2022-10-22, 04:21
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Jag minns inte honom så, bara att han hela tiden vände på huvudet och tittade på mig och upprepade min hårfärg och längd flertalet gånger när han berättade om folk och sedan sa "Om någon vill prata med mig efteråt är det bara att komma fram. " Han kollade lite snabbt åt mitt håll igen. Men jag kände att jag inte hade några frågor. Upplevde det som konstigt att arbetsförmedlingen hade honom som föreläsare för oss. Vad skulle vi lära oss? Att döda pedofiler är inte riktigt ett jobb i Sverige. Inte heller att sitta i fängelse. Men han var ju militär innan. Ville de att vi skulle skriva böcker hade kunnat varit tydligare med den biten isåfall.
Det här var 2011 i Stockholm, han hade väl supit och knarkat ett tag innan han blev skickad till oss från Soc, jag tror han hade varit i Uppsala precis innan.
Tanken var att han skulle hålla sig ren och ta del av den verksamhet vi bedrev men han höll sig undan, skyllde på ryggont, knaprade piller (första jag träffade som hade Oxycontin) och drack folköl istället.
Så det måste varit skillnad när du träffade honom, han borde ju varit nykter ett tag om han fick uppdrag av AF, hoppas jag?

OmTopic: Jag tror också det är Leklands-Adali som är häktad, riktigt dryg snubbe.
Tror att han är så jävla smart och snajdig bara för att han lyckats starta upp en verksamhet med rånpengar och för att han är typ den enda kriminella som inte tagit droger, vilket han älskar att påminna folk om.

Fan vad jag kommer garva om det är han. Sitter och pratar om att han aldrig kommer sitta en volta igen och skryter om hur driftig han är.
Jo, men det är ju lätt att ha pengar om man är rånare och skattebrottsling.
Tål verkligen inte snubben.
Citera
2022-10-22, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Det här var 2011 i Stockholm, han hade väl supit och knarkat ett tag innan han blev skickad till oss från Soc, jag tror han hade varit i Uppsala precis innan.
Tanken var att han skulle hålla sig ren och ta del av den verksamhet vi bedrev men han höll sig undan, skyllde på ryggont, knaprade piller (första jag träffade som hade Oxycontin) och drack folköl istället.
Så det måste varit skillnad när du träffade honom, han borde ju varit nykter ett tag om han fick uppdrag av AF, hoppas jag?

OmTopic: Jag tror också det är Leklands-Adali som är häktad, riktigt dryg snubbe.
Tror att han är så jävla smart och snajdig bara för att han lyckats starta upp en verksamhet med rånpengar och för att han är typ den enda kriminella som inte tagit droger, vilket han älskar att påminna folk om.

Fan vad jag kommer garva om det är han. Sitter och pratar om att han aldrig kommer sitta en volta igen och skryter om hur driftig han är.
Han framstod som i mycket gott skick men missbruk kan förklara varför jag trodde att han var psykopat i hur han talade förde sig. Ingen annan verkade uppfatta honom på något vis klandervärt.

Det var 2005-2006. Så långt innan då
Citera
2022-10-22, 08:30
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Jag vet ingenting, men sätter en tusing på Sebbe Staxx.

Tror han är i Ukraina just nu. Han har ju fullt upp med det, så tror inte på honom.

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Den här göken dök upp vid enkel googling:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Adali

Är även f d verksam i ett bolag som heter free2tech AB (apropå mobiltelefoni).

Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Det är min gissning med. Han har skrivit bok, håller föreläsningar med mera.

Tråkigt ifall det är Anders. Han är en supertrevlig kille. Känns märkligt hur han kunnat vara kriminell på den nivån ens när man träffar honom.
Citera
2022-10-22, 08:32
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Väldigt svårt att se att han inte drar ladd om jag ska vara ärlig.
Citera
2022-10-22, 08:43
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Väldigt svårt att se att han inte drar ladd om jag ska vara ärlig.
Jag med, det låter dock annorlunda när han uttalar sig offentligt.
Citera
2022-10-22, 08:47
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Jag med, det låter dock annorlunda när han uttalar sig offentligt.

Vet att han inte är laddtorsk, med tanke på hur full han varit vid endel tillfällen jag träffat honom.

Men han är alldeles för stor kick-sökare för att inte ha kört det i perioder skulle jag tro
Citera
2022-10-22, 08:49
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror det stämmer med namnet. Ser inte vem de skulle vara annars. Liam Norberg har inte skrivit bok.
https://www.adlibris.com/se/e-bok/in...-9789173135917

Om han skrivit den själv ska väl vara osagt
Citera
2022-10-22, 08:51
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Jag minns inte honom så, bara att han hela tiden vände på huvudet och tittade på mig och upprepade min hårfärg och längd flertalet gånger när han berättade om folk och sedan sa "Om någon vill prata med mig efteråt är det bara att komma fram. " Han kollade lite snabbt åt mitt håll igen. Men jag kände att jag inte hade några frågor. Upplevde det som konstigt att arbetsförmedlingen hade honom som föreläsare för oss. Vad skulle vi lära oss? Att döda pedofiler är inte riktigt ett jobb i Sverige. Inte heller att sitta i fängelse. Men han var ju militär innan. Ville de att vi skulle skriva böcker hade kunnat varit tydligare med den biten isåfall.
Han var väl flygmek i flyget och fick ryggbesvär så han blev torsk på morfin. Var ju inte nån Maverick eller Goose direkt.
Citera
2022-10-22, 09:13
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Han var väl flygmek i flyget och fick ryggbesvär så han blev torsk på morfin. Var ju inte nån Maverick eller Goose direkt.
Puh, skönt att han inte var flygmek i armén
Citera
2022-10-22, 09:17
Medlem
Lyyysandes avatar
Någon som lyckats få fram häktningsframställan?
Citera
2022-10-22, 09:37
Medlem
Citat:
Hade det inte varit en ex-kriminell hade jag trott att det var den här snubben https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rickard_Flinga

Finns inget i detta som talar för det, har du sett dokumentären om Flinga på SvT? Han är inte en person som skaffar företag om man säger så. För tafatt.
Citera
2022-10-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Tror han är i Ukraina just nu. Han har ju fullt upp med det, så tror inte på honom.

Tråkigt ifall det är Anders. Han är en supertrevlig kille. Känns märkligt hur han kunnat vara kriminell på den nivån ens när man träffar honom.

Anders Adali är en fullblodspsykopat. Han är dock ganska intelligent, så han lyckas ju lura sin omgivning ganska bra. Men i grunden är han en empatistörd jävla flåbuse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in