2022-10-22, 16:52
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
Utdrag från Xpressen

En av av de häktade kvinnorna har gett sin version av det som hände natten då Tove försvann till sina vänner, rapporterar P4 Jönköping.

Enligt den versionen ska hon och Tove ha blivit osams på nattklubben Nöjet i Vetlanda men bestämt sig för att prata ut – och därför gått hem till den nu misstänkta kvinnan där de blivit sams, enligt kanalen som pratat med flera personer ur kvinnornas bekantskapskrets.

Kvinnan ska ha uppgett att Tove cyklade hem runt klockan 03 och att hon därefter begav sig till en hamburgerrestaurang tillsammans med den andra misstänkta, rapporterar P4 Jönköping.

(Oklart vems versionen är?)

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tio-mystiska-ljud-utreds-i-sokandet/

https://sverigesradio.se/artikel/misstankta-kvinnan-vi-lamnade-nattklubben-tillsammans

Kan inte bilen tillhöra någon av TT:s pojkväns kompisar. Som vill erbjuda skjuts hem eller liknande.

Menar det förvånar mig inte om pojkvännen vill ha hem sin tjej säkert eller prata om vad bråket handlade om på Nöjet.

Inte så troligt. Sista kontakten var ju att allt var lugnt. Och vem skickar ut en polare då? Och varför skulle ingen av dem berätta?

Varför erbjuda skjuts när sträckan är så kort och cykel finns?
Citera
2022-10-22, 16:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
SUCK. Nej, man överlever inte utan vätska i 14 dagar oavsett temperatur. Jisses

Det var en städerska som gjorde det instängd i en hiss i Helsingfors på 1970-talet. Och det är också en med tysk noggrannhet nedtecknad observation från kocentrationslägren, där de använde detta som straffmetod.
Citera
2022-10-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vet vi det?
Om inte, så tycker jag nog att detta ser ut att kunna vara Tove.

https://imgur.com/J67fp1D
I början av tråden står det " svarta kostymbyxor, vit skjorta och svart jacka"
Kan iof ha den på armen
Citera
2022-10-22, 16:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Liknar henne.

Men undrar vem som skriver i tråden att det är personens sambo och vännina på filmen.
Antingen stämmer det eller så är det troll igen eller någon som vill vilseleda av någon anledning

Försökt följa allt men körde någon annan än JJ bil? M.H?

Det inlägget har jag missat.
Citera
2022-10-22, 16:56
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
och Kevin?
Fattar inte
Citera
2022-10-22, 16:57
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg2
Precis det jag skrev! sanningen! tro det eller ej så finns det folk här inne som är ärliga.
Försöker avskriva ett rykte då videon inte har något med T:s försvinnande att göra.

För nyfikenhetens skull då, vad är det för bil din flickväns väninnas pojkvän har?
Citera
2022-10-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Det undrar jag med.

Eller att Toves mobil varit uppkopplad mot JJ:s WIFI/router kanske? Det går ju att se i routern vilka enheter som är uppkopplade/har varit uppkopplade.

Knappt troligt att man loggar in på någons WI-FI som man inte är polare med ….

Är det rimligt att man lyckas få någon att försvinna såhär utan att det är planerat ? Iofs Wilma-fallet i minnet så inte omöjligt ….
Citera
2022-10-22, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det ser ut som en svart/mörk Volvo, kanske årsmodell ca 2014?
Absolut ingen Volvo. Ser ut som de flesta andra sagt, VW Passat.
Citera
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Vad ens var motivet? Tycks som vanligt i de flesta fall handla om ”sex”, alternativ och mindre vanligt olyckshändelse i detta fall. Två tjejer, knappast makt eller pengar.

Cykeln är såklart märkligt placerad. Om inte de två häktade är inblandade så har dådet hänt i närheten av cykeln.

Ni som inte gillar kameror… hallå. Det är ett måste i tex London.

Jag tror att det rör sig om svarsjukedrama - en trio kåta flator som sneat efter ett triangel-ligg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Knappt troligt att man loggar in på någons WI-FI som man inte är polare med ….

Är det rimligt att man lyckas få någon att försvinna såhär utan att det är planerat ? Iofs Wilma-fallet i minnet så inte omöjligt ….

Automatiskt inloggningsförsök som misslyckas sparas väl i loggen? Mac:adressen på en telefon.
Citera
2022-10-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg2
Precis det jag skrev! sanningen! tro det eller ej så finns det folk här inne som är ärliga.
Försöker avskriva ett rykte då videon inte har något med T:s försvinnande att göra.
Får man fråga då om inte polisen kontaktade personen som står som ägare till bilen och frågade om det kunde vara T på filmen?
Man undrar ju varför dom släppt filmen för allmänheten och vill ha hjälp.
Citera
2022-10-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Knappt troligt att man loggar in på någons WI-FI som man inte är polare med …. .

Enligt Aftonbladet har polisen "teknisk bevisning" på att Toves mobil befann sig i lägenheten.

Mastuppkoppling känns lite svagt, täcker för stora områden.

Så vad kan det tekniska beviset bestå i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in