Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-14, 11:49
  #13
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y0uk41
Pär Ström hatas för att han kommer med kontroversiella idéer som strider mot en skara fanatikers världsbild. Om det finns en världsbild man inte kan kritisera så är det en fanatikers. Sedan framför han sin kritik mestadels på ett väldigt sansat och väl genomtänkt vis, vilket gör att det (i skrift) är svårt att bemöta honom om man inte har stenhård fakta på sin sida, något som de feministiska rörelserna inte har då deras ideologi numer nästan uteslutande bygger på idéer och dåligt underbyggda teorier. Den man inte kan argumentera emot smutskastar man.


Du skriver här något viktigt jag har sett ett antal debatter där Pär Ström har deltagit och väldigt ofta när han framför sin kritik så är han just lugn och sansad men .... hans meningsmotståndare blir ofta efter ett tag gapiga, höjer rösten som barn som inte riktigt får som dom vill och redan där så skjuter dom sig själva i foten.Det jag vill säga med det att grupper som har ganska dåligt på "fötterna " redan där har förlorat debatten och då kompenserar det med andra metoder som givetvis är dom till nackdel.
Citera
2012-11-14, 13:42
  #14
Medlem
Jag tror att så många ogillar eller t o m hatar Pär Ström p g a att han var den förste att säga emot genustomtarna. Nu är det många fler som gör det. Utan honom hade det fortfarande bara hörts en åsikt i jämställdhetsfrågan i Sverige.
Citera
2012-11-14, 14:46
  #15
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigihelvete
Du skriver här något viktigt jag har sett ett antal debatter där Pär Ström har deltagit och väldigt ofta när han framför sin kritik så är han just lugn och sansad men .... hans meningsmotståndare blir ofta efter ett tag gapiga, höjer rösten som barn som inte riktigt får som dom vill och redan där så skjuter dom sig själva i foten.Det jag vill säga med det att grupper som har ganska dåligt på "fötterna " redan där har förlorat debatten och då kompenserar det med andra metoder som givetvis är dom till nackdel.

Sen är det ju så att de alltid sätter tre mot en, alla mot Pär Ström. Värsta mobbningstaktiken.
Citera
2012-11-14, 19:05
  #16
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJRunkbloja
Jag tror att så många ogillar eller t o m hatar Pär Ström p g a att han var den förste att säga emot genustomtarna. Nu är det många fler som gör det. Utan honom hade det fortfarande bara hörts en åsikt i jämställdhetsfrågan i Sverige.

Jag är kvinna och gillar honom. Han verkar vettig. Synd att han la ner bara.
Såna som han behövs som motvikt till radikafeministerna.
Blir så jävla förbannad när feminister ifrågasätter varför inte alla kvinnor är feminister.
Jag tycker alla ska ha samma rättigheter oavsett kön. De lyfter bara fram hur synd det är om kvinnor. Fy fan!
Citera
2012-11-14, 23:24
  #17
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Varför hatar man Pär Ström?

För att han har rätt.
Citera
2012-11-15, 09:47
  #18
Medlem
Det uppfattas helt enkelt som mycket provocerande att en vit högutbildad heterosexuell man uttalar sig om orättvisor som män blir utsatta för. Givetvis hade en ung bög kommit avsevärt lindrigare undan.

Detta och även att det finns vissa heliga åsikter i Sverige som man absolut inte får ifrågasätta. Precis som Pär säger har vi stadsfeminism i Sverige.
Citera
2022-10-23, 02:07
  #19
Medlem
Chinatowns avatar
Det gör man inte!

En härlig bump blir det på denna tråd för hans Youtube-kanal "Nu fan räcker det" där han pratar om diverse ämnen samt bjuder in diverse personligheter som får säga sitt. En del kändisar bland annat. Alla videor är inte världens mest underhållande, men även de segaste har en del vettiga saker att säga.

Rekommenderar varmt att söka upp kanalen och ge den lite tid.
Citera
2022-10-23, 10:54
  #20
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Det gör man inte!

En härlig bump blir det på denna tråd för hans Youtube-kanal "Nu fan räcker det" där han pratar om diverse ämnen samt bjuder in diverse personligheter som får säga sitt. En del kändisar bland annat. Alla videor är inte världens mest underhållande, men även de segaste har en del vettiga saker att säga.

Rekommenderar varmt att söka upp kanalen och ge den lite tid.

Tack visste inte att han var tillbaka! Pär Ström är en svensk legend.
Citera
2022-11-07, 11:38
  #21
Medlem
Chinatowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Tack visste inte att han var tillbaka! Pär Ström är en svensk legend.

Varsågod! Han har nått relativt många tittare redan!

Har du hunnit titta på något klipp? Vad tyckte du?
Citera
2022-11-07, 12:56
  #22
Medlem
Flickfotografs avatar
Det är inte så lätt att utmana den nya statsreligionen.
Citera
2022-11-07, 17:16
  #23
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Varsågod! Han har nått relativt många tittare redan!

Har du hunnit titta på något klipp? Vad tyckte du?

Ja har kollat lite klipp, han är lika bra som han alltid varit.
Citera
2023-07-29, 12:11
  #24
Medlem
Grus-Olles avatar
Problemet är att Pär Ström och hans kanal samlar till sig människor som mentalt sett verkar ha gett upp livet. Ibland undrar man ju hur dessa överhuvudtaget står ut med att bo i Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback