2022-10-22, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
När idag har missing people sökinsats?

Startade 10 har jag för mig
Citera
2022-10-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
01:49 ringer pojkvännen, och allt verkar ok.
02:30 Ringer T pojkvännen och berättar att hon är påväg hem.
02:45 Säger de misstänkta att de är på McDonalds.

Är det polisen som lämnat ut dessa uppgifter?eller vem?
Undrar oxå och hur mkt man kan lita på detta?
Borde ju gå att kolla ex mobilen från pojkvännen
Kameror Mc Donalds är väl självklart varför inte hört nåt om det?

Nyckelfrågan är vilken tid hördes dunsarna, före eller efter 02.30 när T ringde (som jag förutsätter är kollade av polisen) De som hörde måste nu tänkta till ordentligt, då det är viktigt! De behöver ju inte ha haft med T att göra vilket de flesta här tror/vet
Citera
2022-10-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Säkert helt ovidkommande och en slump och ovetande om att hans dotter då var saknad

Men han bytte profilbild och bskgrundsbild på
Facebook 9/10

Vad hade han för profil- och bakgrundsbild tidigare och vad bytte han till den 9/10?

Hittar ej hans konto på Facebook.
Citera
2022-10-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Håller med dig. Dels för att Polisen är intresserade utav att veta mer om cykeln. Men jag tycker mer att det är placeringen som är konstig och hur den är ställd. Tänker att många cyklar är jäkligt slitna.

Ja den har de klassiska slitagen. Änden av handtag och lite annat. Får se om de blir klokare på den vart det lider. Någon i hennes närhet kan ju säkert vittna om detta var skicket den var i nyligen osv.
OCH om hon brukade låsa cykeln så. Hur man låser sin cykel är väl en vanesak menar jag.
Citera
2022-10-22, 12:40
Medlem
Vem är ev gm?
Citera
2022-10-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Vilket möjligtvis kan vara något från det där McDonalds-besöket, det har väl redan nämnts något om en film därifrån.
Ja jag har undrat över den
Citera
2022-10-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumpaas
JJ hade lagt ut en annons på en potatisgrep på marketplace under helgen. Den står på en vattenbrunn, ser ut som det fattas två muttrar. Får en stark känsla av dragning dit, har man sökt i den?
Alltså vem säljer en potatisgrep? Är det inte typ som en räfsa kan inte kosta mkt..småländskt kanske
Citera
2022-10-22, 12:47
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Vem är ev gm?

Det kan Du se här:

https://imgur.com/a/ylvpxbu

Just nu 21,350 Views

Presumtiva MGM [Misstänkt Gärnings Man (person)]
Citera
2022-10-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ingen vet med säkerhet. Men det är troligt, då hon jobbade i Ekenässjön och säkert ville bilpendla istället för åka kollektivt.

Polisen hämtade en bil vid Ekenässjön i måndags. Den tycks stämma in på en bll som ägs av hennes far.

Då kan man väl nästan anta att J.J använt bilen under natten eller morgonen för att köra iväg kroppen. Är det en nyare bil kanske färddatorn kan ge en fingervisning vart bilen varit.
Citera
2022-10-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
Ursäkta men jag vet att det statiskt brukar vara en närstående (pojkvännen i detta fall) men har man helt kollat allt kring bartendern? Hon pratade ”länge” med honom (var dom ens tidigare bekanta med varann) och cykeln hittades väl i närheten av Nöjet? Bara undrar.

Är 10 minuter "länge"? Bartendern sa att Tove verkade orolig, kanske inte underligt om han pratade med henne och försökte lugna henne.
Citera
2022-10-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeemaker1
Du är ju helt stekt, hänger ut en snubbe i livskris och sprider dynga som inte ens nästan stämmer, lär dig läsa, kontrollera dina källor innan du hänger ut någon eller -bästa alternativet för alla- håll käften
Du lan knappast veta exakt vad som hände med Tove. om pojkvännen har något med T försvinnande att göra eller inte.
Att närstående befinner sig i kris gäller självklart alla.
De två häktade flickorna kan vara helt oskyldiga och då lär fokus hamna åt annat håll.
Polisen arbetar brett.
Citera
2022-10-22, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Ja hon är död. JJ hällde ju för helvete bensin på sin sambos lägenhetsdörr och tände på när han ville göra slut. Det är inga friska människor vi har att göra med här om någon trodde det.

Om detta nu är sant, varför är hon då fläckfri i registret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in