2022-10-22, 21:09
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKSP3RMA
Ingen vet något som sagt. Missing people/hemvärnet/räddningstjänst och polis har finkammat området ordentligt sen i måndags, gått igenom områden på industrierna där och förhoppningsvis all containrar/skogsområden.

Jag försöker orientera mig på en karta (har aldrig varit i Vetlanda) och när jag tänker på Biltema hållet så undrar jag om det finns andra ställen åt det hållet som tjejerna har koppling till. Stall, mormor och morfar, något sådant där de kan känna sig trygg? Åt vilket håll bor JJ.s pappa?
Citera
2022-10-22, 21:11
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Har du en aning om vem mannen i bilen på Mc Donalds kan vara?

Blodiga strumpor - herregud det låter som något av intresse. Aldrig i hela mitt liv har jag blodad ner mina strumpor fast jag har blött mycket och använt fläckborttagning en gång i månaden halva mitt liv.

Hoppas området runt Biltema söks ordentligt nu.

Om de lämnade krogen tillsammans i en bil varför var då TT cykel utanför JJ hus under natten? Mycket här som inte stämmer.

Skavsår är inget ovanligt. Då blir strumpor blodiga.
Citera
2022-10-22, 21:12
Medlem
Citat:
Jag försöker orientera mig på en karta (har aldrig varit i Vetlanda) och när jag tänker på Biltema hållet så undrar jag om det finns andra ställen åt det hållet som tjejerna har koppling till. Stall, mormor och morfar, något sådant där de kan känna sig trygg? Åt vilket håll bor JJ.s pappa?

125:an går till pappa
Citera
2022-10-22, 21:13
Medlem
Citat:
JJ: pappa bor åt helt motsatt hål från biltema sett. Om du kollar på en karta, titta efter Nye. En bit innan nye ligger gården. JJ:s jobb ligger en bit från biltema, riktning Jönköping. Ekenässjön.
Citera
2022-10-22, 21:14
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Är det så? Tänkbart isåfall. Men då måste Tove har ringt i smyg. Annars hade MGM direkt stängt av mobilen/gjort sönder den. Men mobilen var ju uppkopplad till mast senast 03.50

Läste mer om Galileo-positionering (Europeiska unionens satetelitnavigeringssystem) som skall kunna positionera en mobil ner till en meter. Tydligen är alla smartphones i Europa utrustade med detta nu.

https://www.euspa.europa.eu/newsroom/news/17-march-2022-all-smartphones-placed-european-single-market-should-be-leveraging
Citera
2022-10-22, 21:14
Medlem
En konspirationsteori

Den här BMWn det snackas om, ska tydligen vara silvrig som framgår i tråden, en silvrig BMW 520i finns reggad på BOs pojkväns mamma. Sammanträffande?
Citera
2022-10-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pellepropp
Läste nu på Expressen att det lät som det var sparkarbinte dunsar grannarna hade hört. Tänkte då att dom har kvävt henne med en plastpåse eller kudde då det inte hördes några skrik. Då är det ju inte så stir sannolikhet att polisen inte har funnit något blod i lägenheten.
Hur vet du att polisen inte har funnit nåt blod i lägenheten?
Citera
2022-10-22, 21:16
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Update från Vetlanda

Vi får tyvärr inte veta så mkt mer än det som står i tidningarna.

Snacket går, det jag fått höra de senaste dagarna:

-polis fått tips om upphittade blodiga strumpor utanför rusta (nydalaområdet), tipset var dock inte intressant

-att alla tre lämnade Nöjet i bil tillsammans

-att polis veckan innan hälsat på pojkvännen till Tove på Lasarettsgatan

Som sagt bara rykten och ingen vet ett skit just nu.
Tack för att du skriver i tråden!

Blir mest nyfiken på varför polisen besökt pojkvännen, vad handlar det om!?
Citera
2022-10-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Vad jag hört (av en kompis kompis) så var hon inte i driven, utan blev avsläppt utanför av en bil och gick in ensam. Personen hade reagerat på att en ung tjej blev avsläppt ensam utanför mc Donalds vid den tiden.

JJ ska ha tagit kontakt med personen i bilen framför nämligen. Men också rykten. Den personen borde blivit hörd. Men också det jag kan koppla ihop med medias ” åkte till Mc Donalds för att träffa en man” och att det då mer är ”träffade på en man”
Citera
2022-10-22, 21:17
Medlem
Citat:
Update från Vetlanda

Vi får tyvärr inte veta så mkt mer än det som står i tidningarna.

Snacket går, det jag fått höra de senaste dagarna:

-polis fått tips om upphittade blodiga strumpor utanför rusta (nydalaområdet), tipset var dock inte intressant

-att alla tre lämnade Nöjet i bil tillsammans

-att polis veckan innan hälsat på pojkvännen till Tove på Lasarettsgatan

Som sagt bara rykten och ingen vet ett skit just nu.
Varför besökte polisen pojkvännen?
Citera
2022-10-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för att du skriver i tråden!

Blir mest nyfiken på varför polisen besökt pojkvännen, vad handlar det om!?

Också mycket nyfiken! Skrev nyss i tråden angående den här BMWn som snackas om och mannen i på donken. En BMW silvrig ägs av pojkvännens mamma??
Citera
2022-10-22, 21:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Vad jag hört (av en kompis kompis) så var hon inte i driven, utan blev avsläppt utanför av en bil och gick in ensam. Personen hade reagerat på att en ung tjej blev avsläppt ensam utanför mc Donalds vid den tiden.

Det börjar ju verka mer och mer som att allt var planerat.....

Vet du någonting om vad det var för konflikt mellan T och JJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in