2022-10-23, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejhej123123
Va heter tjejerna?
Läs inlägg 1, finns länk till sammanfattning.
Citera
2022-10-23, 12:28
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Det var flera inblandade i det fallet, har tyvär ingen vetskap om alla eller bara någon av dom fick straff lr inte.

Dessutom är JJ vän med en av killarna som bor i det huset där cykeln hittades.

Enligt studien "A Time Trend Study of Swedish and Female Homicide Offenders from 1990-2010" så visar statistiken att kvinnor som mördar, gör det oftast i hemmet (9 av 10 fall) och oftast under en allvarlig psykisk störning och under påverkan av någon substans (alkohol eller droger), men att deras offer ofta också varit substanspåverkade. Kvinnliga förövare när det var en annan vuxen så dog brottsoffret oftast till följd av knivvåld, men då offret var ett barn användes oftare asfyxi, det vill säga kvävning, jämfört med de manliga förövarna.

Teori:
JJ har förmodligen haft ett missbruk och drabbats av psykos. Men det började redan tidigt vid midnatt, då T oroade sig för JJ's beteende i samtal med bartender. Det har slagit slint i huvudet totalt, hennes crush flirtar med T och T gillar uppmärksamheten. T kan ha sagt något om JJ till crushen som sedan kommer upp till ytan. T åker med till lägenhet för att se till att allt är bra, men väl där uppstår ett bråk utlöst av JJ's mentala hälsa. Det eskalerar och M sitter passiv i tron om att bråket skall blåsa över men istället blir hon medhjälpare till skyddande av brottsling. Dunsarna i väggen kommer av kvävning, då T försöker sparka sig loss. De andra tio "mystiska" ljuden är arbetet med att förflytta kroppen. Paragraf 7-undersökning är mot JJ efter att M sjungit i förhör.
Senast redigerad av zugfahrer 2022-10-23 kl. 12:48.
Citera
2022-10-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
Tack! Absolut! Tror det finns mycket mer till detta, för det här att BO ska ha ringt sin pojkvän på väg hem från lägenheten är väl inte sant?

Det vet vi inte. Det är från Aftonbladet.
Citera
Medlem
Citat:
Tack! Absolut! Tror det finns mycket mer till detta, för det här att BO ska ha ringt sin pojkvän på väg hem från lägenheten är väl inte sant?

Tove ska ha ringt pojkvännen kring 2:30 och sagt att hon var på väg hem.

Men var hon var när hon hon ringde det samtalet vet vi inte.
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
De gripna ser lesbisk ut

Tippar på svartsjuke drama
Har det något med svartsjukedrama skulle jag kunna tänka mig det så här typ:

(skepulation)
MG (X) o MG (Y) har något sorts förhållande. Det kommer fram att "X" har/har haft känslor för Tove (kanske t.om strulat med Tove, men det tror jag inte men ingen omöjlighet)
Y som är otroligt svartsjuk hotar X att allt mellan dom är över om inte X bevisar sina känslor för Y genom att gemensamt undanröja hotet (Tove)

Detta har ju hänt en gång tidigare för x antal år sen då det var någon tonårskille som kysste en tjej på en fest, hans flickvän tvingade honom att mörda tjejen han kysst så inte helt osannolikt.
Citera
2022-10-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Vart kommer den infon ifrån? Är detta bekräftat?
Citera
2022-10-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osdcalm
Kan tjejerna ha haft hjälp från någon, från en person, kanske en pojkvän eller dylikt som hjälpt dem att bära iväg kroppen ut till en bil, och sedan transporterat bort kroppen så många mil som det har behövts, sedan dumpat den i ett vattendrag långt bort,

Annars så tror jag att området där hon ligger dumpad redan är kontrollerat men missats av de som letat

Kanske JJ’s pappa… ta sin dotter i försvar, dumpa på ett område han säkert har god kännedom om utifrån att han jobbar med bl.a. emån och dessutom enligt ryktesväg kan bli både skogstokig och galen…
Citera
2022-10-23, 12:31
Medlem
Foolsgames avatar
Läste i expressen nu att en av de misstänkta har sagt till en kompis att T och hon inte var osams när de var i lägenheten
Citera
Medlem
Citat:
Vart kommer den infon ifrån? Är detta bekräftat?

Aftonbladet.
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag håller med om detta. Båda två kan inte vara helt iskalla. En alv dem kommer börja prata snart.

Tänkte på en annan sak. Kan det vara så att TT åker med i bilen som ska till Mc Donalds men aldrig kliver ur den? Varför skulle hon göra det och lämna cykeln?

Eller! Kan det vara så att när hon (och de) kommer ut från lägenheten då är cykeln redan borta. En idiot på fyllan har gått Storgatan, snott den och slängt (den hittades slängd – det var en kvinna boende i området som ställde den så fint mot en vägg). Då kanske TT bestämmer sig för att åka med. Eller promenera och någon annan (inte JJ och MB) plockar upp henne?

Vem träffade JJ mitt i natten och varför är denna person inte anhållen?

För att de ska kunna häktas på sannolika skäl så borde polisen ha bevis på att just de två har gjort något. Jag har läst att TT telefon fanns kvar i lägenheten efter tiden då JJ säger att hon begav sig till donken.

Jag tycker det är klurigt det här. Man väntar ju bara på att polisen ska uttala sig så att vi här får en ny liten ledtråd att tänka runt.

Cykeln var låst när den stod mot väggen (se bild). Varken tjuven eller kvinnan har gjort det.
Jag tror fortfarande på möjligheten att T lämnade lägenheten vid liv för att cykla hem. Hon kan sedan ha blivit stoppad av en bilist hon kände väl, bestämt sej för att åke med (hem? MacDonalds?), så hon parkerar och låser cykeln vid fastigheten där den står lite mer skyddad än ute på gatan, och hoppar in i bilen.
T.o.m GWP har svårt att hitta nån rimlig förklaring eftersom det är 2 ostraffade kvinnor som är häktade.
Men, ja klurigt är det.
Citera
2022-10-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Aftonbladet.

Mycket beror på om detta är sant eller inte

Skulle detta vara sant kan hon blivit kidnappad av utomstående bilförare
Citera
2022-10-23, 12:34
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Var det inte när de var på väg hem till JJ hon ringde och sa att hon skulle dit först? Eller har jag helt missuppfattat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in