Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Jag tror att C pratade och försökte "låta normal", men att O genomskådade honom och inte vågade säga något med risk för att göra C arg. Stackarn hade säkert tusen frågor snurrande i huvudet, precis som du skrev.
Dessa barn hade nog lärt sig att när pappa är arg så håller vi käften.
Om jag kommer ihåg rätt har jag för mig att det framkommit någonstans att C sagt i bilen något liknande "nu åker vi hem så inte mamma blir arg". Jag kan ha drömt, vet ej var det ev framkom... från förhör med C eller O? Skulle inte förvåna mig om C sagt detta till O, likväl som han sagt till O att mamma valde att inte åka med dom utan skulle ta sig hem med hjälp av någon kamrat.
Hela förloppet under seneftermiddagen när C i princip tvingade B in i bilen och till förhör med polisen på natten måste ha varit en mardröm för lille O (även för de stora pojkarna).
Han kommer hem efter sin mardrömsresa med föräldrar som bråkar, mamma är inte med hem, när han så småningom kommer hem med hamburgare är alla i upplösningstillstånd redan. Det blir än värre när de upptäcker att B inte är med hem.
O blir så klart utfrågad om vad som hänt, var har ni varit mm.
O försöker berätta så gott han kan och bröderna/barnvakten blir alltmer oroliga och kontaktar polisen.
Lille O somnar till slut av ren utmattning, blir ev väckt av polisen mitt i natten för "ytterligare" förhör.
Efter all uppståndelse har han nu förstått att något riktigt allvarligt har hänt (mer än han kunde ta till sig/tänka när de åkte från skogen utan att mamma var med).