2022-10-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Kvinnan är uppenbarligen sjuk, och här sitter ni och hetsar henne, eggar på och uppmuntrar hennes beteende. Ni sitter och skriver på tiktåck och YouTube och hetsar henne till vidriga saker. Ni är alla medskyldiga era ruttna jälva as till människor. Ni mördar folk på löpande band, ni mördade LB och nu ska ni mörda den här kvinnan också.

Vilka äckel ni är, måtte FB bli hackat och er avkomma körda i köttkvarnar.

FITTOR!!!!!

Men lugna dig. Hon har försatt sig i den här situationen helt själv. Gå och skrik någon annanstans.
Citera
2022-10-21, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Men lugna dig. Hon har försatt sig i den här situationen helt själv. Gå och skrik någon annanstans.

JAG ÄR LUGN!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2022-10-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Jag tror att hon läser i tråden och ämnen som kommer upp. Jag skrev om gardiner jag funderat över till hennes fönster och det associerade hon till problemen med fönster hon har haft.

ADHD är mycket likt ibland sättet att tala och tänka. Som folk t.ex klagar på att jag flyter ut och berättar om mig själv för att få in ett annat perspektiv istället för att smalt inrikta mig enligt en tråd.

Hennes hjärna är nedbruten och fungerar inte korrekt. Kanske pga missbruk, kanske pga psykossjukdom.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Desorganiserat_tal

Länken tror jag är mer vanligt förekommande vid schizofreni men som det syns är det även vanligt vid neuropsykiatriska funktionsvariationer. Men men, det är trots allt olika problem med kognitiva funktioner.

https://www.hjarnfonden.se/2016/03/vad-hander-i-hjarnan-vid-radsla-och-angest/

Jag har haft mycket dålig psykisk hälsa förr och känt flertalet under mitt liv. Att oförberedd tvingas ta in människor i sitt hem eller tvingas ut är oerhört stressande. Själv har jag alltid haft det rent och fräscht hemma och garanterar att det finns människor såsom hyresvärd eller andra instanser som kan ljuga och påstå enbart för att de vet att man lever med psykisk ohälsa, att skicket är mycket sämre, sprida förtal till myndigheter etc. Ett större bolag är bättre än ett litet. En bostadsrättsförening kan sannolikt uppträda lika illa som en liten hyresvärd beroende av människosyn. Att det då finns många väldigt bra, innebär inte att allihopa är det.

Problemet är med andra ord att det är oförberedda besök, eller att personerna inte hinner förberedas mentalt. I vissa fall vill de inte ens ha in folk överhuvudtaget. Att somliga i tråden känner människor som är psykiskt dåliga innebär sannolikt att de även kommer in i deras hem. Det är däremot inte en självklarhet eftersom behovet av trygghet skapar ångest och när tvång sätts in, självförsvar.

Flertalet människor jag känt, kan man inte få in en fot hos. Ändå har jag lyckats få besöka dem ändå någon gång eller ett par gånger innan det blivit stopp igen. Man kan med andra ord inte sätta hårt mot hårt utan måste föreslå,.låta dem undvika frågan (undvika dig som person el om du arbetar med fastighet o.d) återkomma flertalet gånger osv. De är i ett mentalt Limbo och deras hem är där de är "trygga" från människor. Oavsett om hotet är på riktigt eller en vanföreställning eller skapar av ångest och rädsla.

Du kan t.ex inte om du arbetar med människor och får en dörr i ansiktet när någon skrikit åt dig att dra åt helvetet, låsa upp och gå in för att du minsann är boendestödjare eller från hemtjänsten. Du får helt enkelt inse att de inte klarar av ett besök precis då.

Det är med andra ord ett ytterst vanligt förekommande problem. Jag har själv även stått med det många gånger i olika situationer och sammanhang där det inte är pga motvilja mot mig personligen som gör att de slingrar sig ur besök de inte vill ha. Under en svår ångestproblematik innebär besöket att de blir hjälplösa. Vissa kan leva i sanitär olägenhet och skäms för att visa upp deras hem eller hur de lever av andra skäl. Paranoia kan absolut också förekomma men det är vanligt att de vill undanhålla levnadssituationen. Är psykiskt dåliga.

Att hon vägrade byta fönster verkar därmed inte bero på paranoia. Får hon anmälningar utan att veta var de kommer ifrån är det en verklig situation och kan hon inte sköta om sig själv, kan hon inte förstå varför. Sedan är inte alla människor snälla och anmäler av välvilja även om hon har tydliga problem. Många kan absolut försöka komma åt henne, särskilt en bostadsrättsförening som inte vill ha en sjuk bostadsägare i föreningen då det drar ner kvaliteten för klagande grannar om de inte är förstående plus att de anser att de är finare. Jag har själv upplevt att en hyresvärd spridit lögner och förtalat mig liksom hur jag bott till mina grannar där samtliga mer eller mindre då och då varit inne hos mig och därmed visste att mitt hem var välskött och mina husdjur osv. Det skedde pga att hyresvärden utgick ifrån att jag varit o så dåligt skick att var och varannan granne skulle tro på det då, hyresvärden inte visste att vara och varannan istället varit hemma hos mig och att de knappast burit sig så illa åt som hyresvärden själv.

Jag vet att människor tycker att det är för mycket att dra paralleller men om man ska försöka förstå Pia måste man se det ur olika perspektiv. Hon är sjuk, men hon är inte en dålig pusselbit i en förövrigt perfekt värld. Att hon är dålig gör inte alla andra till friska och välvilliga. Det innebär inte ens att de har rätt eller uppträder korrekt.

Hennes sjukdom innebär att hon helt enkelt inte klarade av att få in främmande människor i sitt hem. Kanske var det väldigt viktigt för henne att hemmet såg ut som det gjort ursprungligen för att hon köpt det på ett vis eller har trygghet i hur det ser ut men sannolikt är det främst pga att hon inte klarade av hur de bemöter henne och besöker henne. Lever hon i missbruk eller i sanitär olägenhet eller fattigdom kan det vara starkare skam över hur det ser ut, trots att hon självmant filmar och visar resten av världen. Men då gör hon det med kontroll över situationen.

Psykisk ohälsa är förövrigt ett irrationellt beteende, sätt att tänka och fungera efter. Man kan inte leta efter ett normalfungerande förlopp hos någon man vet saknar ett sådant. Sättet hon behöver hanteras är med andra ord, annorlunda än hur du själv kan bemötas. Att du och jag klarar av att något ska in och fixas innebär inte att alla andra gör det. Skulle du uppskatta om någon mitt i natten klev in och började riva väggarna för att nu ska det minsann renoveras och rummen förändras? Antagligen inte. Ändå skulle du klara av en sådan situation bättre än vad människor med psykisk ohälsa gör och det är ungefär så de upplever att få fönstren bytta (när det kommer till normala bemötanden förövrigt).
Helvete vilken text, den är så lång så den blir lite svår att svara på så att det blir tydligt men ska försöka.
Jag är rätt säker på att hon läser i tråden.
Jo, tack därför jag lämnat ex med adhd, flyter ut för mycket och för många ofärdiga projekt för mig.
Vet att folk klagade på att hon drack för mycket redan vid årsskiftet, det var en video som gick viralt där hon satt och skrek och var full. Så hon har ju druckit och skrikit minst 1 år. Sen är frågan hur länge hon har druckit så ofta som hon gjort det senaste året.

Jadu, jag hade då inte velat ha henne i min BRF, fyfan vilket helvete att fightas med vid varje renovering och alla jävla skrik från hennes lägenhet när hon är på fyllan. Hon är en riktig rätshäverist som inte har koll på hur saker funkar och varför, men hon ska bestämt vara emot dem. Som det här med hennes jävla fönster, hon förstår helt ärligt inte varför inte brf lät henne ha kvar sina gamla fönster och tror att de bara jävlades med henne när de bytte dem. Hon förstår inte att det skulle se FÖRJÄVLIGT ut om alla andra hade fått nya fönster och hon hade kvar de gamla. Samhället kan inte anpassa sig efter folks alla psykiska åkommor, då hade ingenting fungerat.
Citera
2022-10-21, 22:21
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Bara att vrida ur tillräckligt med vatten för att hon ska kunna hänga upp dem måste ju innebära att stå böjd en ganska lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Makaronihylla
Jo det är sant.. tror dock inte man måste stå böjd för att göra det.

Jag vet inte varför folk misstror hennes förklaring om varför hon inte tvättar i tvättstuga. Hon är väl den sista personen som skulle bry sig om vad grannarna tycker om henne.

Jag tror inte på förklaringen att hon inte tvättar i tvättstugan pga att hon inte orkar bära tvätten upp och ner. Har man problem med kroppen hittar man lösningar. Tex tar man inte med all tvätt ner, man tar med 1 maskin, vilket inte är speciellt tungt, sedan när man går ner för att slänga den maskinen i torktumlan så tar man med tvätt till maskin nr2, osv. Man delar helt enkelt upp tvätten i omgångar, så tar man med lite ner varje gång man går ner för att flytta från tvättmaskin till torktumlare, samma gör man när man tar upp tvätten, man tar upp den 1 maskin är tumlad och klar.

Hon kan göra mer om hon vill och tänker. Men problemet är att hon inte vill, eller inte ser lösningar. Allt ska göras som det alltid har gjort (ta med all tvätt ner på en gång och ta med all tvätt upp på en gång, vilket inte går om man har väldigt ont i kroppen), och hon vägrar ta tips eller råd från folk.

Hon är även hemma hela dagarna varje vecka vilket gör att hon troligen kan tvätta 2 ggr/vecka, så de inte blir så mycket tvätt varje gång, så det inte blir så tungt eller jobbigt.

Hon har ju inga problem att gå eftersom hon klarar att vandra runt i timmar när hon är ute och festar.
Citera
2022-10-21, 22:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Kvinnan är uppenbarligen sjuk, och här sitter ni och hetsar henne, eggar på och uppmuntrar hennes beteende. Ni sitter och skriver på tiktåck och YouTube och hetsar henne till vidriga saker. Ni är alla medskyldiga era ruttna jälva as till människor. Ni mördar folk på löpande band, ni mördade LB och nu ska ni mörda den här kvinnan också.

Vilka äckel ni är, måtte FB bli hackat och er avkomma körda i köttkvarnar.

FITTOR!!!!!
De flesta här är väl dock kritiska till hennes beteende, har inte direkt sett några kommentarer som uppmuntrar hennes beteende.
Vilka vidriga saker tycker du folk i denna tråd hetsar henne till?
Vilka har blivit mördade av flashback?
De har fortfarande inte kommit ut hur LB dog, vet du något som ingen annan vet om hans död?

Här på flashback har jag inte sett mycket av det du påstår, men under kommentarerna på tiktok, youtube och hennes lives så ser man mer av det du påstår. Så du kanske ska skrika där problemet förkommer om du vill påverka/förändra?
Vill du dock skrika bara för skrikandets skull, och inte påverka/förändra/förbättra något kan du ju fortsätta som du gör
Citera
2022-10-21, 22:37
Medlem
QARevenge var ett av LB-trådens många återkommande troll.

Andas lungt nu allihopa.
Citera
2022-10-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebz741
Helvete vilken text, den är så lång så den blir lite svår att svara på så att det blir tydligt men ska försöka.
Jag är rätt säker på att hon läser i tråden.
Jo, tack därför jag lämnat ex med adhd, flyter ut för mycket och för många ofärdiga projekt för mig.
Vet att folk klagade på att hon drack för mycket redan vid årsskiftet, det var en video som gick viralt där hon satt och skrek och var full. Så hon har ju druckit och skrikit minst 1 år. Sen är frågan hur länge hon har druckit så ofta som hon gjort det senaste året.

Jadu, jag hade då inte velat ha henne i min BRF, fyfan vilket helvete att fightas med vid varje renovering och alla jävla skrik från hennes lägenhet när hon är på fyllan. Hon är en riktig rätshäverist som inte har koll på hur saker funkar och varför, men hon ska bestämt vara emot dem. Som det här med hennes jävla fönster, hon förstår helt ärligt inte varför inte brf lät henne ha kvar sina gamla fönster och tror att de bara jävlades med henne när de bytte dem. Hon förstår inte att det skulle se FÖRJÄVLIGT ut om alla andra hade fått nya fönster och hon hade kvar de gamla. Samhället kan inte anpassa sig efter folks alla psykiska åkommor, då hade ingenting fungerat.
Mycket text, absolut. Men en hel del förklaringar. Min förhoppning är att hon ska förstå att väldigt många har haft psykisk ohälsa av olika skäl. Många missbrukare får psykotiska sammanbrott. Många som lever utsatta utsätts mer. Många psykiskt sjuka, blir trakasserade.
Jag tror att hon kanske kan känna sig mindre ensam när någon är väldigt öppen. För hon måste ta tag i sina problem, för någon annan än sig själv har hon inte och man ska vara rädd om sig. Livet går inte i retur och hon måste inse behovet av att be om hjälp för att stabilisera vardagen och prova ut mediciner liksom försöka få ordning på drickandet om hon ska kunna närvara när hennes barn växer upp. För barn väljer aldrig. Varken en psykiskt sjuk eller missbrukande förälder eller omvärldens dom.
Citera
2022-10-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror inte på förklaringen att hon inte tvättar i tvättstugan pga att hon inte orkar bära tvätten upp och ner. Har man problem med kroppen hittar man lösningar. Tex tar man inte med all tvätt ner, man tar med 1 maskin, vilket inte är speciellt tungt, sedan när man går ner för att slänga den maskinen i torktumlan så tar man med tvätt till maskin nr2, osv. Man delar helt enkelt upp tvätten i omgångar, så tar man med lite ner varje gång man går ner för att flytta från tvättmaskin till torktumlare, samma gör man när man tar upp tvätten, man tar upp den 1 maskin är tumlad och klar.

Hon kan göra mer om hon vill och tänker. Men problemet är att hon inte vill, eller inte ser lösningar. Allt ska göras som det alltid har gjort (ta med all tvätt ner på en gång och ta med all tvätt upp på en gång, vilket inte går om man har väldigt ont i kroppen), och hon vägrar ta tips eller råd från folk.

Hon är även hemma hela dagarna varje vecka vilket gör att hon troligen kan tvätta 2 ggr/vecka, så de inte blir så mycket tvätt varje gång, så det inte blir så tungt eller jobbigt.

Hon har ju inga problem att gå eftersom hon klarar att vandra runt i timmar när hon är ute och festar.

Jag tror att hon tvättar i sitt badkar för att få prata om det och tycka synd om sig själv och få ytterligare en anledning att hata hela världen.

Hennes behov av att tycka synd om sig själv är så starkt att hon nog mer än gärna utför olika former av självskadebeteenden bara för att få göra en TikTok om det.

Verkar inte bli någon live ikväll förresten. Synd
Citera
2022-10-21, 22:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag tror att hon tvättar i sitt badkar för att få prata om det och tycka synd om sig själv och få ytterligare en anledning att hata hela världen.

Hennes behov av att tycka synd om sig själv är så starkt att hon nog mer än gärna utför olika former av självskadebeteenden bara för att få göra en TikTok om det.

Verkar inte bli någon live ikväll förresten. Synd
Ja det kan vara så, att hon gör livet jobbigt för sig själv, och sen sitter och tycker synd om sig själv, istället för att försöka se lösningar på problemen.
Citera
2022-10-21, 22:53
Avslutad
Jag är granne till objektet och kan bekräfta att det låter väldigt mycket. Om ni vill så kan jag framföra meddelanden eller föra in objekt i brevlådan eller kanske ta få ett uttalande ifrån styrelseordföranden. Jag gillar inte att ni hatar på stackars flickan, lämna hennes barn utanför det här.
Citera
2022-10-21, 23:00
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Jag är granne till objektet och kan bekräfta att det låter väldigt mycket. Om ni vill så kan jag framföra meddelanden eller föra in objekt i brevlådan eller kanske ta få ett uttalande ifrån styrelseordföranden. Jag gillar inte att ni hatar på stackars flickan, lämna hennes barn utanför det här.

Bevisa det eller sluta tramsa.
Citera
2022-10-21, 23:01
Medlem
Citat:

Objektet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in