2022-10-21, 15:16
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Rent hypotetiskt.. Skulle det inte vara möjligt för mig att sätta dit en oskyldig så att Dumpen hänger ut personen?

Exempelvis om jag har agg mot en person och låtsas vara en vuxen kvinna på nätet, flirtar och vill träffas i verkligheten med den här mannen.

Samtidigt chattar jag med Dumpen och låtsas vara en pedofil och skickar bilder på den oskyldige mannen och låtsas vara honom samtidigt som jag stämmer träff med båda på samma plats.

Låter långsökt, men det vore ju väldigt enkelt att ordna för en som vill förstöra livet för någon annan. Och ingen skulle ju tro på mannen om han säger att han var där för att träffa en annan kvinna.

Är det okej om någon enstaka oskyldig åker dit och får sitt liv förstört så länge de allra flesta är skyldiga?
Plausibelt scenario, om man vill fucka upp någons liv
Citera
2022-10-21, 15:22
Medlem
Citat:
Rent hypotetiskt.. Skulle det inte vara möjligt för mig att sätta dit en oskyldig så att Dumpen hänger ut personen?

Exempelvis om jag har agg mot en person och låtsas vara en vuxen kvinna på nätet, flirtar och vill träffas i verkligheten med den här mannen.

Samtidigt chattar jag med Dumpen och låtsas vara en pedofil och skickar bilder på den oskyldige mannen och låtsas vara honom samtidigt som jag stämmer träff med båda på samma plats.

Låter långsökt, men det vore ju väldigt enkelt att ordna för en som vill förstöra livet för någon annan. Och ingen skulle ju tro på mannen om han säger att han var där för att träffa en annan kvinna.

Är det okej om någon enstaka oskyldig åker dit och får sitt liv förstört så länge de allra flesta är skyldiga?

Nja för det första så skulle ju mannen ha kvar loggen med ”kvinnan” och dessutom så skulle IP-numren stämma dåligt.
Citera
2022-10-21, 15:28
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:

Hur är det möjligt att du tror du är först på de här 3000 sidorna med den här tanken? Det har nog avhandlats en 500 gånger iaf.
Citera
2022-10-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
En pedofil kan lockas, och att ha känningar till barn år i sig inte olagligt, och denne kan fungera bra i samhället ändå.

Tänk efter en 12 åring kan känna för en 12 åring, detta kan ligga kvar när denne är 22 år, men finns det 22 åring tillgänglig i dennes liv väljer denne 22 åringen före. Men när det erbjuds en 12 åring som verkar kåt på 22 åringen kan det slå fel. Just för att denne växt upp som oälskad.
Du tycker incel -teorin stämmer in på gäddorna , de har levt oälskade och ensamma i hela sitt liv och därför söker de underåriga oskulder på 13-14 år?
Har visat sig att majoriteten av gäddorna inte är ensamstående utan sambo eller gifta , de flesta är fäder eller mor/farförälder
Citera
2022-10-21, 15:29
Medlem
Steven.badboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu har lappar satts upp på bilar kring en skola i södra Sverige där det bland annat står
Vi är människor , vi är fler än ni tror , vi tänker inte vara tysta längre, vi finns bland er överallt osv

Avsändare ska vara virped - Stöd och information till och om pedofiler
Tror det var Lava som länkade och kom med information om den föreningen tidigare i tråden. Lite kusligt att dom sätter upp lappar kring skolor. Dessutom blir man lite orolig var detta skall sluta.
Citera
2022-10-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Hur är det möjligt att du tror du är först på de här 3000 sidorna med den här tanken? Det har nog avhandlats en 500 gånger iaf.

Menar du att jag ska behöva läsa igenom 3000 sidor? Det lär väl ta flera år såvida jag inte säger upp mig från arbetet.

Vad kom ni fram till då?
Senast redigerad av Ny.Koala 2022-10-21 kl. 15:38.
Citera
2022-10-21, 15:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Då skall givetvis föräldrar och barn varnas för 22-åringen. Helst via ett allmänt register -- och 22-åringen som inte kan motstå barn bör hållas inlåst, eftersom denne är en fara för barn.

Det är dessutom fortfarande den vuxen - 22 åringens ansvar = fel
Det är givetvis dåligt att att hen inte kan stå emot, men enligt lag är det den (en vuxen) som förlett som är skyldig till situationen.

Tänk det var en vuxen som verkat som hallik åt 12 åring, vem är mest skyldig. Då köp är olagligt så är pedot skyldig, men också halliken. Den som bjuder ut sex är skyldig, men inte ett barn, men i detta fall är det en vuxen P-S.
Citera
2022-10-21, 15:35
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundatobbe
Njae men jag har potentiellt sett ett ganska kraftigt våldskapital. Jag har liksom i stort sett levt mitt liv färdigt och har inga ytterligare anledningar att fortsätta.
Att jag däremot inte orkar ett jäkla smack är en annan sak. Hur det hör hemma i den här tråden är för att du svarade på en gammal kommentar.
Jag skulle teoretiskt sett inte dra mig för whatever. No limits.
Teoretiskt sett, ja. Det är där skon klämmer. Du inser mycket väl vilken enorm apparat som skulle krävas för att kunna begå ett terrorbrott av den omfattning att det skulle "stå samhället dyrt, potentiellt flera miljarder". Du behöver Breiviks resurser och fanatism för att orka sträva mot slutmålet. Vapenfärdigheter? Bombkunskaper? Jag tvivlar på att du som nyuthängd gädda har något av det som krävs för ett attentat, utom möjligen tid till att rekognoscera. Men du sitter ju här och skriver så det blir inte mycket rekande heller. Sånt där är inget man "inte orkar" dra igång utan något man inte är kapabel att genomföra. Visst kan du göra en Mijailo och sticka ner en utrikesminister, men det är ungefär så långt jag anar att du har resurser att göra skada. Och det inser du också är lönlöst eftersom du inte vill bli betraktad som honom - en störd enstöring som dödade en minister vars post ändå fylls igen inom en vecka.

Så lägg ner tankarna på attentat. Det är inte värt det. Det kommer nya idioter ändå.
Citera
2022-10-21, 15:36
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeJ
Nja för det första så skulle ju mannen ha kvar loggen med ”kvinnan” och dessutom så skulle IP-numren stämma dåligt.
Dumpen har inga IP nummer överhuvudtaget. Tror du att säg KIK skulle lämna ut dom till Dumpen. Inte en chans.
Citera
2022-10-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeJ

Dumpen kollar ju dock inte upp ip-nummer innan de hänger ut någon. Sedan behöver väl inte ip-nummer stämma ändå pga VPNs och dylikt va?

Så om en person bara tror det är galningar som kommer och filmar så att han bara går därifrån så förtjänar han att bli uthängd? Folk kan ju reagera olika på sådant även om de ej gjort något fel. Alla kanske inte reagerar med att känna att de måste visa sina privata konversationer för att bedyra sin oskuld trots att de ej gjort något fel.
Citera
2022-10-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Tror det var Lava som länkade och kom med information om den föreningen tidigare i tråden. Lite kusligt att dom sätter upp lappar kring skolor. Dessutom blir man lite orolig var detta skall sluta.
Frågan är om det är pga Dumpen de blivit så pass aktiva att de lappar bilar med sitt budskap , vilket då visar att Dumpen faktiskt har påverkan lite varstans i samhället.
Skolan ifråga ligger mitt inne i staden i äldre område med bostäder och väldigt mycket rörelse av andra än just skolbarn , ett ypperligt område för att kontakta barn ..
Citera
2022-10-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Nej, har inget med hennes val av sysselsättning att göra.

Det har att göra med faktumet att Sara anses vara en hjälte värd en andra chans. Det gör inte gäddorna.
Jag tog därför fram och jämförde några faktapunkter knutna till barns säkerhet. Jag öppnade sedan frågan hur folk resonerar runt det.
Många ser inte Sara som en "hjältinna" men andra chans är de flesta värda, utom de som har ett i sin sexualitet integrerat behov av att våldföra sig på andra. Såsom sexualförbrytare, sexualsadister och liknande störningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in