2022-10-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Om de har svårt med fisket, hur lyckades de fånga dig i gäddnätet?

De försökte.

För att förtydliga. Jag var på en sida där det inte förekommer barn. Jag sökte inte heller efter barn.

De tar kontakt med mig och börjar vifta med en 7-8 -åring och försöker locka mig att göra dumma saker.

Det är ganska oansvarigt.
Citera
2022-10-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
De tar kontakt med mig och börjar vifta med en 7-8 -åring och försöker locka mig att göra dumma saker.
Kontaktade du polisen eller rapporterade hennes konto till webbsidan omedelbart när det hände? Om inte, varför?

Låter som det fortfarande är väldigt lätt för dumpen att få peddogäddor på kroken. Pratet om att dumpen "verkar ha svårt med fisket" är önsketänkande från din sida.
Citera
2022-10-22, 11:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
De försökte.

För att förtydliga. Jag var på en sida där det inte förekommer barn. Jag sökte inte heller efter barn.

Det är ganska oansvarigt.
Vilket skitsnack.
Citera
2022-10-22, 11:15
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Har kollat igenom tråden men hittar inget. Vem tog livet av sig? Är han redan uthängd på dumpen?
Citera
2022-10-22, 11:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Kontaktade du polisen eller rapporterade hennes konto till webbsidan omedelbart när det hände? Om inte, varför?

Låter som det fortfarande är väldigt lätt för dumpen att få peddogäddor på kroken. Pratet om att dumpen "verkar ha svårt med fisket" är önsketänkande från din sida.
De får givetvis ingen "gädda" på kroken som inte är pedofil/hebefil och ute efter barn.
Är man inte peddo/hebbe och ute efter barn så tackar man nej.

Dessa pedofiler/hebefiler/förövare försöker få det att låta som om de lurats till att vilja ha barn. Helt jäkla befängd ansvarsförskjutning.
Citera
2022-10-22, 11:21
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Har kollat igenom tråden men hittar inget. Vem tog livet av sig? Är han redan uthängd på dumpen?
Nej, han är inte namngiven -- här kan du läsa om den som tog livet av sig nu i höst och se exempel på chattloggarna.

https://dumpen.se/2022/10/18/att-int...tt-alternativ/
Senast redigerad av micro113 2022-10-22 kl. 11:38.
Citera
2022-10-22, 11:34
Medlem
Jag har följt tråden från och till ett tag för lika mycket som jag bara ser mörker när det handlar om vad vuxna människor kan tänka sig göra med barn så känner jag bara mörker när det finns andra som ser detta som underhållning. Hela den här tråden är som ett dystopiskt avsnitt från black mirror där man undrar vart mänskligheten är på väg. Människor som hurrar över självmord och andras missär. Och nej man KAN ha två tankar i huvudet samtidigt och tycka att övergrepp mot barn är fruktansvärt samtidigt som man har en humanistisk inställning och inte tycker självmord är något att heja på. Så jag går bara in här ibland och läser för att se vad som hänt med dumpen.

Men jag har några frågor som inte verkar ha besvarats
1. Varför har dumpen fortfarande inget eget swishkonto? Som förening borde det vara rätt lätt att skaffa? Med tanke på Saras struliga privatekonomi är det konstigt att de pengarna ska fortsätta blandas ihop.

2. Uthängningar verkar försvinna från sidan. Varför? De verkade ju så benhårda med att de aldrig vika sig för trycket att ta bort.

Sedan tycker jag fortfarande att det inte är försvarbart det de håller på med. Jag tror inte dumpen fungerar i tillräckligt stor utsträckning avskräckande för att förövare ska sluta söka barn. De blir bara försiktigare och försvårar polisens faktiska arbete med detta.

Det här är ju bara ett makabert skådespel (som genererar pengar) för människor som behöver bisarr underhållning för att fly sin egen trista tillvaro ett tag.

Och jag tycker inte det är värt att riskera att hänga ut eventuellt oskyldiga (det är de i princip öppna med att de är beredda att göra) till priset av att hänga ut de som faktiskt är skyldiga. Det är för många osäkerhetsfaktorer för att de ska veta helt säkert att det är helt skyldiga människor de hänger ut. Man ska inte få ha den makten över människors liv.

Men jag är också glad för Saras skull att hon blev av med sina skulde! Måste verkligen va en enorm lättnad för henne. Tycker det va fint. Synd att hon nu använder denna frihet till att fortsätta med dumpen. Tror det går att lobba och belysa ämnet utan att hänga ut (eventuellt oskyldiga) människor för att tjäna mer pengar.
Citera
2022-10-22, 11:41
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Jag har följt tråden från och till ett tag för lika mycket som jag bara ser mörker när det handlar om vad vuxna människor kan tänka sig göra med barn så känner jag bara mörker när det finns andra som ser detta som underhållning. Hela den här tråden är som ett dystopiskt avsnitt från black mirror där man undrar vart mänskligheten är på väg. Människor som hurrar över självmord och andras missär. Och nej man KAN ha två tankar i huvudet samtidigt och tycka att övergrepp mot barn är fruktansvärt samtidigt som man har en humanistisk inställning och inte tycker självmord är något att heja på. Så jag går bara in här ibland och läser för att se vad som hänt med dumpen.

1. Varför har dumpen fortfarande inget eget swishkonto? Som förening borde det vara rätt lätt att skaffa? Med tanke på Saras struliga privatekonomi är det konstigt att de pengarna ska fortsätta blandas ihop.

2. Uthängningar verkar försvinna från sidan. Varför? De verkade ju så benhårda med att de aldrig vika sig för trycket att ta bort.

Sedan tycker jag fortfarande att det inte är försvarbart det de håller på med. Jag tror inte dumpen fungerar i tillräckligt stor utsträckning avskräckande för att förövare ska sluta söka barn. De blir bara försiktigare och försvårar polisens faktiska arbete med detta.

Det här är ju bara ett makabert skådespel (som genererar pengar) för människor som behöver bisarr underhållning för att fly sin egen trista tillvaro ett tag.

Och jag tycker inte det är värt att riskera att hänga ut eventuellt oskyldiga (det är de i princip öppna med att de är beredda att göra) till priset av att hänga ut de som faktiskt är skyldiga. Det är för många osäkerhetsfaktorer för att de ska veta helt säkert att det är helt skyldiga människor de hänger ut. Man ska inte få ha den makten över människors liv.

Men jag är också glad för Saras skull att hon blev av med sina skulde! Måste verkligen va en enorm lättnad för henne. Tycker det va fint. Synd att hon nu använder denna frihet till att fortsätta med dumpen. Tror det går att lobba och belysa ämnet utan att hänga ut (eventuellt oskyldiga) människor för att tjäna mer pengar.
Hur skulle de ens kunna hänga ut någon oskyldig när uthängningarna grundar sig i sexkontakt med det gäddorna tror är barn.
Citera
2022-10-22, 11:46
Citat:
Vilka uthängningar tänker du på då, lite mer specifikt? Förutom "han med hunden som satt bak i bilen" från Sydsverige (Skåne/Blekinge?) som tog livet av sig för länge sen så har väl inga fler försvunnit? Men uppdatera gärna om jag har fel.
Senast redigerad av Inget.internet 2022-10-22 kl. 11:58.
Citera
2022-10-22, 12:05
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur skulle de ens kunna hänga ut någon oskyldig när uthängningarna grundar sig i sexkontakt med det gäddorna tror är barn.

Hur vet man att det som skrivs är sanning, ta sista gäddan, hur vet du att han inte bara satt och runkade, att han drogs med i dumpens hets, att han bara hittade på det han skrev för att passa in, bevisligen tackade han nej till att mötas flera ggr, likväl kontaktar Sara hans arbetsgivare m fl.

Nu är han död och lämnar två oerhört ledsna barn efter sej, men Dumpen ser ju alltid till barns bästa eller?

Gärna ett konstruktivt svar önskas om du är kapabel till dej.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-22 kl. 12:18.
Citera
2022-10-22, 12:14
Medlem
Citat:
Läst dina inlägg. Skriv inte sådant du inte vill att folk ska veta blir mitt råd till dig.

Jag förstår inte varför du har något emot åklagaren? Hon är högt utbildad och jobbar alltså heltid med att fånga och straffa de pedofiler du hatar så innerligt.

Orsaken till varför du inte märker av henne i vanliga fall är för att hon jobbar i det fördolda. Hon straffar de skyldiga och försöker skona de oskyldiga. Exempelvis gärningsmännens barn. Hon publicerar inte det hela på nätet med hånfulla komentarer.

Dumpen gör mer skada än nytta. Dessutom har de svårt med napp nu sen en tid tillbska. Antingen dör de ut. Eller så måste de sänka tröskeln. Vilket tror du att det blir?
Oj, din faktainsamling ger dig inte särskilt många poäng.

Åklagaren gör säkert ett bra jobb efter de lagar hon är bunden att hålla sig till och där hon tyvärr tvingas lägga ner majoriteten av förundersökningar. Hoppas Lindöavtalet kan öppna upp lite.

Detta utgör dock inte något hot mot Dumpen, tvärtom!
Citera
2022-10-22, 12:14
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Svar på 1an är ju att då blir det genast svårare att leva ett lyxigt liv för Sara och Putte, Swishen är deras huvudsakliga drivkraft. Jag tror att Putte ganska snabbt "tar sin Mats ur skolan" om det inte skulle gå att "plocka" Swishen.

Det är nu över tre veckor sedan Sara gav Dumpens kassör i uppdrag att kontakta en "bank med bra villkor" för att ordna ett 123-nr för Swishen, men inget händer, vilket väl också är svar nog på din fråga.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-22 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in