2022-10-22, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Då är du vän med dom eftersom dom är privata?

Nu frågade du inte mig, men MH:s och JJ:s konton på Facebook är öppna, på Instagram är det enbart
MH:s konto som är öppet, JJ:s är privat.
Citera
2022-10-22, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Kroppen behöver ju inte vara utsträckt.
Lägga kroppen i en resväska är ett annat populärt alternativ, en vuxen man kan tydligen vikas in i en resväska. Alla har resväskor, så det fanns säkert hemma hos jj.
Citera
2022-10-22, 14:52
Medlem
Cirkulerar också uppgiften att MGM gick ut för att möta en man någon gång mellan kl 03-04 och att under denna tid befann sig T's mobil fortfarande i J's lägenhet.

Då T ringde pojkvän kl 02,30 o sa hon är på väg hem kan hon mycket väl varit kvar i MGM lägenhet, stod kanske i hallen och ringde o tog på skorna, eller på väg i trappan ner etc.

Varför skulle annars hennes mobil befinna sig där mellan ca kl 03-04.

Här har polisen säkert router-uppkoppling på mobilen, och allt annat dom kan utläsa.
Och det motsäger MGM berättelse.
Ett starkt bevis som talar för att MGM är skyldig.

Jag tror dom har en hel del bevis som pekar på att dessa kvinnor är skyldiga till människorov.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nu den där jevla cykeln.

Kan det vara så här:

TEORI!

"Nu kör hon iväg på cykeln. Kör på henne!" via mobil i så fall.

Cykeln var enligt tidigare uppgifter här inne (Vet inte om det är sant)

Den hittades slängd/kastad på gångbanan/gatan av en boende som ställde den längs väggen.

Det känns om den har blivit påkörd.

Rätta mig om jag har en dålig teori...

En påkörd cykel får rejäla skador, så det verkar orimligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Polisen häktar inte människor på måfå. Just sayin’

Domstolen häktar. På åklagarens begäran.
Citera
2022-10-22, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Skulle en mördare fejka ett sådant samtal till ett fejkat alibi hade mördaren antagligen inte valt någon okänd.
okänd för oss.
Citera
2022-10-22, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Tänker mest på polisens snack om att man letar efter en levande person, som det lät i början. Rubriceringen är väl fortf människorov och inget annat dessutom.
Dvs de har varken hittat blodspår eller kroppsdelar.

Hur löjligt den än låter så resonerar man så att man kan överleva med en hand mindre. Så tills man inte hittat övertygande bevisning i form av en kropp eller en kroppsdel man inte kan överleva utan, eller en jäkla massa blod så kan man inte omrubricera till mord.
Citera
2022-10-22, 14:56
Medlem
Ni är alla duktiga på att söka efter ledtrådar… men jag ser ingenting om någons TikTok konton. Jag sitter precis och tittar på den ena MGM konto… det brukar ju vara så att de ena kan leda till det andra… någon som känner sig manad att dyka på det?
Citera
2022-10-22, 14:56
Medlem
euromixerss avatar
Visar övervakningsfilmen försvunna Tove, 21?
Se bilderna som polisen bedömer som "väldigt intressanta"

https://www.tv4.se/artikel/3U9QxOBEuLkftJGf3Kn6px/visar-oevervakningsfilmen-foersvunna-tove-21
Senast redigerad av euromixers 2022-10-22 kl. 15:00.
Citera
2022-10-22, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Ni är alla duktiga på att söka efter ledtrådar… men jag ser ingenting om någons TikTok konton. Jag sitter precis och tittar på den ena MGM konto… det brukar ju vara så att de ena kan leda till det andra… någon som känner sig manad att dyka på det?

Visst, hur hittade du det?
Citera
2022-10-22, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Cirkulerar också uppgiften att MGM gick ut för att möta en man någon gång mellan kl 03-04 och att under denna tid befann sig T's mobil fortfarande i J's lägenhet.

Då T ringde pojkvän kl 02,30 o sa hon är på väg hem kan hon mycket väl varit kvar i MGM lägenhet, stod kanske i hallen och ringde o tog på skorna, eller på väg i trappan ner etc.

Varför skulle annars hennes mobil befinna sig där mellan ca kl 03-04.

Här har polisen säkert router-uppkoppling på mobilen, och allt annat dom kan utläsa.
Och det motsäger MGM berättelse.
Ett starkt bevis som talar för att MGM är skyldig.

Jag tror dom har en hel del bevis som pekar på att dessa kvinnor är skyldiga till människorov.

Ja.

Visst, T kunde ha ringt pojkvännen. Klätt på sig, och sedan glömt mobilen i JJ:s lägenhet.
MEN, vad är sannolikheten för att hon dels glömmer mobilen OCH sedan även blir mördad av någon annan på vägen hem. Osannolikt är bara förnamnet.
Citera
2022-10-22, 15:01
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons

MHs TikTok-konto har nämnts tidigare av flera. Har själv gått igenom varje video. JJ verkar inte ha ett konto. TT’s TikTok-konto är privat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in