2022-10-23, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Bryr jag mig inte om etiketter som sossar, borgare eller vad ni nu må vara vill klistra.
Men du har inga problem medatt själv klistra etiketter på ukrainare
Citera
2022-10-23, 06:00
Medlem
platyzmas avatar
Så råttorna flyr skeppet?
Hur går det vid Enerhodar/kärnkraftverket?
Citera
2022-10-23, 06:10
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ukraina vill ha massor av pengar från omvärlden, det inkluderar dig.35-45 miljarder/månad säger hästkärringen i inslaget.

Klagomuren här verkar vara frånvarande .... Ursula von der Lien verkar vara påverkad av tunga droger. Hon kan inte tala klart.

https://twitter.com/timand2037/status/1583987412740747264

Det får kosta att krossa Putin.
Citera
2022-10-23, 06:39
Medlem
StigEngstroms avatar
Dom flyende orcherna plundrar och med sig allt av värde ifrån sin egna annekterade stad, alltså en rysk stad och lämnar sina nyryska medborgare till sitt öde.
Fina befriare, gud vad glada invånarna i Kherson måste vara efter att ni kastade ut nazisterna.
Citera
2022-10-23, 07:09
Medlem
Såhär är det att leva i ryzzland idag. Inte undra på att vi har så många överentusiastiska ryzzrunkare här i tråden:

https://www.expressen.se/debatt/darfor-gor-vi-inte--uppror-mot-putin/

Citat:
Kriget har sedan höjt insatserna ytterligare. Polisen griper och misshandlar journalister och aktivister – de torterar folk i fängelserna. I min stad Sankt Petersburg är de extra brutala –*jag antar att Putin inte kan leva med att hans hemstad skulle resa sig mot honom.*

Trots allt detta har det hållits över 2000 demonstrationer mot kriget. Tusentals har gripits och än fler har flytt landet.

Inte undra på att ni föredrar att bo i Väst och inte därborta. Har jag rätt, frågor på det?
Citera
2022-10-23, 07:10
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vad sådana som du inte fattar är att uppdraget "krossa tyrann X" sällan är lika enkelt och fritt från längre fallout som "dränk en katt i en vattentunna". Ni trivialiserar hela frågan for att få leva ut era barnsliga fantasier.

Jasså? DDR var diktatur, Polen, Tjeckien, Slovakien, länder som fungerar utmärkt nu.

Ingen ville störta Putin med våld tills han gick in i Ukraina, nu är det kanske ett måste.
Citera
2022-10-23, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jasså? DDR var diktatur, Polen, Tjeckien, Slovakien, länder som fungerar utmärkt nu.

Ingen ville störta Putin med våld tills han gick in i Ukraina, nu är det kanske ett måste.
Att det inte blev krig i Europa 1989 berodde i första hand på Gorbatjovs ledarskap - och på frånvaronn av superhökar i Washington vid den tiden. Idag är det annorlunda, väst har aktivt trummat upp konflikt och fortsätter stenhårt på det spåret.
Citera
2022-10-23, 07:20
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Att det inte blev krig i Europa 1989 berodde i första hand på Gorbatjovs ledarskap - och på frånvaronn av superhökar i Washington vid den tiden. Idag är det annorlunda, väst har aktivt trummat upp konflikt och fortsätter stenhårt på det spåret.

Nej, en psykopat i Kreml har gett sig fan på att Ny-Stalinism ska råda och han måste stoppas.

Hökar fanns redan då, men Ryska ledaren var som du säger frisk.
Senast redigerad av platyzma 2022-10-23 kl. 07:44.
Citera
2022-10-23, 07:43
Avslutad
Revolt i terrorstaten ryssland är på gång nu, riktigt allvarlig situation för kreml som i desperation terroriserar sina fredliga grannstater för att försöka vrida fokus på en gemensam 'fiende', som ju alla vet inte existerar. Krigshetsaren och galningen fascisten putler har fullständigt krossat ryssland.

Mobilisering spär på ryskt missnöje: ”Uppror gror – en liten gnista kan räcka”

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/mobilisering-sp%C3%A4r-p%C3%A5-ryskt-missn%C3%B6je-uppror-gror-en-liten-gnista-kan-r%C3%A4cka/ar-AA13gbzV?ocid=msedgntp&cvid=e4f926acae6f4b068ad4c2 b61c7427c7

Protesterna mot Vladimir Putins mobilisering till kriget i Ukraina har växt i Ryssland de senaste veckorna, inte minst i de områden där etniska minoriteter bor. Det skriver Politico.

Den ryskfödde Berlinbaserade statsvetaren Sergej Sumlennyj, bland annat tidigare redaktör på ryska tv-kanalen RBC-TV, tror uppror gror i framför allt i delregionerna och territorier i norra Kaukasus, Jakutien (Sacha) och centrala Volga.
Citera
2022-10-23, 08:04
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Epitet typ "ryzztroll", Putinkramare osv är en grej för ignoranta losers som tror att FB är som twitter.

Att Ukraina är en genomkorrupt bananrepublik är ett faktum, likaså att media döljer detta och målar ut en bild av dem som om landet vore ett östeuropeiskt Skottland eller Holland. Drt är fullt rimligt att kritisera detta.

Kan du ge exempel på när media målar upp Ukraina på det sättet du beskriver?
Eller du läser väl aldrig media? Bara fäktar runt i luften och kommer på nån ny påhittad vinkel av vad media skriver.

Pinsamt.
Citera
2022-10-23, 08:13
Medlem
Spelar väl ingen roll att Ukraina är korrupt. Det var Ryssland som anföll dem. Hade det varit tvärtom hade saker varit annorlunda däremot. Jag tror det enkla faktum att ryska idrottare blir utestängda från OS, hockey, VM under flera år framöver kommer göra opinionen svår för Putin när det väl går upp för folk. Samtidigt som han måste öka mobiliseringen. Snart måste även etniska ryssar kallas in istället för bananfolken
Citera
2022-10-23, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor

Jag tror det är tvärtom. De där drönarna är generellt sett mer effektiva mot det bakomliggande Ukraina. Det är så stort att det inte kan skyddas, och existerande luftförsvar är inte optimerat för dessa drönare. Fronten kan försvara sig mot dessa drönare. Där är ju ett ständigt lärande, där är inga wunderwaffen.

Tror att det varit så att när ukrainarna när de inlett (lyckade) genombrottsförsök dels gjort det mot områden där ryssarna varit glesa och kanske inte så stridbara men dessutom lagt stor energi för att hålla nere/slå ut ryskt artilleri. Drönare/drönarramper är lättrörligare och svårare att spåra och slå ut men visst de är nog mer lämpade för stillastående mål och inte trupp som rör sig.

Jag skall erkänna att jag verkligen inte är kunnig och det var en positiv spekulation men inte helt idiotisk. Det kommer så många motstridiga påståenden angående militära läget nu och det är faktiskt svårt att värja sig mot att tro på det man vill tro på - vilket man med förståndet vill undvika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in