2022-10-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Advokater vill fria sina klienter. Så dem skulle jag då inte lyssna på.
Läs domar (eller tja, helst FUP:ar) vad gäller oaktsam våldtäkt. Lusläs dem. Kolla vad de misstänkta själva säger. Se efter bevis etc. Så ska du se. Bevis krävs.

Klart de vill men när de berättar om vilka beviskrav som ställs jobbar de inte för en klient som de vill rädda. De har ingen anledning att inte berätta som det är då.

Citat:
Du vill verkligen inte fatta vad utsatthet innebär? Samma svaga kvinna som blir tafsad på för femte gången, kan ha utsatts för andra brott som män har utsatt henne för. För henne blir det en rejäl utsatthet för varje gång. Av män som är fysiskt starkare än henne själv. Till slut får hon nog och polisanmäler.

Detsamma hade du givetvis gjort om du gång efter annan blev utsatt för brott från starkare män än du själv. Du hade till slut polisanmält. För att slippa känna den där utsattheten och sätta hårt mot hårt.

Överdrivet trams, det är bara dina önskedrömmar detta handlar om.

Citat:
Jag är som sagt glad över att jag inte blivit utsatt för brottet sexuellt ofredande. När ska du börja fatta det och sluta spela extremt lågbegåvad?

Du skulle aldrig tjata så här om något som aldrig hänt dig om du inte var besviken över att inte få denna uppvaktning. Men du får acceptera att du inte kan kräva att män ska utföra sexuella handlingar på dig, sex ska vara frivilligt.
Citera
2022-10-23, 13:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är ju så.

Ja, autister är ofta idioter.

Citat:
Nej det är bara ihopfantiserat av dig..

Nej.

Citat:
Fel, män döms felaktigt.

Nej.

Citat:
Vilket visar att kvinnorna röstat fram detta själva.

Nej.

Citat:
Nej inte alls.

Jo.

Citat:
Det är bara din gissning.

Nej.
Citera
2022-10-23, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja, autister är ofta idioter.

Ja du har i alla fall självinsikt.

Citat:
Nej.

Nej.

Nej.

Jo.

Nej.

Starka argument
Citera
2022-10-23, 13:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja du har i alla fall självinsikt.

Ja självinsikt har jag. Till skillnad från dig.

Citat:
Starka argument

Tack detsamma.
Citera
2022-10-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ja självinsikt har jag. Till skillnad från dig.

Tack detsamma.

Du kunde inte backa upp ett enda av dina tomma påståenden och det visar din kapacitet.
Citera
2022-10-23, 13:29
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nej, hon hade inte samtyckt till detta. Jag vet det, jag lärde känna henne ganska väl. Hon hade ganska radikala åsikter om sådant. Jag tror faktiskt att min arm hade rykt. Iaf. två meter av den...

Fast jag menade vara ok men det ena men inte det andre vore märkligt. Fast det är ju där vi är nu i vårt sjuka land iof, byta ställning är våldtäkt.
Citera
2022-10-23, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Fast jag menade vara ok men det ena men inte det andre vore märkligt. Fast det är ju där vi är nu i vårt sjuka land iof, byta ställning är våldtäkt.
Hoppade det fram en polis ur garderoben sist du bytte ställning?
Citera
2022-10-23, 13:35
Medlem
Citat:
Klart de vill men när de berättar om vilka beviskrav som ställs jobbar de inte för en klient som de vill rädda. De har ingen anledning att inte berätta som det är då.

Överdrivet trams, det är bara dina önskedrömmar detta handlar om.

Du skulle aldrig tjata så här om något som aldrig hänt dig om du inte var besviken över att inte få denna uppvaktning. Men du får acceptera att du inte kan kräva att män ska utföra sexuella handlingar på dig, sex ska vara frivilligt.

Klart de har! Advokater behöver föra en politisk retorik. Det gagnar dem även när de jobbar för sina klienter.

Jag har inga önskedrömmar om att folk ska bli sexuellt ofredade.

Det är ju nu du som tjatar om det, jag svarar bara på dina idiotiska inlägg om det.
Ingen vill bli utsatt för brott. Och sexuellt ofredande är ett brott.
Citera
2022-10-23, 13:36
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hoppade det fram en polis ur garderoben sist du bytte ställning?

Japp fick 12 år dirr. Det finns ju egentligen inget mer ärligt än att köpa sex och dom åker ju för oaktsam våldtäkt trots att det är det mest frivilliga och planerade sexet som kan hända. Du spelar helt klart rysk roulett som man om du håller på för mycket med byte av ställningar och hål 2022.
Citera
2022-10-23, 13:38
Medlem
Citat:

Ja, bara för att du kör på ettan betyder inte att du på eget bevåg kan växla upp till tvåan hur som helst. Båda måste vara med på det.
Citera
2022-10-23, 13:40
Medlem
Citat:

Ja, hon var ok med jag gav henne en verbal komplimang, hon var ok med att gå fram till mig, sätta sig i min famn och kyssas med mig. Hon hade inte varit ok med att jag tog mina 3 meter långa armar och klämde på hennes rumpa och tog henne på snippan. Så pass väl kände jag henne, att jag med säkerhet kan veta detta. Nu känner jag henne förvisso inte längre. Men hur hon var då vet jag.

Nja, de fall jag läst om handlar inte om att "byta ställning", utan snarare om att "byta hål" utan samtycke. Där har det blivit fällande dom. Tex. att gå från vaginalt till analt samlag, utan att inhämta samtycke till byte av "hål". Även här har förövaren satt dit sig själv, vid förhör.
Citera
2022-10-23, 13:41
Medlem
Citat:
Klart de har! Advokater behöver föra en politisk retorik. Det gagnar dem även när de jobbar för sina klienter.

Nej inte alls. Att debattera hur lagarna ser ut gagnar inte en klient för mi ett mål tillämpas de lagar och prejudikat som finns. Debatt om hur lagarna bör förändras är alltså ovidkommande i ett existerande mål.

Citat:
Jag har inga önskedrömmar om att folk ska bli sexuellt ofredade.

Det är ju nu du som tjatar om det, jag svarar bara på dina idiotiska inlägg om det.
Ingen vill bli utsatt för brott. Och sexuellt ofredande är ett brott.

Det är klart du har annars skulle du inte vara så obsessed av detta.
Du får acceptera att det aldrig hände dig och nu är du för fet, ful och gammal så det kommer aldrig hända dig. Du kan inte kräva sexuella handlingar av någon, sex ska vara frivilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in