Jag vet inte om jag håller med om att en livlös kropp är tyngre. Ibland snarare tvärtom. Men det som är bökigare är ju att en livlös kropp inte kan hjälpa till, armar och ben hänger osv.
Angående att kasta ut en kropp från ett fönster så gjorde ju en kvinnomördare det i Göteborg, framför ögonen på deras gemensamma nioåriga son som sen levde med pappan i över ett halvår, närmare ett år, innan resterna av kroppen hittades i ett skogsområde dit han dragit den med sin tidningsbuds-kärra. Efter att kroppen legat några dygn i ett buskage utanför bostaden vill jag minnas.
Pojken hade även bevittnat mordet och tvingats hämta kängorna som pappan sparkade ihjäl han mamma med. Sonen fick pussa mammans döda kropp på kinden innan pappan kastade ut den genom fönstret. Hon hette Maria och var ursprungligen från Gotland
Jag kom på en sak gällande förutsättningar att lyckas!
Att bära kroppen i dagsljuset utvilad och nykter är en sak. Att bära kroppen mitt i natten efter att ha varit ute på nattklubb och kanske tar några drinkar är en annan sak. Undrar hur detta har gått till? Hade de pannlampor eller?
För att lysa med mobilen och akta trappor bärande en kropp samtidigt som man riskerar att bli upptäckt är mäktigt tycker jag även för de som är utbildade och rutinerade.
Tackar ödmjukast! Skratta inte nu men jag har ju faktiskt lusläst denna när jag ser den igen. Kalla mig disträ men jag fokuserade på de ibockade rutorna och inte så mkt på klockslagen. Så M fallerade först.
Haha. Vet hur det kan bli. Klockslagen är kanske inte det första man kollar. Själv kollade jag dem för att nån skrev nåt om kort tid mellan förhör och anhållande. Och då såg jag att den ena redan var anhållen när den andras förhör påbörjades. Ganska intressant faktiskt
Antar att dom inte använt sina telefoner i alla fall för då borde polisen kunnat paila dom kan man tycka? Är man verkligen så smart under stress att man har telefonen i flyplansläge och sedan använder som ficklampa? Tror att reaktionen blir att slå av hela luren.
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Jag kom på en sak gällande förutsättningar att lyckas!
Att bära kroppen i dagsljuset utvilad och nykter är en sak. Att bära kroppen mitt i natten efter att ha varit ute på nattklubb och kanske tar några drinkar är en annan sak. Undrar hur detta har gått till? Hade de pannlampor eller?
För att lysa med mobilen och akta trappor bärande en kropp samtidigt som man riskerar att bli upptäckt är mäktigt tycker jag även för de som är utbildade och rutinerade.
Kvinnorna häktades i går 20.10.2022 – och du tror att det är dags för en P7?
Jag tror som sagt att det ät hittepå.
Och varför skulle dom inte kunna begära en P7:a redan?
Tar ca 1 timme att utföra.
Och man efterfrågar P7 tidigt i en brottmålsprocess.
Inget ovanligt alls.
Har dom sagt att dom begärt eller ska begära?
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-10-21 kl. 21:04.
Exakt.. jag skulle lätt kunna bära ut ”någon” från min trapp vid den tiden då alla brukar sova här då.. inklusive jag 🙄 ingen skulle märka något och jag bor mitt i stan.. men dock tror jag inte att tjejerna burit ut offret själv utan att någon hjälpt dom..
Frågan är ju om de hade behövt bära ut Tove. De kan ju gjort sällskap ut och klapppat på henne utanför. Så bara backa intill bilen och lasta in henne. Köra till något ställe där de kan vältra ner Tove i någon slänt, skreva eller liknande. Det handlar i så fall om ett lyft på ca 55 -60 kg fördelat på 2 personer
Tejerna har mördat T*ve.. så enkelt är det.. frågan är:
1. Har någon av tjejerna någon sjukdom, som gör att de ser svart tex när de blir arga? (Detta borde märkts innan detta hände)
3.Vem hjälpte dom forsla bort och gömma stackars T*ve..
4. Var finns kroppen..
Läste på polisens sida att man vid lunchtid gjort en anmälan att T saknades , är inte det lite sent om hon ev skulle hem till pojkvän eller hem till pappan ?
Har man sökt i brunnen på JJ:S pappas tomt? Mot brunnspumpen står potatisgrepen som är till salu. Den lades ut på söndagen till försäljning av JJ.
Då kan ju även JJ:S pappa hjälpt till.
Frågan är ju om de hade behövt bära ut Tove. De kan ju gjort sällskap ut och klapppat på henne utanför. Så bara backa intill bilen och lasta in henne. Köra till något ställe där de kan vältra ner Tove i någon slänt, skreva eller liknande. Det handlar i så fall om ett lyft på ca 55 -60 kg fördelat på 2 personer
Så kan det också vara, men dunsarna inne tyder på att det hänt något där.. först var jag inne på att T*ve börjat gå iväg och att de kört på henne, men det skulle ju polis sett skador på bilen på.. så det uteslöt jag.. 🙄 men vad f-n har hänt egentligen 😓