2022-10-22, 10:13
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Daglig påminnelse att Ukraina är mindre till ytan idag än den 24 februari.
Och hur ser det ut nu jämfört med 2 månade sen?

Lite mer relevant eller vad tycker du själv?
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Du borde försöka hitta information som är sann och inte förvriden västmedias propaganda info.

Huruvida de ryska terrorattackerna på Kiev har drabbat några Ryska medborgare är nog svårt att ha någon åsikt om.
Attackerna på civila ryssar som jag hänvisade till utfördes av Ukrainas militär! var det svårt att läsa vad jag skrev?

OSSE:s särskilda övervakningsuppdrag i Ukraina (SMM) Daglig rapport 41/2022, utfärdad den 22 februari 2022

Baserat på information från övervakningsteamen kl. 19:30 21 februari 2022. Alla tider är i östeuropeisk tid.

Sammanfattning

I Donetsk-regionen registrerade SMM 703 överträdelser av vapenvilan, inklusive 332 explosioner. Under de föregående 24 timmarna registrerades 579 överträdelser av vapenvilan i regionen.

I Luhansk-regionen registrerade uppdraget 1 224 brott mot vapenvilan, inklusive 1 149 explosioner. Under de senaste 24 timmarna registrerades 333 överträdelser av vapenvilan i regionen.
för fler datum och tidigare brott begågna av Ukrainas militär se länk:
https://reliefweb.int/report/ukraine/osce-special-monitoring-mission-ukraine-smm-daily-report-412022-issued-22-february
Fascinerande att se att någon kan vara så marinerad i lögn som du. Inte nog med att du inte läser det du själv citerar och länkar (där det t.ex. inte nämns ett enda dödsoffer), du lägger dessutom till en mening på slutet där du påstår att rapporteringen handlar om ”brott begångna av Ukrainas militär”.

Edit:
Jag ser att du registrerade dig 2020, skrev ett antal inlägg om covid, därefter gjorde ett uppehåll på två år innan du dyket upp med ett inlägg där du feltolkar och ljuger om OSCEs rapportering från Donbas. Hmm…
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

——————
Alltid relevant:
Distinctive Features of the Contemporary Model for Russian Propaganda

1. High-volume and multichannel
2. Rapid, continuous, and repetitive
3. Lacks commitment to objective reality
4. Lacks commitment to consistency.

https://www.rand.org/pubs/perspectives/PE198.html
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-10-22 kl. 10:32.
Citera
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
General Failure kommer troligtvis bli hans nya namn efter Kherson!

Han heter Surovikin. Tenderar att bli Surovikut.
-
Citera
2022-10-22, 10:14
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
General Failure kommer troligtvis bli hans nya namn efter Kherson!
Nejnej han vänder skutan nu.
Hitler hade samma inställning. Sparka och ta in en bättre så löser sig allt.
Citera
2022-10-22, 10:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Tillsons klipp har ju hittills visat sig vara fejk!

Varför skulle det nu stämma?

Jag tror också fejk, men det kan jag ju inte säga med säkerhet att det är det eftersom man inte kan utröna vad som är vad.
Citera
2022-10-22, 10:15
Medlem
jhww82s avatar
De ryska fascisterna fortsätter bomba civil infrastruktur. Vilket jävla drägg till folk ryssarna är. De är fan djävulens avkomma minst sagt.

Hoppas resten av världen terroriststämplar avskummet till land snart.

Putin hör hemma hängandes i en galge på Röda torget för allmän beskådning och bespottning.

Och de ’ryssar’ härinne som rättfärdigar hans terrorism hör hemma bortom Sveriges gräns eller i fängelse på Kumla anstalten. De är fan lika illa som de som stödjer ISIS
Citera
2022-10-22, 10:17
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Som sagt, pinsamt dåligt försök till rökridå från din sida. Vad jag tror? Jag vet att ryssen barrikaderar sig och befäster staden, och då vill man inte ha civila i vägen. Dessutom är förstärkningar på väg. Det finns inte en tillstymmelse till reträtt. Nu har jag arbete att utföra. Återkommer.
Ja just det!

Du säger ju att 150000 man är på väg dit för att ladda upp inför deras stora offensiv!

Du får gärna hålla oss uppdaterade om hur det går med detta!

Hur många har hittills anlänt och vilka nya moderna vapen följde med? T-62r?
Citera
2022-10-22, 10:18
Medlem
Thelonegunmans avatar
General "Slaktaren", "Harmageddon" och "den skoningslösa". Ryssarna kan det här med tuffa namn.
Inte lika episkt när det är de som blir slaktade.

Själv saknar jag tiden när ukrainska prickskyttar sköt ner ryska generaler på löpande band.
Har ryska generaler lärt sig undvika döden nu?
Citera
2022-10-22, 10:21
Medlem
Daniel501s avatar
Neil Hauer
@NeilPHauer
Total power outage in Mykolaiv this morning. City of 500,000 completely without electricity.

Ouch, den måste svida.. hoppas folk bunkrat upp med surkål och saltat kött!
Citera
2022-10-22, 10:22
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
De ryska fascisterna fortsätter bomba civil infrastruktur. Vilket jävla drägg till folk ryssarna är. De är fan djävulens avkomma minst sagt.

Hoppas resten av världen terroriststämplar avskummet till land snart.

Putin hör hemma hängandes i en galge på Röda torget för allmän beskådning och bespottning.

Och de ’ryssar’ härinne som rättfärdigar hans terrorism hör hemma bortom Sveriges gräns eller i fängelse på Kumla anstalten. De är fan lika illa som de som stödjer ISIS
Ja, man vet att man har rätt iaf när man ser Putins nät-orcher härinne applådera ryssarnas attacker
mot det ukrainska civila samhället. Vi kan nog stryka Kreml-lögnerna att de ser ukrainare som bröder eller att de har kommit för att befria dem från deras demokratiskt valda regering.

Avskyn och föraktet mot Ryssland når nya höjder och kommer bestå långt efter att kriget är slut.
Det finns inget Ryssland kan göra för att ta sig ur soptippen.
Citera
2022-10-22, 10:22
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
General "Slaktaren", "Harmageddon" och "den skoningslösa". Ryssarna kan det här med tuffa namn.
Inte lika episkt när det är de som blir slaktade.

Själv saknar jag tiden när ukrainska prickskyttar sköt ner ryska generaler på löpande band.
Har ryska generaler lärt sig undvika döden nu?
Ja troligtvis håller de sig i nån bunker i Moskva!
Citera
2022-10-22, 10:24
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Neil Hauer
@NeilPHauer
Total power outage in Mykolaiv this morning. City of 500,000 completely without electricity.

Ouch, den måste svida.. hoppas folk bunkrat upp med surkål och saltat kött!
Ännu ett krigsbrott till samlingen!

Jag förstår att du tycker det är bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in