Citat:
Det här var 2011 i Stockholm, han hade väl supit och knarkat ett tag innan han blev skickad till oss från Soc, jag tror han hade varit i Uppsala precis innan.Jag minns inte honom så, bara att han hela tiden vände på huvudet och tittade på mig och upprepade min hårfärg och längd flertalet gånger när han berättade om folk och sedan sa "Om någon vill prata med mig efteråt är det bara att komma fram. " Han kollade lite snabbt åt mitt håll igen. Men jag kände att jag inte hade några frågor. Upplevde det som konstigt att arbetsförmedlingen hade honom som föreläsare för oss. Vad skulle vi lära oss? Att döda pedofiler är inte riktigt ett jobb i Sverige. Inte heller att sitta i fängelse. Men han var ju militär innan. Ville de att vi skulle skriva böcker hade kunnat varit tydligare med den biten isåfall.
Tanken var att han skulle hålla sig ren och ta del av den verksamhet vi bedrev men han höll sig undan, skyllde på ryggont, knaprade piller (första jag träffade som hade Oxycontin) och drack folköl istället.
Så det måste varit skillnad när du träffade honom, han borde ju varit nykter ett tag om han fick uppdrag av AF, hoppas jag?
OmTopic: Jag tror också det är Leklands-Adali som är häktad, riktigt dryg snubbe.
Tror att han är så jävla smart och snajdig bara för att han lyckats starta upp en verksamhet med rånpengar och för att han är typ den enda kriminella som inte tagit droger, vilket han älskar att påminna folk om.
Fan vad jag kommer garva om det är han. Sitter och pratar om att han aldrig kommer sitta en volta igen och skryter om hur driftig han är.
Jo, men det är ju lätt att ha pengar om man är rånare och skattebrottsling.
Tål verkligen inte snubben.