2022-10-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
Vart kommer den infon ifrån? Är detta bekräftat?

Flera medier har skrivit det.

Kan tänka mig att det hade kommit ut om det inte stämde. Pojkvännen lever - han borde ju sagt om det inte stämde.
Citera
2022-10-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Läste i expressen nu att en av de misstänkta har sagt till en kompis att T och hon inte var osams när de var i lägenheten

Nu? Den infon kom tidigare i veckan, att vänner till MGM på söndagen när efterlysningen kom ut har sagt sin story till sina vänner - dom var på nöjet, tjafsade lite och sen valde att gå hem till JJ och snacka och där blev sams och sen går Tove hem 2:30
Citera
2022-10-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Var det inte när de var på väg hem till JJ hon ringde och sa att hon skulle dit först? Eller har jag helt missuppfattat det?

Allt står i Grevens sammanfattning ( sida 1) där ingår källor och klockslag. Det finns två samtal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
Vart kommer den infon ifrån? Är detta bekräftat?

https://www.expressen.se/nyheter/tove-21-forsvunnen-i-vetlanda-detta-vet-vi/
" Enligt uppgifter till Aftonbladet ringer hon sin pojkvän då och säger att hon är på väg hem. "

Polisen förmodar jag.

Hade uppgiften inte stämt hade polisen eller pojkvännen varskott medierna att rätta.
Citera
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nu? Den infon kom tidigare i veckan, att vänner till MGM på söndagen när efterlysningen kom ut har sagt sin story till sina vänner - dom var på nöjet, tjafsade lite och sen valde att gå hem till JJ och snacka och där blev sams och sen går Tove hem 2:30

Okej sorry. Konstigt att nyheten dök upp i mitt flöde på facebook, suck
Citera
2022-10-23, 12:37
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Cykeln var låst när den stod mot väggen (se bild). Varken tjuven eller kvinnan har gjort det.
Jag tror fortfarande på möjligheten att T lämnade lägenheten vid liv för att cykla hem. Hon kan sedan ha blivit stoppad av en bilist hon kände väl, bestämt sej för att åke med (hem? MacDonalds?), så hon parkerar och låser cykeln vid fastigheten där den står lite mer skyddad än ute på gatan, och hoppar in i bilen.
T.o.m GWP har svårt att hitta nån rimlig förklaring eftersom det är 2 ostraffade kvinnor som är häktade.
Men, ja klurigt är det.
Med tänkt så i de banorna fast vad skulle i såfall alla dunsar etc betyda på hos JJ ? Man möblerar inte direkt om hemma den tiden på natten.
Citera
2022-10-23, 12:37
Medlem
Cykeln, liten detalj men ändå, när jag såg bilden tyckte jag det var uppenbart att personen måste varit vänsterhänt som lagt den felvänd.
Eller så är armarna lika starka, M höll väll på något med handboll?
Citera
2022-10-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Cykeln var låst när den stod mot väggen (se bild). Varken tjuven eller kvinnan har gjort det.
Jag tror fortfarande på möjligheten att T lämnade lägenheten vid liv för att cykla hem. Hon kan sedan ha blivit stoppad av en bilist hon kände väl, bestämt sej för att åke med (hem? MacDonalds?), så hon parkerar och låser cykeln vid fastigheten där den står lite mer skyddad än ute på gatan, och hoppar in i bilen.
T.o.m GWP har svårt att hitta nån rimlig förklaring eftersom det är 2 ostraffade kvinnor som är häktade.
Men, ja klurigt är det.

Men Toves telefon ska ha varit kvar i lght någon gång mellan 03-04. Och enlig MGM ska Tove gått hem 2:30 - det är där det faller i deras story. ( omständigheter som inte går att förklara som polisen uttryckte det)
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-23 kl. 12:40.
Citera
2022-10-23, 12:39
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Allt står i Grevens sammanfattning ( sida 1) där ingår källor och klockslag. Det finns två samtal.
ahh hade missat att det var 2 samtal, tack!
Försöker hålla mig uppdaterad i Grevens sammanfattningar då tråden hinner öka 5-10 sidor på nolltid heh men hade missat just det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Cykeln, liten detalj men ändå, när jag såg bilden tyckte jag det var uppenbart att personen måste varit vänsterhänt som lagt den felvänd.
Eller så är armarna lika starka, M höll väll på något med handboll?

För mig som högerhänt står cykeln felvänd men ser ut som att cykeln framför också står så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Var det inte när de var på väg hem till JJ hon ringde och sa att hon skulle dit först? Eller har jag helt missuppfattat det?

Två samtal

På vägen till JJ ringer pojkvännen
När hon ska hem ringer hon pojkvännen.

Allt finns i sammanfattningen på sidan 1, inlägg 1
Citera
2022-10-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Hur vet du att polisen inte har funnit nåt blod i lägenheten?
Nä det vet jag inte . Mer känslan när jag har läst tråden. Hade varit mycket blod så tror jag polisen hade valt en annan brottsrubricering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in