2022-10-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Knutby var philadelfia församlingen och inte pingstkyrkan

Knutby-tillhörde pIngstlyrkan.Däremot så misskötte Knutbyförsamlingen allt som brukar skötas snyggare i övriga poingstförsamlingar.

Vetlanda är fullt av pingstvänner.
En av de misstänkta i detta fallet har en far som är pingstvänspredikant.
Citera
2022-10-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Har jag verkligen läst det? Sätter de in §7 när det handlar om människorov? Nån som vet? Känns lite tidigt

Det ser ut som att någon eller bägge har erkänt. Sitter man där som mgm efter att ha erkänt eller i vetskap om ens vän är försvunnen och inte rör ett min då vill man undersöka psyket.
Kan även vara att polisen har jätte mkt på de så att en/bägge erkänt men hänvisar det som hänt till ostabilt psyke.
Citera
2022-10-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vad bra, då borde ju polisen veta nu om de var där och om hon var med eller ej.
T kan inte ha varit med på McDonalds för då hade klockslaget på häktesframställan inte varit 02,30.

Hade T synts på kamera kl 03,00 på McDonalds så hade det stått 03,00 i framställan!!!
Citera
2022-10-21, 21:45
Medlem
Ursäkta men jag vet att det statiskt brukar vara en närstående (pojkvännen i detta fall) men har man helt kollat allt kring bartendern? Hon pratade ”länge” med honom (var dom ens tidigare bekanta med varann) och cykeln hittades väl i närheten av Nöjet? Bara undrar.
Citera
2022-10-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
02.30 ska hon ringt sin pojkvän.. det var väl sista gången antar jag..

Då måste hon ju ha sagt något som kan förklara varför hon letade eller väntade på någon, varför hon ev skulle gå hem till de hon troligen gick hem till osv.
Citera
2022-10-21, 21:51
Medlem
Om dessa 2 mördare döms. Kan dom bli dömda för hatbrott om det visar sig att dom mördade stackars tjejen för att hon var vit?
Citera
2022-10-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
T kan inte ha varit med på McDonalds för då hade klockslaget på häktesframställan inte varit 02,30.

Hade T synts på kamera kl 03,00 på McDonalds så hade det stått 03,00 i framställan!!!

Okej jag fattar. Men då borde de andra ha synts på filmen?
Citera
2022-10-21, 21:53
Medlem
Vad vet vi om tjejerna som sitter häktade? Droger?
Vem körde bilen till McDonalds? Hann dom vara hemma i lägenheten efter krogen och sen åkte till McDonalds?
Citera
2022-10-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Okej jag fattar. Men då borde de andra ha synts på filmen?
Ja om dom var på McDonalds så har dom fastnat på film garanterat.
Citera
2022-10-21, 21:54
Medlem
Det ör inget stort tidsspann för att dumpa en eventuell kropp. Lägg därtill sen natt efter utekväll, eventuellt druckit en del. Sen vädret, regn och blåsigt (och mörkt).
Tror inte på en dumpning i terräng. Då skulle hon varit hittad. Vatten, nja. Det har inte haft tid att fixa tyngder eller så ...
Tror hon är gömd inomhus typ förråd/källare.
Citera
Medlem
Hon är inte ens vän med varken M eller J på Facebook, hon har haft en konflikt med en av dom och inte hörts med henne på flera år.
Vem var det hon skulle träffa på krogen egentligen? Den personen måste ju veta något.
Citera
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DBcooperLegend
Nja, det beror väl på. Dom kanske har en sådan relation som gör att dom har lite kontakt med varandra, oavsett om T eller pojkvännen är ute på krogen, på biltema, eller på Kolmårdens djurpark. Och då är det inget konstigt alls.

Finns inget i detta nu som tyder på att pojkvännen skulle vara skyldig för fem öre som en del verkar tro.

Nej jag tror inte heller att pojkvännen är skyldig för fem öre.

Men hur mycket relation man än har att alltid ha kontakt med varandra så ringer man inte år 2022 till partner som är ute på tjejmiddag. Om det inte är något alldeles superakut.

Vill man bara kolla läget, så skickar man ett mess. Svar inom 2-3 minuter med ett hjärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in