2022-10-22, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Finns det inte tillräckligt med bil-nördar här på FB för att identifiera vad det är för bil?
Redan gjort, och n[gon har ocks å hittat vem som äger en sådan bil, men villl inte berätta vem och det kan man ju förstå- ...Passat b6 eller Kia ceed
Citera
2022-10-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Stämmer bra, pojkvännen ringde endast en gång kl 01,49.
Det var ju T som ringde honom kl 02,30.

Det är all info som delgetts allmänheten.
Var var hon då när hon ringde 02.30. Det är frågan
Kom dunsen efter det?
Om tjejerna var på Mcd 15 min senare har det iaf inte hänt i lägenheten
Citera
2022-10-22, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"På filmen ser man två personer som går fram mot en bil som stannar.

Enligt TV4 ska bilderna analyseras för att fastställa om någon av personerna är Tove, 21."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=976060

Så någon av dom två som går fram till bilen eller minst den ena som sitter i bilen och kör. Bilen har väll inte kört dit av sig själv?
Du kankse såg att föraren var utsuddad, tror nog att dom undrar om man känner igen den personen som dom inte suddat ut
Citera
2022-10-22, 15:59
Medlem
Kriminalfall - hjälp med att identifiera bilmärke/modell
https://www.flashback.org/t3482650

Jag slängde in en tråd i "Bilar" här på forumet. Så får vi experthjälp med att identifiera bilmärke och bilmodell.
Citera
2022-10-22, 16:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tio-mystiska-ljud-utreds-i-sokandet/

”Tidigare har grannar också berättat i Expressen att man hört flera höga ljud från kvinnans lägenhet natten mellan lördag och söndag.
– Jag hörde flera rejäla dunsar. Det var inga vanliga ljud, säger en granne.
Enligt uppgifter till Expressen har polisen också uppgifter om tio andra ljud från lägenheten tidigt söndag morgon efter klocka 03. Personer vi pratar med säger att ljuden lät som sparkar mot en vägg. ”

Tejpad och fastbunden?
Citera
2022-10-22, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Finns det inte tillräckligt med bil-nördar här på FB för att identifiera vad det är för bil?

Skulle tippa på en VW Passat Kombi kanske?
Citera
2022-10-22, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Letsnotdance
Tyvärr inga kort men gården skulle lätt kunnat vara med i filmerna ”wrong turn” eller liknande skräckfilmer.

Finns grannhus i närheten men ändå stora skogsområden utan insyn precis vid husknuten.

Idag var det inte en enda polisbil i det området tyvärr. Finns inte en chans att de hann genomsöka hela området igår. MP skulle kunna spendera 4-5 dagar för att hinna gå igenom allt.
Har inte sett den filmen. menar du att det är stökigt, aller vad är det som ger dig dåliga vibbar?
Citera
2022-10-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Skulle själv aldrig låsa en cykel så

Funderade på i vilket sammanhang jag skulle låsa en cykel så, och kan tänka mig bara ett scenario:
Om jag först låst fast cykelns framhjul i tex en lyktstolpe på fyllan (skulle aldrig låsa fast enbart framhjulet om jag var nykter), och sedan förflyttat cykeln med bil till ngt annat ställe för snabb dumpning.
Citera
2022-10-22, 16:03
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tio-mystiska-ljud-utreds-i-sokandet/

”Tidigare har grannar också berättat i Expressen att man hört flera höga ljud från kvinnans lägenhet natten mellan lördag och söndag.
– Jag hörde flera rejäla dunsar. Det var inga vanliga ljud, säger en granne.
Enligt uppgifter till Expressen har polisen också uppgifter om tio andra ljud från lägenheten tidigt söndag morgon efter klocka 03. Personer vi pratar med säger att ljuden lät som sparkar mot en vägg. ”

NÅGOT har ju definitivt hänt i lägenheten. Tror de försökte göra sig av med kroppen efter 03, efter JJ mött upp snubben med bilen vid donken. MH stannade väl kvar i lägenheten alternativt höll TT mot sin vilja/hade koll på kroppen.

Något skumt har verkligen hänt i den lägenheten, på tiden att någon börjar snacka.. TT kommer tyvärr inte hittas levande kan man ganska säkert konstatera.

Videon från TV4 kan vara MH och JJ som köper droger innan de + TT ska lösa deras bråk hos JJ.
Citera
2022-10-22, 16:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tejpad och fastbunden?
Hmm, det slog mig inte att det kan ha varit ljud som T. har gjort…

Men det rimmar illa med övervakningsfilmen från macdonalds där man tror att T. syns… För den är väl _efter_ försoningssnacket i lght!?

Skumt försvinnande alltså…
Citera
2022-10-22, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tejpad och fastbunden?
Kankse det. Var hon där och fastbunden och tejpad medans mgm var på mcdonalds?
Citera
2022-10-22, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Letsnotdance
Hadderö dje 4

Bakgrund som soldat, varit i krig och har mycket god insyn i skog och vattendragen i hela kommunen. Hade man behövt gömma ett lik så låter verkligen JJ’s far som en perfekt person att rådfråga…

Man får inte beträda tomten men utanför gäller allemansrätten så det är fritt fram.
Vad för soldat? I Sverige eller Israel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in