2022-10-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Håller med dig. Dels för att Polisen är intresserade utav att veta mer om cykeln. Men jag tycker mer att det är placeringen som är konstig och hur den är ställd. Tänker att många cyklar är jäkligt slitna.
Dessutom skillnad på slitage och spår från stötar etc. Kan själv se på min cykel
Citera
2022-10-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Filadelfiakyrkan är väl en del av pingströrelsen/ pingstkyrkan i Sverige.

(Ligger efter i läsningen, så ursäkta om det redan är kommenterat.)
Vem är med i den? Kan det spela roll ev. dölja spår
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Alltså vem säljer en potatisgrep? Är det inte typ som en räfsa kan inte kosta mkt..småländskt kanske

Pappan är aktiv på Hästnet senast 19/10. Är datumen från i år så har han sålt två travsulkys/cart. Annonser från 13/10 och 15/10. Så kanske pågick nån form av rensning där hemma på gården vilken inbegriper smått och gott som grepar också kanske då. Den var ju utannonserad med ett ”nypris” som referens som man kanske ofta lägger ut för att man vill få ett hyfsat pris för varan.

Edit: Kollar man historiken på Marketplace så har hon haft annonser med besticklåda för 15 kr osv så detta är en ”dyrgrep” som jämförelse.
Senast redigerad av Avel 2022-10-22 kl. 13:14.
Citera
Medlem
Citat:
Är 10 minuter "länge"? Bartendern sa att Tove verkade orolig, kanske inte underligt om han pratade med henne och försökte lugna henne.
"Barchefen uppfattade inte att det var något konstigt med Tove, förutom att hon verkade lite orolig för tjejen och gärna ville få tag på henne."

Inget konstigt med Tove man han sitter där ändå i 10min. När stället ha en av sina bästa kvällar någonsin.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Knnego/traffade-tove-21-natten-da-hon-forsvann
Citera
2022-10-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Om detta nu är sant, varför är hon då fläckfri i registret?

Det undrar,jag också?
DET borde ju finnas tillbaka i hennes historia.
Vem är smart nog att kolla?
Lite för förkyld för att kolla själv, huvudet fungerar inte riktigt som det ska. 🤒
Citera
2022-10-22, 13:07
Medlem
Hade varit intressant och se bilen som bärgades bort
Citera
2022-10-22, 13:11
Medlem
Nu ska man inte dra alltför stora växlar på sociala medier, men både JJ och TT har skrivit grattishälsningar på MHs sida.

JJ kallar där MH för ”Bert”. Vad kan det betyda?
Citera
2022-10-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Om detta nu är sant, varför är hon då fläckfri i registret?
Bra.
Som du ser finns det ett gäng skribenter som arbetar för högtryck med att svartmåla de nu häktade.
Det är misstänkt bara detta påstående, att hon skulle eldat upp en dörr
men syftet är -att svärta ner de två som sitter i häkte.
Några skribenter eldar på rejält och använder grova ord o uttryck.
Det gäller att inte tro på allt som skrivs.
Citera
2022-10-22, 13:13
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Mycket tjat om potatisgrepen. Folk som spinner iväg får långt i fantasin är komiska. Nej, JJs pappa har inte mördat T med grepen, för att sedan lägga ut den till försäljning på marketplace. Det enda som är konstigt med grepen är att gubben vill ha 500 spänn för den. Vem fan betalar det för en begagnad jävla potatisgrep?

Jag tror förklaringen bakom Ts försvinnande är enklare än vad många spekulerar i tråden. Men absolut kan tjejerna ha haft hjälp utifrån, det tror jag.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-10-22 kl. 13:16.
Citera
2022-10-22, 13:14
Medlem
Citat:
Är 10 minuter "länge"? Bartendern sa att Tove verkade orolig, kanske inte underligt om han pratade med henne och försökte lugna henne.

Tio minuter är länge att prata i telefon, ja nu kollade jag min egen samtalslista där jag pratat med min far idag som undrade hur jag mådde och hade för mig, 1 minut. Och igår när barnens far ringde mig och frågade om jag kunde swisha honom och vilken tid hand skulle hämta barnen, 1 minut. På 10 minuter hinner man ha en rätt lång konversation. Undrar vad den innehöll om den nu har varit på 10 minuter.
Citera
2022-10-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Tio minuter är länge att prata i telefon, ja nu kollade jag min egen samtalslista där jag pratat med min far idag som undrade hur jag mådde och hade för mig, 1 minut. Och igår när barnens far ringde mig och frågade om jag kunde swisha honom och vilken tid hand skulle hämta barnen, 1 minut. På 10 minuter hinner man ha en rätt lång konversation. Undrar vad den innehöll om den nu har varit på 10 minuter.

Edit: såg nu att det gällde bartendern. Men man kan väl dra samma parallell där också 😁
Citera
2022-10-22, 13:17
Medlem
Tycker det är i det närmsta sinnessjukt att polisen inte lyckats knäcka dessa två kriminella afrikanska tjejer som nu sitter häktade. Dom är ju för fan 18-19 år bara efter ett par dygn i häktet borde dom sjungit ut rejält men icke.

Det enda jag inte fattar är hur dom två själva kan ha transporterat hennes kropp? BO:s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in