Citat:
Jag håller med om detta. Båda två kan inte vara helt iskalla. En alv dem kommer börja prata snart.
Tänkte på en annan sak. Kan det vara så att TT åker med i bilen som ska till Mc Donalds men aldrig kliver ur den? Varför skulle hon göra det och lämna cykeln?
Eller! Kan det vara så att när hon (och de) kommer ut från lägenheten då är cykeln redan borta. En idiot på fyllan har gått Storgatan, snott den och slängt (den hittades slängd – det var en kvinna boende i området som ställde den så fint mot en vägg). Då kanske TT bestämmer sig för att åka med. Eller promenera och någon annan (inte JJ och MB) plockar upp henne?
Vem träffade JJ mitt i natten och varför är denna person inte anhållen?
För att de ska kunna häktas på sannolika skäl så borde polisen ha bevis på att just de två har gjort något. Jag har läst att TT telefon fanns kvar i lägenheten efter tiden då JJ säger att hon begav sig till donken.
Jag tycker det är klurigt det här. Man väntar ju bara på att polisen ska uttala sig så att vi här får en ny liten ledtråd att tänka runt.
Tänkte på en annan sak. Kan det vara så att TT åker med i bilen som ska till Mc Donalds men aldrig kliver ur den? Varför skulle hon göra det och lämna cykeln?
Eller! Kan det vara så att när hon (och de) kommer ut från lägenheten då är cykeln redan borta. En idiot på fyllan har gått Storgatan, snott den och slängt (den hittades slängd – det var en kvinna boende i området som ställde den så fint mot en vägg). Då kanske TT bestämmer sig för att åka med. Eller promenera och någon annan (inte JJ och MB) plockar upp henne?
Vem träffade JJ mitt i natten och varför är denna person inte anhållen?
För att de ska kunna häktas på sannolika skäl så borde polisen ha bevis på att just de två har gjort något. Jag har läst att TT telefon fanns kvar i lägenheten efter tiden då JJ säger att hon begav sig till donken.
Jag tycker det är klurigt det här. Man väntar ju bara på att polisen ska uttala sig så att vi här får en ny liten ledtråd att tänka runt.
Ja, det är ovanligt många frågetecken. Finns inget rimligt motiv som skulle motivera mord. Och att två åtskilda unga tjejer med restriktioner forsätter neka är märkligt. Det brukar dessutom finnas en viss planering bakom mord som utförs av kvinnor utanför missbrukarmiljön. Detta är knappast planerat då dom häktade synts tillsammans med offret stora delar av kvällen och haft en känd konflikt.
Ett impulsmord utlöst av vrede borde utförts av endast en av dom. Och den andra som ofrivillig medhjälpare. Att denna då håller tyst under dessa förutsättningar kräver en speciell personlighet.
Nu vet vi inte om en eller båda gjort vissa medgivande. Men jag tvivlar faktiskt på det, eftersom inga fler är häktade och inga aktuella sökinsatser av polisen är planerade.
Både bil och cykel är beslagtagna. Hittas inga spår där, och dom fortsätter neka hela nästkommande vecka tror jag dom är oskyldiga. Spännande vecka som väntar!