2022-10-21, 16:39
Medlem
poddofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copium
Är Pia svensk eller?

både finsk och svensk medborgare tror jag
Citera
2022-10-21, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Fascinerande, så hennes liv var som övre medelklass innan hon börja på Tiktok. Hon började med Tiktok när hon fick sin skuld antar jag? Kan det vara så att allting är ett enda stort skådespeleri för att få pengar utav sina följare? Är hon verkligen så galen som hon framstår sig själv att vara? Och varför har hennes ex man inte sett detta tidigare under deras period när de var tillsamans och skaffa barn?. Vad säger hennes anhöriga har hon alltid varit så här?

Jag menar, hon casha in 150 lax utav sina följare för att inte nämna pengar som spammas på hennes Tiktok lives när de donerar till henne. Kvinnan kommer vara miljonär inom 5 år om hon fortsätter som hon gör. Människor vill se kaos speciellt unga följare som hon lockar.

Nej, nej, nej. De 150k kom från hennes föräldrar med allra största sannolikhet. De hade försökt nå henne genom både systern och exmaken med ett förskott på arv. De gick förmodligen bakom hennes rygg och betalade, då Pia vägrade ta emot pengarna från de.

Hon har varit aktiv i sociala medier i flera år. Inte bara efter att hon fick sin skuld.
Citera
2022-10-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Nej det är inte rimligt alls, att stå böjd över badkaret borde slita ännu mer, men som någon med permanenta nervskador och flertalet diskbråck är jag väldigt skeptisk till att Pia har någon allvarligare problematik. Och det är så praktiskt att problematiken bara hindrar henne att göra sånt hon tycker är tråkigt. Gå ut på krogen etc går bra.

Du har fel. Enda gången hon står böjd över badkaret är när hon plockar upp kläderna. Hon står inte aktivt böjd över karet och blandar runt, förutom i början när hon hällt i ättikan. Hon låter sedan kläderna ligga där i timmar tills hon plockar upp.
Citera
2022-10-21, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makaronihylla
Du har fel. Enda gången hon står böjd över badkaret är när hon plockar upp kläderna. Hon står inte aktivt böjd över karet och blandar runt, förutom i början när hon hällt i ättikan. Hon låter sedan kläderna ligga där i timmar tills hon plockar upp.

Bara att vrida ur tillräckligt med vatten för att hon ska kunna hänga upp dem måste ju innebära att stå böjd en ganska lång tid.
Citera
2022-10-21, 17:34
Avslutad
Citat:
Fascinerande, så hennes liv var som övre medelklass innan hon börja på Tiktok. Hon började med Tiktok när hon fick sin skuld antar jag? Kan det vara så att allting är ett enda stort skådespeleri för att få pengar utav sina följare? Är hon verkligen så galen som hon framstår sig själv att vara? Och varför har hennes ex man inte sett detta tidigare under deras period när de var tillsamans och skaffa barn?. Vad säger hennes anhöriga har hon alltid varit så här?

Jag menar, hon casha in 150 lax utav sina följare för att inte nämna pengar som spammas på hennes Tiktok lives när de donerar till henne. Kvinnan kommer vara miljonär inom 5 år om hon fortsätter som hon gör. Människor vill se kaos speciellt unga följare som hon lockar.

Nej, nej, nej, det hade redan börjat gå åt skogen före hon började med TikTok. Hon skilde sig 2019 och då såldes huset och så köpte hon lägenheten hon bor i nu.

Skulden är det mest största sannolikhet hennes föräldrar som betalat, de erbjöd sig att göra det som ett förskott på arvet.
Citera
2022-10-21, 18:14
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Nej, nej, nej. De 150k kom från hennes föräldrar med allra största sannolikhet. De hade försökt nå henne genom både systern och exmaken med ett förskott på arv. De gick förmodligen bakom hennes rygg och betalade, då Pia vägrade ta emot pengarna från de.

Hon har varit aktiv i sociala medier i flera år. Inte bara efter att hon fick sin skuld.
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Nej, nej, nej, det hade redan börjat gå åt skogen före hon började med TikTok. Hon skilde sig 2019 och då såldes huset och så köpte hon lägenheten hon bor i nu.

Skulden är det mest största sannolikhet hennes föräldrar som betalat, de erbjöd sig att göra det som ett förskott på arvet.

Jaha okej, väldigt märkligt har hon hållit på att vara totalt galen ända sen hon var tillsammans med sin ex-make? Vad fick förhållandet att ta slut? Betedde hon sig så här under deras tid när de var tillsammans? Och hur gammal är ex-maken är han yngre eller i samma ålder?
Citera
2022-10-21, 18:47
Medlem
Citat:
Jaha okej, väldigt märkligt har hon hållit på att vara totalt galen ända sen hon var tillsammans med sin ex-make? Vad fick förhållandet att ta slut? Betedde hon sig så här under deras tid när de var tillsammans? Och hur gammal är ex-maken är han yngre eller i samma ålder?

Det vi kan säga är att det verkar ha blivit värre de senaste tre åren. Det verkar ha eskalerat som snabbast de senaste två. På hennes Facebook ser man bilder från 2017 och framåt, där ser hon helt ”normal” ut. Hennes tidigare jobb som konsult antyder också att hon var mer ”normal” förr. Hon är även öppen med att hon var sjukskriven för utmattning runt tiden för skilsmässan, alltså 2019. Jag tror att det är här karusellen började.. utmattning kan förgöra en människa om livet runtomkring inte kan erbjuda förutsättningar för återhämtning.

Jag tror på teorin många här har om att något helt enkelt slagit om i hennes hjärna, som tillsammans med extrem stress gjort henne mer eller mindre.. galen? Hon har haft väldigt mycket otur de senaste åren, vissa saker kunde hon ju påverka själv, andra inte. Jag förstår att man tappar orken och ens lusten att vilja kravla sig ur en så djup grop hon hamnat i idag..

Exmaken är i samma ålder.
Citera
2022-10-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Bara att vrida ur tillräckligt med vatten för att hon ska kunna hänga upp dem måste ju innebära att stå böjd en ganska lång tid.

Jo det är sant.. tror dock inte man måste stå böjd för att göra det.

Jag vet inte varför folk misstror hennes förklaring om varför hon inte tvättar i tvättstuga. Hon är väl den sista personen som skulle bry sig om vad grannarna tycker om henne.
Citera
2022-10-21, 18:54
Medlem
Citat:
Det vi kan säga är att det verkar ha blivit värre de senaste tre åren. Det verkar ha eskalerat som snabbast de senaste två. På hennes Facebook ser man bilder från 2017 och framåt, där ser hon helt ”normal” ut. Hennes tidigare jobb som konsult antyder också att hon var mer ”normal” förr. Hon är även öppen med att hon var sjukskriven för utmattning runt tiden för skilsmässan, alltså 2019. Jag tror att det är här karusellen började.. utmattning kan förgöra en människa om livet runtomkring inte kan erbjuda förutsättningar för återhämtning.

Jag tror på teorin många här har om att något helt enkelt slagit om i hennes hjärna, som tillsammans med extrem stress gjort henne mer eller mindre.. galen? Hon har haft väldigt mycket otur de senaste åren, vissa saker kunde hon ju påverka själv, andra inte. Jag förstår att man tappar orken och ens lusten att vilja kravla sig ur en så djup grop hon hamnat i idag..

Exmaken är i samma ålder.

Tillägg: jag tror dock att hon alltid varit litejobbig att ha och göra med”. Hon nämnde en av anledningarna till sin utmattning som ”vuxenmobbning”. Hon har även i gamla videor pratat om att hon ”kan vara för ärlig/rak på sak för vad som anses vara okej”. Jag tror att hon alltid varit ganska egen, rivig, men ändå fungerande. Nål i ögonen för vissa, rak och saklig enligt andra. Sedan gick det väl överstyr av någon anledning, vilket resulterade i att hon mer eller mindre fick sparken.
Citera
2022-10-21, 19:36
Avslutad
Nej, men nu verkar hon förlorat sig själv tooooooooooooooooootalt i sina konspirationer. Hon har tidigare berättat att hon haft ett konsultuppdrag på Vattenfall och man har förstått genom tidigare videos att det kanske inte var en helt positiv upplevelse för någon. Nu menar hon att det finns en konspiration där Vattenfall är de som påverkat hennes bostadsrättsförening att byta fönster, för att på något vis jävlas med henne.

Se kommentarerna till det här klippet från ikväll där hon pratar om "trakasserier i bostadsrättsföreniningen".

https://www.youtube.com/watch?v=u41D4LjUSTY

---

Gräddrumpan
för 5 timmar sedan
Jag har alltså jobbat tidigare ett tag som konsult på Vattenfall solceller. Varför skulle vattenfall sälja solceller? Nja men de vill förstå marknaden för solceller. Mitt hus är optimalt för solceller och allt gnäll om energikostnader gynnar ju dem som vill installera solceller. Nya fönster som går sönder…osv. Så det är inte konstigt att jag inte kunde hitta någon annan lägenhet än just denna. Solceller har något med det att göra. Just saying. Eventuellt skulle man vilja riva dessa gamla hus och för att bygga nytt. Jag är hursomhelst trött på skit jag inte kommer undan och inte helt förstår. Jag skiter i detta nu.

evighet07
för 4 timmar sedan
Förklara gärna dina tankar kring solceller? Jag har för mig att du nämnt cancer kring detta? Stämmer det?

Gräddrumpan
för 3 timmar sedan
Jag skiter i solceller. Jag jobbade ett tag med det för det var det enda jobb jag kunde få och jag var på väg mot skilsmässa utan fast anställning. I do not give a flying fuck about solceller eller energiförbrukning etc. I just do not care. Jag jobbade på Vattenfall i 8 månader 2019 och det enda jag minns av det är att stället är proppfullt med sosiopater. American psyko hade trivts som fisken i vattnet.
Citera
2022-10-21, 21:54
Avslutad
Kvinnan är uppenbarligen sjuk, och här sitter ni och hetsar henne, eggar på och uppmuntrar hennes beteende. Ni sitter och skriver på tiktåck och YouTube och hetsar henne till vidriga saker. Ni är alla medskyldiga era ruttna jälva as till människor. Ni mördar folk på löpande band, ni mördade LB och nu ska ni mörda den här kvinnan också.

Vilka äckel ni är, måtte FB bli hackat och er avkomma körda i köttkvarnar.

FITTOR!!!!!
Citera
2022-10-21, 22:03
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Kvinnan är uppenbarligen sjuk, och här sitter ni och hetsar henne, eggar på och uppmuntrar hennes beteende. Ni sitter och skriver på tiktåck och YouTube och hetsar henne till vidriga saker. Ni är alla medskyldiga era ruttna jälva as till människor. Ni mördar folk på löpande band, ni mördade LB och nu ska ni mörda den här kvinnan också.

Vilka äckel ni är, måtte FB bli hackat och er avkomma körda i köttkvarnar.

FITTOR!!!!!

Men torka tårarna lille vän. Du kan trösta dig med att inget folk skriver, varken troll eller välmenande godhetsmänniskor, har någon som helst inverkan på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in