2022-10-22, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du utmålar CR som våldtäktsman, varför är det viktigt att svartmåla honom?

Anser inte du också att det känns märkligt att han är dömd för mord när ingen vet var och när B avled samtidigt som man inte har kunnat fastställa dödsorsaken? Hur kan man då dra slutsatsen att hon blev mördad?

Tror du att CR kan få upprättelse i hovrätten?

Du har ju haft flera månader att vila upp dig på och läsa FUP. Är du fortfarande inne på olycksspåret?
Avskuren hals (14 cm brett och 7 cm djup) och tre jack i halskotan är svårt att få till olycka eller självförvållat hur mycket man försöker. Tycker du inte?
Citera
2022-10-22, 14:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du har ju haft flera månader att vila upp dig på och läsa FUP. Är du fortfarande inne på olycksspåret?
Avskuren hals (14 cm brett och 7 cm djup) och tre jack i halskotan är svårt att få till olycka eller självförvållat hur mycket man försöker. Tycker du inte?

Tack för ditt fortsatta engagemang men dödsorsaken har fortfarande inte gått att fastställa med säkerhet, man vet inte när och hur kvinnan avled. Utgör inte detta ett stort problem?

Det finns ju helt uppenbart utrymme för alternativa hypoteser här, inte sant?

Hade inte B med sig en kniv vid det sista mötet med maken?

Teorin om en tragisk olyckshändelse i samband med gräl och bråk om vårdnaden har inte förlorat i kraft anser jag, tyvärr så verkar tingsrätten ha dragit felaktiga slutsatser för om det istället handlar om en sorglig olycka så borde väl C istället kanske frias från misstanken om mord?

Du kommmer kanske ihåg det här fallet som också det handlar om ett relationsdrama med dödlig utgång? Ett gift par grälar men bråket slutar tyvärr med en tragisk olyckshändelse.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ovrattens-dom/

Kan inte du peka på vad som indikerar att fallet i Malmö inte kan handla om något liknande? Det går väl inte att utesluta att skadorna kan ha uppstått postmortem?
Citera
2022-10-22, 16:26
Medlem
Citat:
Tack för ditt fortsatta engagemang men dödsorsaken har fortfarande inte gått att fastställa med säkerhet, man vet inte när och hur kvinnan avled. Utgör inte detta ett stort problem?

Teorin om en tragisk olyckshändelse i samband med gräl och bråk om vårdnaden har inte förlorat i kraft anser jag, tyvärr så verkar tingsrätten ha dragit felaktiga slutsatser för om det istället handlar om en sorglig olycka så borde väl C istället kanske frias från misstanken om mord?

Du kommmer kanske ihåg det här fallet som också det handlar om ett relationsdrama med dödlig utgång? Ett gift par grälar men bråket slutar tyvärr med en tragisk olyckshändelse.

Kan inte du peka på vad som indikerar att fallet i Malmö inte kan handla om något liknande? Det går väl inte att utesluta att skadorna kan ha uppstått postmortem?

Nej, det utgör inget problem då skadorna antingen var dödande eller tillfogades efter döden. Han kan ha strypt henne innan han skar halsen av henne.

Mitt tips är att du läser FUP. Varken jag eller nån annan orkar förklara alla korkade invändningar du kommer dragandes med.
Citera
2022-10-22, 19:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej, det utgör inget problem då skadorna antingen var dödande eller tillfogades efter döden. Han kan ha strypt henne innan han skar halsen av henne.

Men dödsorsaken har fortfarande inte kunnat fastställas med säkerhet, ingen vet väl om hon blev strypt?

Man får dessutom intrycket att du önskar det värsta?

Men jag har en fråga nu, vad tror du C:s chanser att få upprättelse i hovrätten? Tror du att det finns en möjlighet att han endast döms för brott mot griftefriden?
Citera
2022-10-22, 19:24
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Det krävs stor kraft för att hugga genom halsen så halskotorna skadas, inte så rimligt att detta sker tre gånger om det var en olyckshändelse. Och det går inte att göra på sig själv.
Citera
2022-10-22, 19:52
Medlem
LeBronThurmans avatar
Heretic77 svarar "Gräset"
Citat:
Tack till dig Heretic77 (och ett antal andra skribenter) för alla tydliggöranden i ärendet som ni bidragit med i tråden efter att det enormt omfattandet FUP:et släpptes.
"Gräsflyttartrollet" (som jag trodde var bannad) har haft 8 mån på sig för att fokusera sitt misogyna kvinnohat och med pinsamma försök till argumentation få fram att manliga mördare är oskyldiga stackare som råkat ut för dessa hemska kvinnor.
Fjorton inlägg på 18 timmar till olika manliga mördares försvar i skilda trådar säger en hel del om någons långa väntan.

Ska bli intressant att följa när HR fastställer TR dom och Crazy Råttman så förtjänstfullt landar bakom galler utan att få ett tidsbestämt straff.
Han vill antagligen avtjäna sitt straff hemma i Polen. Om detta skulle innebära samma avslut som Lisa Holms mördare "Pillevicken" fick på sin egen hemmaplan, att långsamt dö efter knivhugg i halsen av en lika störd medfånge, så inte mig emot.

I övr. så är min inställning att man bör avstå ifrån att mata trollen, but that's only imho!
Citera
2022-10-23, 00:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det krävs stor kraft för att hugga genom halsen så halskotorna skadas, inte så rimligt att detta sker tre gånger om det var en olyckshändelse. Och det går inte att göra på sig själv.

Det är just detta som jag berörde tidigare i ett inlägg, det går väl inte att utesluta att dessa skador kan ha uppstått postmortem vid ett försök till en sk. transportstyckning?

Ingen vet exakt när, var eller hur B gick ur tiden? Dödsorsaken har inte gått att fastställa med säkerhet och det är där teorin om en tragisk olyckshändelse kommer in i bilden. Kanske greps C av panik efter att ett sista bråk ballade ur?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-10-23 kl. 00:39.
Citera
2022-10-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman

Tack till dig Heretic77 (och ett antal andra skribenter) för alla tydliggöranden i ärendet som ni bidragit med i tråden efter att det enormt omfattandet FUP:et släpptes.
"Gräsflyttartrollet" (som jag trodde var bannad) har haft 8 mån på sig för att fokusera sitt misogyna kvinnohat och med pinsamma försök till argumentation få fram att manliga mördare är oskyldiga stackare som råkat ut för dessa hemska kvinnor.
Fjorton inlägg på 18 timmar till olika manliga mördares försvar i skilda trådar säger en hel del om någons långa väntan.

Ska bli intressant att följa när HR fastställer TR dom och Crazy Råttman så förtjänstfullt landar bakom galler utan att få ett tidsbestämt straff.
Han vill antagligen avtjäna sitt straff hemma i Polen. Om detta skulle innebära samma avslut som Lisa Holms mördare "Pillevicken" fick på sin egen hemmaplan, att långsamt dö efter knivhugg i halsen av en lika störd medfånge, så inte mig emot.

I övr. så är min inställning att man bör avstå ifrån att mata trollen, but that's only imho!
Håller med dig i varenda ord du skriver, mata inte trollen!!

Är det uppsatt tid i HR?
Någon som vet?
Citera
2022-10-23, 05:32
Medlem
Citat:
Tack för att höll "ställningarna" här i tråden under min frånvaro men älskare eller pojkvän är väl i princip nästan samma sak? Hur hann en gift hårt arbetande 5-barns mor i separation med allt detta kan man fråga sig?

Du kommer kanske ihåg att vi hade en diskussion om P-pillren tidigare och då gjorde vissa skribenter allt i sin makt att bortförklara bruket av dessa. Jag förde rätt tidigt fram teorin om en älskare eller ny pojkvän men blev häcklad.

Till slut visade det sig alltså att jag hade rätt. Borde inte du och vissa andra skribenter tacka mig för mitt engagemang? 😎

Nej. Det är inte samma sak.
Precis som flickvän och älskarinna inte är samma sak.

Flickvän/pojkvän är någon man har ett officiellt och seriöst förhållande med.
Älskare/älskarinna är någon man har ett hemligt sexuellt förhållande med.

B hade separerat från sin våldsverkare C och inlett ett officiellt och seriöst förhållande med en ny man. Så, nej hon hade inte en älskare.

Tja, finns väl gott om män och kvinnor som inleder nya relationer efter en separation? Även om de har barn sedan tidigare och är hårt arbetande. Vissa upplever det nog rent av som något som ger dem energi.
Citera
2022-10-23, 05:36
Medlem
Citat:
Du utmålar CR som våldtäktsman, varför är det viktigt att svartmåla honom?

Anser inte du också att det känns märkligt att han är dömd för mord när ingen vet var och när B avled samtidigt som man inte har kunnat fastställa dödsorsaken? Hur kan man då dra slutsatsen att hon blev mördad?

Tror du att CR kan få upprättelse i hovrätten?

C har svartmålat sig själv från den dag han började misshandla B. Och nu har det kommit fram helt i ljuset sedan han dessutom dräpte henne.

Det är fastställt att hon har blivit mördad. Och C har erkänt tidigare. Så vad du tvivlar på vet jag inte.

Upprättelse för vad?
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-23 kl. 05:55.
Citera
2022-10-23, 08:45
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman

Ja det är imponerande att ha haft sådan tid på sig att bygga sina argument bara för att trilla ur skamvrån som en speedad papegoja. Han klarar inte ens av att identifiera en våldtäkt trots att den är inspelad och utskriven i dialogform. Minns inte längre hur många gånger hon säger åt honom att sluta... Tycker synd om ogräsets eventuella partner.

Och nej, C.R. ville inte bli utvisad eftersom han uttryckte att han då går en säker död till mötes då det fanns släkt på Bs sida innanför fängelsemurarna. Huruvida dom var intagna eller anställda framgick inte.
Citera
2022-10-23, 13:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej. Det är inte samma sak.
Precis som flickvän och älskarinna inte är samma sak.

Flickvän/pojkvän är någon man har ett officiellt och seriöst förhållande med.
Älskare/älskarinna är någon man har ett hemligt sexuellt förhållande med.

B hade separerat från sin våldsverkare C och inlett ett officiellt och seriöst förhållande med en ny man. Så, nej hon hade inte en älskare.

Tja, finns väl gott om män och kvinnor som inleder nya relationer efter en separation? Även om de har barn sedan tidigare och är hårt arbetande. Vissa upplever det nog rent av som något som ger dem energi.

Vad fint att du fortsätter att engagera dig men det var inget nytt officiellt förhållande. Om vi sedan kallar det älskare eller ny pojkvän spelar ingen roll, hon hade en annan man i kulisserna trots att hon fortfarande var gift och låg i separation från ondskans ställföreträdare på jorden. Snacka om bad timing.

Du verkar helt ha glömt bort att allt detta diskuterades redan tidigt i tråden och då blev vi som förde fram teorin om en ny karl dumförklarade, alltså var det inte officiellt så snacka inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in