orolig, sen betonar han också att han satt med henne i tio minuter och pratade.
Vilken personal har tid att prata i tio minuter med en gäst vid midnatt på ortens enda krog, en kväll som är riktigt hektisk?
Med möda hinner man servera folk det dom ska ha.
Ja men han uppfattar inte att det va någon konstigt med henne. Så det va inget med hennes beteende som fick honom att sätta sig vid hennes bord.
"Linus uppfattade inte att det var något konstigt med Tove, förutom att hon verkade lite orolig för tjejen och gärna ville få tag på henne."

"– När jag såg bilden på henne i tidningen blev jag helt chockad. Det var ju henne jag hade pratat med under kvällen."

Han verka inte heller känna henne vid namn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Knnego/traffade-tove-21-natten-da-hon-forsvann
Citera
2022-10-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag vill nog påstå att bartendern är det minst suspekta i det här fallet.
Tror inte alls han är skyldig till något. Men man ska såklart aldrig avskriva någon helt så här tidigt.
Kanske inte skyldig till något. Men nog är det märkligt att han tar sig tid att sätta sig och snacka med T, veckans mest hektiska timme den mellan midnatt och stängning en Lördag, om inte den mest hektiska kvällen på månader då dom hade Oktoberfest
Citera
2022-10-23, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ja men han uppfattar inte att det va någon konstigt med henne. Så det va inget med hennes beteende som fick honom att sätta sig vid hennes bord.
"Linus uppfattade inte att det var något konstigt med Tove, förutom att hon verkade lite orolig för tjejen och gärna ville få tag på henne."

"– När jag såg bilden på henne i tidningen blev jag helt chockad. Det var ju henne jag hade pratat med under kvällen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Knnego/traffade-tove-21-natten-da-hon-forsvann

Han kan ju passerat henne bord eller skulle torka av och hon börjar då prata med honom, sen visar bild på tjejen hon är orolig för vilket får honom att sätta sig ner.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Missar kanske något här, eller menar du att en GM inte skulle kunna ta nyckeln, låsa upp låset och flytta en cykel? Eller ska alla förstadejtare låsa cykeln och kasta nyckeln i närmsta brunn?

Svälj nyckeln eller göm i en rabatt innan du går in i huset!

Skämt åsido så har jag funderat en del på cykeln. Det finns uppgifter om att den var utanför JJ:s hus på natten men ej på morgonen. Är det vanligt att man låser en cykel med endast ett lås runt ena hjulet? Där jag bor låser man inte så utan här behöver man verktyg som låter för att stjäla en cykel.

Hade hon låst cykeln ordentligt så hade den fortfarande stått på Storgatan eller så hade någon i området hört/sett när den ”låstes upp”.

Eller, hon kanske gick med JJ mot Gränsgatan och hoppade in i en bil tillsammans med JJ? Konstigt dock att hennes telefon verkar inte ha varit på Gränsgatan utan kvar i lägenheten.

I efterlyst sa polisen att man väntade på ”tömning” av TT:s telefon. Hoppas de har en grym expert som lägger ner tid på det då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Att det var JJ pappa som hade flera bilar reggade på sig eller iaf stod på den bil som bärgades och som JJ använde.

Två personbilar, ett hästsläp och en gammal traktor från 70-talet.
JJ stod som ägare på Suzukin ett kort tag men nu pappan ja. Andra bilen är en BMW som är bekant för tråden ja.
Citera
2022-10-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89

Det verkar onekligen som att hon var där själv, inte i sällskap med M och J.
Citera
2022-10-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Kanske inte skyldig till något. Men nog är det märkligt att han tar sig tid att sätta sig och snacka med T, veckans mest hektiska timme den mellan midnatt och stängning en Lördag, om inte den mest hektiska kvällen på månader då dom hade Oktoberfest

Han arbetade knappast själv. Och i arbetsledande funktion har du det ofta något "friare".
Vi vet inget alls om hur arbetsbelastningen såg ut för honom där och då.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-23 kl. 13:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in